THE CHRONICLES OF RIDDICK: ASSAULT ON DARK ATHENA |
THE CHRONICLES OF RIDDICK: ASSAULT ON DARK ATHENA |
Roly agenta XXX a charizmatického vodiča vo Fast & Furious nevystrelili Vina Diesela do hollywoodskeho neba. On tam patriť ani nechce. Väčšina si ho pamätá ako chladnokrvného zabijaka, vo vnútri ktorého je niekde v úzadí udupaná pod telami svojich obetí ľudskosť. Tak, ako je pre Diesela osudovou postavou Riddick, pre švédske štúdio Starbreeze je Chronicles of Riddick osudovou hrou. Na tom nič nezmeníme.
Čo pôvodne začalo ako graficky vylepšený remake The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay, PC/Xbox hitu z roku 2004, s pridaným multiplayerom a malou miniepizódkou, sa neskôr pretavilo do plnohodnotného pokračovania Assault on Dark Athena s bonusom v podobe kompletne prepracovanej pôvodnej hry Escape From Butcher Bay. To, že hre na malý moment visel život na vlásku po fúzii Activision a Vivendi a rušení projektov vyvíjaných pod značkou Sierra, nie je dôležité.
Švédi prežili v temnote tých najhorších väzení vo vesmíre snáď až príliš veľa času, Dark Athena, v podstate nevybočuje zo zaužívanej schémy. Riddick sa ocitá proti svojej vôli v zajatí, lovec odmien chce zhrabnúť prachy a keď už príde k výmene tovaru, tak sa niečo tradične poserie a Riddick sa už prechádza ventilačkou, podrezáva hrdlá a postupne sa prepracuváva potravinovým reťazcom až k samotnému šéfovi. Dark Athena vychádza zo základov Butcher Bay, takže môžete čakať klasický mix boja päsťami, FPS akciu, enviromentálne puzzle, zakrádanie v temnote a tichú elimináciu.
Dark Athena začína presne tam, kde Butcher Bay končí – odletom z najprísnejšie stráženého lapáku spolu s Johnsom, lovcom odmien, ktorý sem Riddicka dovliekol. Sladký kryospánok dvojici pasažierov nedovolil reagovať na príchod obrovskej obchodnej lode Dark Athena, ktorá sa na opustených malých plavidlách, ale hlavne na ich posádkach, živý. Korisť je vždy podrobená bolestivej procedúre – premene na tzv. jednotku Ghost Drones a potom predaná z obrovským profitom.
Krátko po vyslobodení z kryo komory a scéne, kedy je odnášaný Johns kapitánkou Revas, sa oboznámite s ich fungovaním počas rozhovoru s malým dievčatkom Lynn, na ktorú narazíte vo vetracej šachte. Jej úloha v príbehu je zatiaľ nejasná, ako aj to, či Riddick zachráni svojho väzniteľa, alebo nie. Napriek tomu je Lynn kľúčovou postavou, drony ju hľadajú už dlhšie a všade po palube sú rozhádzané lístočky s odkazmi o dolapení malého sopliaka. Zatiaľ si musíme vystačiť s tým, že keď sa Revas dozvie o tom, že na palube zajatej lode bol ešte druhý pasažier, vyhlasuje Riddickovi súkromnú vojnu a jeho život mu bude poriadne sťažovať, až kým sa na jej bielom krku neobjaví chladná čepeľ.
Drony sú plne ovládateľné a pracujú v dvoch režimoch. Ak im svietia na hlave červené svetlá, pomaly hliadkujú po predpísanej trase dokola, ale ak narazia na niečo neobvyklé, ich prilba sa rozsvieti na bielo (funguje ako baterka), okamžite zbystria zmysly, pohybujú sa koordinovane, prečesávajú okolie a počas útoku do vás šijú zo všetkých strán. Sú veľmi presné a do prestreliek nie je vhodné bezhlavo skákať. Riddick je síce skúsený zabijak, ale presile bez zbraní nedokáže čeliť.
