PURE |
PURE |
Momentálne mi hlavou víria dve myšlienky. Prvá, načo kupovať mačkám granule s mentolovou príchuťou, keď si do piatich minút aj tak vylížu zadnicu a druhá, prečo sme museli čakať tak dlho, kým sa na počítadlách objavili poriadne závody na štvorkolkách. Z dôvodu dĺžky článku sa budem venovať len tej druhej myšlienke.
Koncepčne by sa dal Pure rozdeliť do troch častí. Freestyle, šprint a závod. Závod prebieha v klasickom režime so šestnástimi pretekármi na tri kolá, v šprinte platia pravidlá ako u závodu, len sa ide na päť kôl a okruhy sú len zlomkom tých zo závodu. No a vo freestyle ide o to, nahrať čo najviac bodov pomocou trikov.
Pohonom hrateľnosti sa stávajú triky. Vždy na začiatku akýchkoľvek závodov začínate len so základnými (zelenými) bezpečnými trikmi, ktoré nie sú náročné na čas a vykonanie. Ide vo veľkej miere len o predkopávanie a zakopávanie nohami a pretekár vo väčšine prípadoch ustojí, aj keď sa trik nepodarí a nerozmláti si kokos. Ich spoločným menovateľom je však málo bodov a ešte menej turba, ktoré za ne získate. Áno, za každú podarenú finesku získavate nitro, ktoré potom môžete vstreknúť svojmu tátošovi do žíl. Ale teraz príde tá horšia časť, podľa toho, koľko nitra vám žblnká v nádrži, sa odomykajú ďalšie zložitejšie triky. Čiže, ak ho vypustíte vždy, keď nejaké získate, môžete dať zložitejším trikom a viac bodom pápá.
Po základných trikoch sa dostanete do pásma červených (stredných) väzolamov, no až žlté sú najviac bodovo hodnotené a zriedka kedy pri nich stojíte/držíte, čo i len jednu končatinu na mašine. Stále to ale autorom asi bolo málo a tak pridali ešte špeciálne triky, ktoré sa sprístupnia len vtedy, ak je turbo na maxime a to je potom radosť pozerať. Twister, sidewinder alebo tornádo. Silné názvy pre silné kombá, ktoré sa dajú predviesť len na tých najväčších skokoch, ktorých je na trati len zopár a ukočírovať dopad ATV chce veľa cviku. Také sci-fi premety, výkruty a rotácie ATV, ale aj pretekára sme tu ešte nemali. O to horší je však nepodarený dopad, huba v blate a strata časti nitra (nie to mesto :-)).
Veget pred štartom.
|
Trocha som našuchoril čečinu na vrškoch stromov.
|
Hoď tam jednotku Milada, skape ti to!!
|
Aby sa Freestyle od ostatných pretekov odlíšil ešte viac, nie je dôležité, na akom mieste aktuálne jazdíte, dôležitý je benzín. Palivo sa stáva alfou a triky omegou. Pri rozsvietení zeleného svetla má každý pretekár také isté množstvo paliva v nádrži a je dôležité, ako s ním zaobchádza. V tejto forme supluje tikajúci čas, ale zákony matrixu sa dajú samozrejme porušiť. Na to slúžia po trati rozhádzané power-upy ako malé doplnenie paliva, zmrazenie nádrže na pár sekúnd alebo vyčúrané, ale o to lepšie odobratie paliva súperovi. Ak beriete jeden bonus za druhým, určite vydržíte krúžiť na trati ako posledný, no bez bodov do hospody nelez, či ako to bolo. Už viem, bez trikov nie sú koláče. V tom vám pomáhajú bonusy ako zdvojené body alebo instantný super trik. Stačí dobré načasovanie jedného takého za 70 000 bodov a do konca závodu sa už len pozeráte a rekreačne vozíte, pretože aj keď väčšina súperov používa tie isté zbrane ako vy, tak váš gaťo-riťo trhavý hokus pokus je „out of their focus“.
