Zaútočiť na “pole position“ nie je vôbec jednoduché, ale Capcom sa o to pokúša v ďalšom titule s licenciou na pretekárske motorky. Práce bolo veľa, priečka z minulých rokov postavená pomerne vysoko a nároky hráčov nevyhnutne stúpli ešte vyššie. Či najnovší ročník MotoGP bude stačiť vášmu tempu, bude však záležať iba od vkusu.
Nový ročník, noví jazdci, nové motorky, nové dobrodružstvá i kopec zodratých pneumatík či kombinéz na vás čaká v novej sezóne a v ďasom pokračovaní úspešnej série závodných motoriek. Nič viac nečakajte. Jednoducho zvolíte si svoj tím, svojho jazdca a idete odjazdiť zvolený šampionát roku 2008. Jediné, čo máte tento krát navyše, sú tri rôzne výkonnostné triedy, plus možnosť postupne upgradovať motorky. Takže síce nemôžete čakať žiadny srdcervúci príbeh o motorkárskom sne, ale môžete si v kariére aspoň svojho miláčika postupne vylepšovať o lepšie brzdy, vyladenie motora, pneumatiky s lepším gripom a podobne.
Ďalej si môžete nastavovať, ako sa má počítač starať o ostatných jazdcov na štartovom poli. Ak si neveríte, nie je problém, dáte najnižšiu obtiažnosť a môžete si byť istý, že aj bez hlbšieho tréningu dojazdíte ako víťaz. Ak ste ale profík páchnuci od oleja, benzínu a máte každú zákrutu, každý milimeter trate dokonale nacvičený, môžete skúsiť pomerne slušnú umelú inteligenciu. Všimnete si síce klasických nedostatkov, ako je zbytočné spomaľovanie na niektorých esíčkach, priskoré brzdenie do zákrut a podobne, ale rozhodne vám na tých najvyšších obtiažnostiach dajú zabrať.
Naopak, nie zabrať, ale vyslovene oddýchnuť, vám dajú od poškodenia motorky, či do hrozby zranenia jazdca. Môžete padnúť koľko krát chcete, naraziť v akejkoľvek rýchlosti do kohokoľvek a čohokoľvek, nič sa vám nestane, ani sa to nijako neprejaví na motorke či zdraví jazdca. Dokonca ani o opotrebenie súčiastok či aspoň pneumatík sa nemusíte počas pretekov starať.
Pneumatiky budete zodierať na sedemnástich tratiach po celom svete od Ameriky, cez Európu, Áziu, až po stredný východ. Uvidíte na nich nielen klasické tribúny, ale aj rôzne okolité stavby, atrakcie, lesy a všetko čo patrí k plnohodnotnému stvárneniu trate. No ak by ste čakali nejaké bonusové trate, testovacie ovály či dokonca nejaký kľudnejší vidiek, zabudnite. Nezajazdíte si na ničom inom, ako na licencovaných tratiach patriacich do aktuálneho šampionátu.
Ďalšia vec, ktorá v najnovšom MotoGP 08 proste nie je, je hudba. Pocity pri veľkých rýchlostiach, ktoré sú navyše umocnené nízkou drsnou jazdou nad ešte drsnejším asfaltom, by boli o niečo intenzívnejšie, ak by aj hudba podfarbovala závan rýchlosti. Žiaľ žiadna nie je a čo je ešte horšie, zvuky motoriek či iných efektov rozhodne nebudú pripomínať mráz naháňajúce vysokootáčkové besnenie, ale niečo, čo ani nebudete vedieť popísať (Vysávač na nitre? pozn. Junker).