Karaoke hra Lips sa miesto súťaženia rozhodla zaujať široké spevuchtivé publikum skôr zábavou. Ako nám prezradil jeden z tvorcov, Lips má byť v prvom rade sociálna párty hra o zábave, menej už o skóre, rebríčkoch a súťažení. Zámer vyžmýkať z karaoke titulu maximálnu párty záležitosť podčiarkuje to, že hoci hlavnú úlohu v hre zastávajú dvaja speváci, nudiť sa nemusia ani ďalší 4 hráči.
Dva wireless mikrofóny ozdobené rôznofarebnými LED diódami slúžia ako primárny „pracovný“ nástroj, okrem spevu dokážu zachytiť aj rôzne gestá, ako napríklad hranie na tamburíny. Zaznamenávanie gest nekončí len pri jednoduchých rytmických pohyboch, hardvér dokáže spracovať aj rôzne krúženia či víťazné zdvíhanie paží a v niektorých momentoch hra takéto telocvičné vystupovanie dokonca priamo vyžaduje. Zapojenie druhého mikrofónu počas hrania už ani nemohlo byť jednoduchšie – stačí zatriasť mikrofónom, obrazovka sa ihneď rozdelí na dve polovice a druhý spevák sa môže realizovať. Ideálne v situáciách „jeej, to je dobrý song, to si chcem s tebou zaspievať aj ja“.
Keď sme spomínali ďalších 4 hráčov, tí môžu klasickými Xbox ovládačmi okoreniť spev svojich kamarátov rôznymi nástrojmi, činelami, tamburínami a ďalšími rytmickými hračkami. To môže byť dobrou zbraňou ako (ne)vylepšiť zvukový prejav kolegov. Zaujímavou formou interakcie, ktorú Lips ponúka, je pískanie, ak poznáte toto, viete, na čo sa môžete tešiť. Titul ponúkne aj vytváranie a editáciu vlastných playlistov, nielenže si budete môcť zostaviť vlastný zoznam obľúbených songov, ale opäť sa podčiarkne párty zameranie hry - jednoducho si pred párty zoradíte najlepšie veci do playlistu, pustíte ich ako obyčajný hudobný podmaz pre ľudí a v momente, keď niekto zatrasie mikrofónom, pasívne počúvanie sa mení na aktívne spievanie.
Asi najväčším rozdielom oproti konkurencii je, že Lips dokáže čiastočne rozoznávať spievané slová. Na predvádzačke nevysvetlili algoritmus podrobne, ale jasne deklarovali, že ak dvaja speváci zaspievajú ten istý song rovnako dobre, viac bodov bude priradených tomu, kto sa výslovnosťou bližšie priblíži originálu.
Ďalšie podrobnosti týkajúce sa napríklad tracklistu, importovania vlastných pesničiek (aj pri nich sa určitou formou bude hodnotiť triafanie do tónov) nám v Microsofte neprezradili, no všetko potrebné sa určite dozvieme najneskôr na Vianoce, kedy by sa táto Xbox exkluzivita mala dostať na pulty obchodov.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 294
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >