MOTOGP 08 |
MOTOGP 08 |
Zaútočiť na “pole position“ nie je vôbec jednoduché, ale Capcom sa o to pokúša v ďalšom titule s licenciou na pretekárske motorky. Práce bolo veľa, priečka z minulých rokov postavená pomerne vysoko a nároky hráčov nevyhnutne stúpli ešte vyššie. Či najnovší ročník MotoGP bude stačiť vášmu tempu, bude však záležať iba od vkusu.
Nový ročník, noví jazdci, nové motorky, nové dobrodružstvá i kopec zodratých pneumatík či kombinéz na vás čaká v novej sezóne a v ďasom pokračovaní úspešnej série závodných motoriek. Nič viac nečakajte. Jednoducho zvolíte si svoj tím, svojho jazdca a idete odjazdiť zvolený šampionát roku 2008. Jediné, čo máte tento krát navyše, sú tri rôzne výkonnostné triedy, plus možnosť postupne upgradovať motorky. Takže síce nemôžete čakať žiadny srdcervúci príbeh o motorkárskom sne, ale môžete si v kariére aspoň svojho miláčika postupne vylepšovať o lepšie brzdy, vyladenie motora, pneumatiky s lepším gripom a podobne.
Nočné závdy pod dohľadom reflektorov.
|
Zblízka vidno každý detail motorky.
|
Súboje v každej zákrute.
|
Kariéra je ale na dlho a ak by ste radi skúsili len rýchle závody na čas, prípadne si vyskúšali svoje schopnosti v jednotlivých šampionátoch, máte možnosť. Čo ale naozaj poteší a rozhodne predĺži hraciu dobu, je mód challenge. Tu na asfalte číhajú rôzne druhy výziev, ktorých zdolanie dá zabrať aj tým, čo už majú nejaký ten kilometer za sebou. Trochu môže niekomu vadiť, že všetky sú v triede GP, ale na druhú stranu to rozhodne nahrádza ich pomerne vysoká variabilita. Z tých menej známych sa budete musieť počas celého závodu držať vopred stanovenej línie s tikajúcim časom za chrbtom, inokedy zase budete mať poškodené brzdy, kedy budete nútený dojazdiť závod len s ich obmedzeným používaním, alebo sa budete snažiť ísť vopred stanovenou rýchlosťou na vopred stanovených miestach. V tých klasickejších sa dostanete za skúseného jazdca, na predbehnutie ktorého budete mať len jedno kolo, alebo úplná klasika, jazda s obmedzeným časom cez checkpointy.
Našťastie, v ostatných druhoch závodov si už môžete vybrať typ motorky presne podľa vašej chuti, vkusu a hlavne nálady. Nálady preto, pretože rozdielne spracovanie výkonnostne rozdielnych tried nedáva len odlišné parametre, ale aj odlišný zážitok z jazdy. Chcete niečo nenáročné, kľudnejšie, kde sa nemusíte až tak báť prebytku výkonu? Tak si zvolíte najnižšiu triedu s obsahom motorov 125cc. Alebo máte chuť trhať betón, zdvíhať svojho koňa na zadné pri každom výjazde zo zákruty? Tak si vyberiete najsilnejšiu kráľovskú triedu GP (800cc). No a pre tých nerozhodných je tu zlatá stredná cesta 250cc. V každom prípade, nech si zvolíte akúkoľvek triedu, budete musieť v každej zákrute bojovať so separovaným ovládaním predných a zadných bŕzd, opatrne štekliť plynovú páku pri výjazde zo zákrut, aby ste nešli zadným kolesom napred, ale aj dávať si pozor na sklon motorky v rôznych situáciách.
Jazdný model patrí k tým menej náročným, ale aj tak stačí, že pri neprimeranom náklone motorky nevhodne brzdíte, pri výjazde príliš pridávate, alebo neopatrne prechádzate nerovnosti a okamžite položíte motorku i jazdca na asfalt. Jednoducho pri vyššom nastavení simulácie budete potrebovať nejeden kilometer, aby ste dokázali kolo vôbec dojazdiť. Na druhú stranu, nemusíte sa starať o nakláňanie alebo akékoľvek nutné pohyby jazdcov, všetko je plne automatické, čo rozhodne na uveriteľnosti nepridáva. Samozrejme, pre akčnejšie založených je tu aj možnosť celkovo jednoduchšieho nastavenia, kedy sa počítač stará úplne o všetko.
Vydarené efekty ďažďa.
|
Dynamika v týchto závodoch rozhodne nechýba.
|
Kto je tu šéf? Ja som tu šéf!
|
Kto z koho... ja z neho.
|
Krásny pocit výkonu.
|
V ďaždi extra pozor na zákruty.
|
Musím sa držať tej línie, inak končím.
|
Pohľad zo sedla chce silný žalúdok.
|
Sem tam si všimnete aj prostredie... málokedy.
|