Oneskorenie ovládania v hrách |
Digital foundry sa pozrelo na oneskorenie ovládania v rôznych konzolových hrách a trochu bližšie ho vysvetlilo.
Digital foundry sa pozrelo na oneskorenie ovládania v rôznych konzolových hrách a trochu celý problém trochu bližšie vysvetlilo.
Ide o to, že ovládanie v každej hre má svoje oneskorenie. Väčšinou to sú desiatky a stovky milisekúnd, kým sa zmena stavu z ovládača dostane na obraz. Znamená to, že stlačíte tlačidlo a až o niekoľko frejmov neskôr sa na obrazovke objaví odozva. Rýchlosť záleží ako od frameratu hry, tak aj zaťaženia procesora, ktoré vplýva na rýchlosť spracovania signálu. Niekedy tak môžete mať síce 60 fps hry, ale s veľkým lagom ovládania tých 60 fps nič neznamená.
V zásade je minimum pri 60 fps hre - 67 ms, pri 30 fps hre - 100 ms. Je to oneskorenie o približne 3 - 4 frejmy, čo je ešte ideálne a človek to necíti, pokiaľ nehrá hry profesionálne. Ale napríklad už dvojnásobné spomalenie na 200 ms, ako ukazuje napríklad GTA IV, je už citeľné. Hráči väčšinou lag nad 166 ms už registrujú. Ale naopak 60 fps racingovky ako Burnout Paradise alebo Forza sa držia na absolutnom minime 67ms, podobne aj 60 fps Call of Duty 4, ktoré je veľmi dobre zoptimalizované, oproti nemu napríklad Call of Duty: World at War niekedy klesá aj na 100 ms. Niektore lagy sa vytvarajú pri špefických činnostiach v hre a to ukazuje Halo 3, kde je pri 30 fps hrateľnosti štandard 100 ms pri bežnej akcii, ale napríklad výskok reaguje až po 150 ms.
Xbox360 hry odmerali v Digital Foundry špeciálnym meračom od modera Ben Hecka a sú na tom nasledovne:
Burnout Paradise - 67ms
BioShock (frame-locked) - 133ms
BioShock (unlocked) - 67ms
Call of Duty 4: Modern Warfare - 67ms-84ms
Call of Duty: World at War - 67ms-100ms
Call of Juarez: Bound in Blood - 100ms
Forza Motorsport 2 - 67ms
Geometry Wars 2 - 67ms
Guitar Hero: Aerosmith - 67ms
Grand Theft Auto IV - 133ms-200ms
Halo 3 - 100ms-150ms
Left 4 Dead - 100ms-133ms
LEGO Batman - 133ms
Mirror's Edge - 133ms
Street Fighter IV - 67ms
Soul Calibur IV - 67ms-84ms
Unreal Tournament 3 - 100ms-133ms
X-Men Origins: Wolverine - 133ms
Z PS3 titulov zatiaľ museli merať old-gen systémom a pozreli sa tam bližšie na Killzone 2, ktorému vyšlo 150 ms.
Pre zaujímavosť na PC pri vysokom framerate môžu byť tieto hodnoty aj trikrát menšie, tam niekde už začínajú hodnoty potrebné pre profesionálne hranie. Takéto nízke hodnoty budú aj potrebné pre ovládanie hier cez pripravované herné systémy Cloud, kde hry budú sídliť u providera a vaše ovládanie bude spomalené cestou k systému, tam bude treba k oneskoreniu pripočítať okolo 80 ms.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 33
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Diablo 4 je zadarmo na zahranie až do nového roka 69
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61 zobraziť viac článkov >