DEAD SPACE |
DEAD SPACE |
Ešte predtým, než si zhrnieme dojmy z Dead Space, nového survival hororu určeného pre PC, Xbox 360 a PS3 s premiérou stanovenou na koniec októbra, nedá mi nenapísať aspoň pár viet o novinárskom stánku EA, kde sa prezentácia titulu odohrávala. Do vyhradených priestorov sa dostali len novinári s pozvaním a my sme si na návštevu megastánku vyhradili celé jedno dopoludnie, keďže na rovnakom mieste sme sa mohli presvedčiť aj o kvalitách, resp. nekvalitách iných hier – Red Alert, Dragonsage, Left4Dead, Sims 3, NFS, All Play, Mirros Edge a GodFather 2.
Keď sme práve neboli zavretí v malých „kumbáloch“ určených na prezentáciu jednotlivých titulov, čas sme zabíjali v obrovskej chillout miestnosti, ktorej kraľoval otáčajúci sa bar. EA vedomé si svojich silných značiek prezentovalo chystané pecky priamo za barom na obrovskom plátne, logo spoločnosti vytvorené zo svietiacich LED trubíc zas zaberalo takmer celý priestor nad našimi hlavami. Zadarmo sa čapovali rôzne nástroje či pochutiny, pripravené pohodlné stolíky a stoličky slúžili na oddych alebo na dohováranie dôležitých obchodov.
Dosť už ale chválospevu na stánok EA, vráťme sa do studeného, mŕtveho vesmíru. Ten ani zdaľeka nie je taký prázdny, ako by sa mohlo zdať. Zhruba o 500 rokov bude lietanie vo vesmíre asi také bežné, ako dnes bicyklovanie. Problém nastane vtedy, keď nám naša matička Zem vydá posledné zásoby nerastných surovín a tak nám neostane nič iné, len sa pustiť do vyciciavania iných planét. Ľudstvo zostrojí obrovské kozmické lode schopné rozbiť celé planéty, aby z nich rýchlejšie dokázali vyťažiť nerastné suroviny. Obyčajný opravár a špecialista na telekomunikácie Isaac Clark je vyslaný na rutinnú misiu, jedna z týchto „planet cracker“ lodí sa dlhšie neozýva, a tak je potrebné USG Ishimuru navštíviť a zistiť, či je všetkých 2000 jej pasažierov v poriadku. Ako iste tušíte, pasažieri budú v akomkoľvek inom stave, len nie v poriadku...
Spomínali sme už technické zručnosti hlavného hrdinu. Výroba nových zbraní nie je jediné, čo so svojim MacGywerovským nožíkom dokáže. Nerobí mu problém ani upgradovanie existujúceho vybavenia, či už svojho obleku, alebo práve zbraní. Vylepšené brnenie obsahuje viac napríklad zásobníkov na kyslík, modifikácia zbraní vyústi do zväčšenia ich damage. Upgradovanie arzenálu bude hrať významnú úlohu, naraz so sebou technik môže niesť iba 4 zbrane, takže otázka ktorú zobrať, ktorú prerobiť a ktorú odhodiť, bude riešená pravidelne. Celý vylepšovací proces je postavený na bodovom systéme (body sa dajú použiť aj napríklad na otváranie zamknutých dverí) ako pri klasických RPG, ani v Dead Space nebudete mať nikdy dosť bodov na to, aby ste si všetko vylepšili na maximum.
Grafika hry je jednoznačne nadštandardná. Hoci na lodi prevládajú tmavé, skorodované a zakrvavené prostredia, autori nám predvedú aj plantáže zabezpečujúce čerstvé potraviny, chirurgicky čisté laboratóriá alebo klasické ubikácie. Neodmysliteľnou súčasťou grafického kabátu Dead Space je otvorené zobrazovanie brutality. Diaľkovo navádzaná kotúčová píla pri strete s organickým telom jednoducho MUSÍ zanechať krvavú stopu a MUSÍ v prípade tenšieho údy spôsobiť trvalé oddelenie. Dead Space je krvák ako sa patrí, podobné momenty budú na dennom poriadku. Dokonca bude možné aj rozšliapavať hlavu padlým nepriateľom, či dokonca ľudským pozostatkom obyvateľov Ishimury. Poznáte predsa tieto dve ľudové múdrosti: Necromorph nikdy nespí a radšej raz rozdupať cudziu hlavu ako dvakrát používať medikit na tú svoju.
Hororová akcia je predpripravená lineárne, ak by ste sa napriek tomu mali niekde stratiť, elegantné navigovanie pomocou modrej čiary na zemi vás vždy správne nasmeruje. Situácia sa zamotá po vstupe do častí lode s poškodenou gravitáciou. Steny sa veľmi rýchlo zmenia na stropy a opačne, Prey sa iba z diaľky smutne pozerá, ako mali hrátky s gravitáciou vyzerať. Našťastie schopnosť hlavného hrdinu odstrčiť sa od povrchu v kombinácii s magnetickými topánkami vnášajú do tohto „upside-down“ sveta aspoň trochu poriadku.
Hra bude rozdelená do 12 kapitol, prejdenie každej by malo trvať cca 1 hodinu. No a že sa budeme celú dobu naozaj báť, sľubujú tri faktory, ktorými chcú tvorcovia na naše city zapôsobiť. Špinavá, mŕtvolami a ľudskými torzami preplnená kozmická loď, z ktorej niet úniku, moment prekvapenia a lá klasické hororové filmy a do tretice nedostatok času, nábojov a kyslíka. Už sa bojíte? My veru už trochu áno. A keď si stále myslíte, že prechádzka po Ishimure = prechádzka ružovým sadom, odporúčame vám pozrieť si 12 minútové kamerované video z prezentácie.
PS3
PC Xbox 360 Vývoj: EA / EA Czech / EA Redwood Shores Štýl: akcia / survival Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|