THE CHRONICLES OF RIDDICK: ASSAULT ON DARK ATHENA |
THE CHRONICLES OF RIDDICK: ASSAULT ON DARK ATHENA |
Je tomu už takmer päť rokov, čo Riddick zdrhol z Butcher Bay, no dostať sa do problémov by mohlo byť jeho krstné meno. Po opustení orbity väzenskej planéty je jeho loď pritiahnutá loďou Dark Athena a aj keď si to v tej chvíli jej posádka ešte neuvedomila, bola to ich posledná chyba v živote.
Smrť nechodí po horách, ale po Riddickovi
V prvej časti sa Vin Diesel nachádzal vo väzení a bolo teda jasné, že používanie akýchkoľvek zbraní bude do určitej miery obmedzené a veľká časť hry sa tak špecifikovala hlavne na pästné súboje, poprípade bitku so škrutkovačom, či kusom skla omotaného páskou, pretože automaty boli zablokované s DNA vlastníka. V pokračovaní ale autori narazili na problém, ako zapracovať pästné súboje tam, kde už väčšina personálu na lodi používa automatické zbrane a finta s DNA je už obnosená. Vyriešili to šalamúnsky, pretože väčšinu protivníkov predstavujú droidi, ktorí majú napevno zabudované zbrane do ruky.
Riddick ich teda nemôže zobrať so sebou, no použiť sa dajú po smrti vlastníka, kedy si vezme nebožtíka ako ľudský štít. V tomto momente sa však Riddick nemôže hýbať, len otáčať. Ťahanie tela síce zostalo zachované, no kto by sa stým páral, keď si môžete o pár metrov zabiť nového droida. Na to slúži nový set zbraní ako bejzbalka, skalpel, armádny nôž alebo kosákovité ozubené nože Ulaky, s ktorými je rozkoš niekoho rozpárať a rýchlosť majú podobnú ako Štefan Segal v Prepadnutí v Pacifiku.
Jedna z mála postáv, ktoré Riddickovi pomôžu.
|
Pohľad z bojového robota.
|
Ak ma tento zbadá, tak mám po srande.
|
Nevytratili sa však ani strelné zbrane, ktoré zoberiete od ľudských protivníkov a k pôvodnej pištoľke, Assault puške, ochromovacej pištoľky a brokovnici pribudlo SMG, SCAR gun a snajperka. SMG je skôr do počtu, pretože sa s ňou nedá z metra trafiť stodola, SCAR vystreľuje výbušné projektily a ku snajperke dostanete len dvadsať nábojov, takže treba šetriť a presne mieriť.
Spestrenie v podobe ovládania robotov bolo už v Butcher Bay a chýbať nebude ani tu. No miesto heavy botov môžete ovládať z terminálu droidov a neskôr aj takmer neporaziteľného mega bota, ktorý má okrem gatlingu aj raketomet. Ovládanie droidov pôsobí niekedy schizofrenicky, pretože s nimi musíte brániť samého seba pred početnou armádou útočníkov.
Tma a strašidlá sa boja len dvoch vecí: Chucka Norrisa a Riddicka
V prípade, že si najprv zahráte prvý diel (čo je teda dosť logické), vám musí AoDA zákonite pripadať priamočiarejšia, ba priam tuneloidná v porovnaní s BB. Bočných misií je minimum, pri rozhovoroch sa dajú položiť maximálne jedna až tri otázky vedúce vo väčšej miere nikam, zmizlo tiež rozhodovanie komu pomôcť a koho nechať v štichu, resp. ku ktorej frakcii sa prikloniť. Rozprávať sa dá len s minimom postáv, ostatné vás len jedno-dvoj slovne odpálkujú, alebo úplne ignorujú.
Z premyslenej schovávačky a vyčkávania na správny moment sa stala viac akcia so zbraňou, ktorá rieši problémy rýchlejšie a jednoduchšie, ako skrývanie a zabíjanie holými rukami, vracanie sa v úrovniach k uzamknutým dverám neexistuje a jediná možná a správna cesta je len vpred. Na jednu až dve logické úlohy s prostredím je taktiež AoDA skúpa a svojmu staršiemu bratovi sa ani nepriblížila.
Počítač vs. pálka. Kurz 1:10 na pálku.
|
SCAR gun bude mať prácu.
|
Medicínske zariadenie budúcnosti.
|
Starbreeze síce použil niekoľko ročný engine použitý v pôvodnom BB, no prihodil samozrejme aj nejaké tie eye-candy efekty ako vyššie rozlíšenie textúr, viac polygónov, rozmazanie obrazu pri rýchlom pohybe, pridanie vernejších tieňov alebo odraz svetla od kovových predmetov. Posledne zmienený efekt ale hádam trocha prepískli, pretože sa svetlo odráža takmer od každého predmetu a všetko sa leskne ako psie guľky. Niekedy je menej viac, hlavne ak sa vám podarí zapnúť Riddickovo nočné videnie na presvetlených priestoroch tak dostanete takú šupu do oka, že by to položilo na zem aj slepeckého psa.