Všetky ATV-čka sú DIY, teda urob si sám. V garáži začnete na rám prilepovať tlmiče, kolesá, prevodovku, motor, spaľovanie, nitro, kapotáž, nárazníky, dokonca také drobnosti ako kryty nôh, chrániče rúk a sedadlo. Všetko je v niekoľkých prevedeniach a každý kus má inú štatistiku ovplyvňujúcu jazdné vlastnosti (Až na tie dekoračné veci samozrejme.) Lepšie tlmiče a kolesový záves ovplyvňuje triky, no uberie z ovládateľnosti a rýchlosti. Prevodovka a použité turbo zasa vylepší boost a maximum speed atribútov. Aby ste nemuseli na každý závod mašinu prestavovať, pribúdajú v garáži nové sloty, do ktorých si stroje ukladáte. Mne sa osvedčili dva typy. Jeden mal triky na stovke, no ovládanie bolo podpriemerné, ten druhý typ presne opačne. Tak máte najlepšie stroje na šprinty, ale aj na freestyle. Na koniec si v garáži ešte môžete pomeniť farbu a polepiť štvorkolku rôznymi čačkami a samolepkami.
Ovládanie ATV sadne do ruky na prvý krát a k úplnému fílingu z pocitu jazdy si stačí pustiť ventilátor do vlasov. Samozrejme nemôžete použiť klávesnicu, ale nejaký gamepad, ktorý sa vám niekde určite váľa.
Držkopád o 3, 2, 1...
|
Skok do neznáma.
|
Behemoth Tricky toť môj stroj na triky.
|
Prostredí síce nie je toľko, ale o to sú pestrejšie. Taliansko s dávnymi monumentmi, púštna krajina a opustené letisko v USA alebo hornatý prales v Thajsku. Všetky však majú spoločné veľké prevýšenia a spády, rokliny a priepasti s visutými mostíkmi a nebezpečné skoky do neznáma. Samostatne sa treba zmieniť aj o hudobnom sprievode, ktorý vytvára polovicu adrenalínového zážitku. Pri naozaj veľkých skokoch ustúpi do úzadia a počujete len svišťanie vzduchu s deja vu bullet timu, no po dopade na všetky štyri to zase nakopne do obrátok napríklad Wolfmother, Pendulum, We are Scientist, DJ Hyper či Noise Control. Škoda že hra nemá samostatný jukebox a pesničky v adresári s hrou sú v nepoužiteľnom formáte.
Od absolútneho hodnotenia sa u mňa Pure vzdialil vďaka absentujúcemu replayu, pritom akčne dané kamery na blatníku a spred pretekára sú použité po dojazde do cieľa, len by to chcelo nejaký interfejs na ovládanie páni autori. Tiež ma mrzí prítomnosť "len" ATV pretekov. To LEN ale treba dať do tučných úvodzoviek, pretože to sú plnohodnotné preteky. To asi len ja som nenažraný alebo namlsaný predchádzajúcou hrou Blackrock štúdia (ATV Offroad Furry Pro), kde okrem ATV nechýbali motorky, buginy a trucky. Posledné mínus udelím za prítomnosť nulového príbehu. O koľko viac emócií by som prežíval, keby ten Ferko musel podstúpiť svetové ťaženie kvôli nejakému cieľu a nie len tak. Zaspomínajme so slzou v oku na Tocu 3.
Tento bonus zmrazí na pár sekúnd nádrž.
|
O chvíľu ho mám, škoda že je už po závode.
|
To sa mu nedymí z hlavy, to je len mrak, nie to je Rumburak uááááá.
|
Celú hlavnú kampaň prefrčíte ani nie za tri večery a okrem online módu vám už Pure ďalej nemá čo ponúknuť. Na to, aby ste sa dostali do novej súťaže, ani nemusíte všetko vyhrať, stačí len, ak budete mať dostatok bodov a môžete to valiť ďalej. Žiadny ačívment vás v tej starej neprinúti zostať a jazdiť znovu trate, kde ste nevyhrali. Online mód je na priemernej úrovni a s víkendovým hraním vám súperi ukážu chrbát už za pár sekúnd. Ponúka len to, čo aj offline mód a riadnu dávku poníženia z nedostatku skillu k tomu. Na splitscreen tiež nikto nemyslel a tak váš kamarát môže akurát kukať, ako sa rútite do zákrut a na sucho pregĺgať.
Napriek toľkým chybičkám krásy nemožno inak len Pure odporučiť, pretože podobných závodov na PC je asi toľko, ako poctivých predavačov zaručene pravých hodiniek/ďalekohľadov/parfumov na parkovisku pred hypermarketom.
RECENZIE HRÁČOV |
8.3
SEPHIRON
15.2.2009
Disney Interactive Studios. Právě tato společnost je podepsána pod distribucí závodní hry Pure. A vů...prečítať celé
|
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Disney Interactive Studios / CD Projekt / Black Rock Studio Štýl: Racing Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|