Po pár mŕtvych nepriateľoch zistíte, že drony sú niekym ovládané, čo sa potvrdí v ovládacej miestnosti s terminálmi v tvare zaparkovaných motoriek. Akonáhle si Riddick vysadne do sedla, ocitáte sa priamo v koži jednej z dron a môžete sa smelo pohybovať po palube. Stráže o vás síce vedia, ale dokážete si s rýchlopalnou puškou vyčistiť cestu dopredu, dokonca zastaviť aj obrovský ventilátor jednoducho tak, že sa doň postavíte a rozseká vás. Každý terminál má pridelené tri drony, čo znamená viac pokusov na zdolanie prekážky.
Ďalšou možnosťou, ako zneužiť ich existenciu, je v tichosti jednu z dron podrezať, chytiť ju pod krk ako rukojemníka a použiť zakódovanú zbraň v jej rukách. Ide však iba o prípad núdze, pretože vaša mobilita pod vplyvom váhy držaného tela je drasticky ovplyvnená. Riddickovi to najviac pristane v tieňoch, čakajúc na svoju korisť. Ukradnutú sponku do vlasov rýchlo nahradia zakrútené čepele Ulaks, nájdete baseballku, vojenský nôž a neskôr aj použiteľné strelné zbrane. Boj na blízko doznal drobných zmien, nepriatelia útočia na vás v skupinkách a snažia sa vás zatlačiť do kúta. Riddick nie je nesmrteľný a hra vám to dáva aj pocítiť. Núti vás pod tlakom do rýchlych rozhodnutí. Bude stačiť nôž, alebo rozbijem brániaceho sa protivníka basebalkou?
Akým spôsobom si poradíte s daným problémom, je na vás. Môžete každú jednu miestnosť vyčistiť zbraňami, v tichosti jednu stráž po druhej odstaviť, alebo sa poobzerať, prerúčkovať tesne pod stropom, zoskočiť na debny a v tichosti sa nepozorovane odplaziť preč. Stealth element dokonale sekunduje akčnej časti, čomu je prispôsobený aj dizajn úrovní. Loď skrýva mnoho prekvapení, narazíte tu na kartičky s hľadanými zločincami (ekvivalent cigaretových krabičiek), za ktoré sa odomykajú bonusy, veľkoplošné obrazovky s oznamami, jemne upravené nanostanice na doplnenie zdravia, ale aj pasáže so zmeneným gravitačným poľom. Prestrelka v takomto prostredí je mimoriadne adrenalínová, pretože vás generátor ťahá neustále k sebe, do stredu obrovskej haly.
Dark Athena beží na upravenom engine použitom v The Darkness. Oproti Butcher Bay ide o generačný skok, treba však mať na pamäti, že táto hra vyšla v roku 2004. Grafická stránka, i keď je výborná, nespôsobí taký šok, ako keď sa na Xboxe hýbala hra s takmer rovnakými efektami, aké vtedy sľuboval Carmack v súvislosti s PC verziou Doom 3. Z The Darkness bola použitá aj multiplayer časť, o ktorej autori zatiaľ mlčia. Chcú sa vyhnúť tradičným módom (DM a CTF), no pri pohľade na trofeje je jasné, že tieto režimy budú doplnené ďalšími, ako napr. lov na Riddicka či tímové boje väzni vs bachari.
Nezameniteľný výkon pána Diesela a dokonale namixovaný koktejl, z ktorých ani jeden žánrový komponent nie je vyslovene slabý, je zaručeným receptom Švédov na úspech. Či už ste prišli do kontaktu s Chronicles of Riddick, alebo nie, Dark Athena by nemala vo vašej zbierke chýbať. Starbreeze chytili pod krk svoj osud a šmarili ho do krabice natrieskanej obsahom. Až to smrdí Orange boxom.
Xbox 360
PC PS3 Vývoj: VU Games / CD Projekt / Starbreeze Studios Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|