Niektoré textúry a objekty sa samozrejme recyklovali z prvého dielu (hlavne na hviezdnej lodi Athena), no s novými miestami pribúda aj nové prostredie. Dvakrát navštívite planétu, kde je predsa len okolie poskladané aj z niečoho iného ako je plech a kov. Prostredia sú viacúrovňové a aj viac otvorené, pričom sa zapotí hlavne grafika, ale tie pohľady stoja za to. Graficky je totiž stvárnenie stále na špičke, možno by to chcelo len viac nejakých malých objektov, s ktorými by sa vyplnil svet. Nepovedal by som, že taký starý engine dokáže po liftingu vyzerať až tak výborne.
Absencia multiplayeru bola z ďalších vytýkaných mínusov a v tomto pokračovaní už nemôže byť neprítomný. Nechýba deathmatch, teamdeathmatch, capture the flag, ale aj zaujímavejšie Pitch Black (ten, kto zabije Riddicka, sa ním stane) alebo Arena (1 na 1, resp. 2 na 2 bez zbraní).
Umelá inteligencia a fyzika
V pôvodnej recenzii Butcher Bay saver hanil umelú inteligenciu a neprítomnosť fyziky. Od roku 2004 by mohla AI ujsť míľové kroky, no nemyslím si, že toto je hlavnou devízou a u autorov asi tiež stačila inteligencia z pôvodného dielu. Trocha vylepšili path finding a tak sa už nestane, aby sa nepriateľ zasekol, ale celkovo to nijako nepreháňajú a tak nepriatelia nabiehajú pod nôž celkom poľahky.
Vo fyzike taktiež až na jednu novinku veľa nového nehľadajte. Je použitý akurát lepší ragdoll model a pohyb debničiek vzduchom plus kolízia týchto objektov. Zmienenou novinkou je nová zbraň SCAR. S jej pomocou sa dajú odpaľovaním výbušnín presúvať ťažké predmety ako debničky alebo sudy a Riddick potom môže vyliezť na neprístupné miesto, kde sa však ukrývajú len bonusy ako náplň do NanoMEDu, či kartičky s hľadanými zločincami, ktoré suplujú cigarety a otvárate nimi uzamknutý art obsah.
Jeden z Bossov.
|
Headshot.
|
Zapnutie Riddickovho videnia sa na svetle neodporúča.
|
Nová návšteva v Butcher Bay
Za svoje peniaze, ktoré by ste bohapusto utratili v obchode, nedostanete len Riddickove pokračovanie, ale autori sa rozhodli poprerábať aj pôvodnú hru, ktorá vás mohla pred piatimi rokmi minúť. Prepracovanie sa týka síce len grafických efektov, tieňov a rozlíšenia textúr, použitie novšej AI a fyzikálneho modelu, no aj tak stojí za to si opäť znovu rozohrať partičku s drsnými väzňami. Až pri opätovnom hraní BB vám príde na um, aký je vlastne druhý diel priamočiary a zjednodušený.
Niektoré úlohy sa dajú vyriešiť viacerými spôsobmi, interakcia s postavami je oveľa komplexnejšia, dajú sa nakupovať predmety, hrať hazardné hry a veľa krát sa musíte vrátiť aj level dozadu, aby ste sa dostali inou cestou ďalej. AoDA potom nepôsobí ako plnohodnotné pokračovanie, ale len ako lepší datadisk a to je trocha škoda.
Buy one, get two
Aj keď nie je AoDA najhoršie pokračovanie a hernou dobou sa približuje k prvému dielu, je trocha inak pojaté. Skrývanie v tme a interakciu nahradila hlavne akcia, streľba a priamočiarosť. Skvelo je zvládnutý hlavne dabing, vďaka ktorému sú postavy viac uveriteľné a Vin Diesel znamenite hláškuje tak ako sme u tohto pána zvyknutí.
Najväčšou devízou ale je prítomnosť prvého dielu na placke, ktorý hravo prekonáva pokračovanie a tí, ktorí ho nehrali, by si ho nemali nechať ujsť aj vďaka vylepšenej grafike a faktu, že za cenu jednej hry dostanete dve.
RECENZIE HRÁČOV |
9.0
IXTREME
20.5.2009
"Můžeš strávit půl života v lapáku a nevěřit v Boha?" "Narodit se v popelnici s pupeční šňůrou kolem...prečítať celé
|
8.8
ISAAC CLARK
16.5.2009
Neplač, že zapadlo slnko, lebo slzy ti zabránia uvidieť hviezdy. Albert EinsteinVin Dies...prečítať celé
|
Xbox 360
PC PS3 Vývoj: VU Games / CD Projekt / Starbreeze Studios Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|