Sú hry iba pre deti? |
David Cage, šéf Quantic Dreams a tvár interaktívneho trileru Heavy Rain, by najradšej videl, keby herný priemysel dospel a trochu vyrástol.
David Cage, šéf Quantic Dreams a tvár interaktívneho trileru Heavy Rain, by najradšej videl, keby herný priemysel dospel a trochu vyrástol.
„Ako celok vytvárame hry pre tínedžerov a deti, preto sa snažíme, aby veci boli jasné na prvý pohľad. Zlí chlapci musia byť veľmi zlí, hrdina musí mať veľké svaly a vyzerať úplne fantasticky. Ženy musia byť veľmi sexi s veľkým poprsím, pretože tínedžer si myslí, že takto ženy vyzerajú.“ povedal v rozhovore pre Nowgamer.
„Hry sú považované za médium pre deti, pre tínedžerov,“ hovorí v ďalšom rozhovore pre Eurogamer. „Musíme tvrdo pracovať, aby sme vysvetlili spoločnosti a presvedčili ľudí a hráčov v prvom rade, že interaktivita je len ďalším médiom. Samozrejme, sú tu hry pre deti a pre tínedžerov, ale mali by tu byť aj hry pre dospelých.“
A jednou z nich bude aj Heavy Rain, nebude dospelou preto, že sa v nej objaví sex alebo násilie. „Ak sa násilie alebo sex stane prvoplánovým, absolútne nič vám nepovie, stratíte záujem.“ hovorí na oplátku toho, že niektorí vývojári sa vydávajú cestou násilia alebo sexu len za jedným účelom, aby v hrách bolo násilie a sex.
Cage si myslí, že ak sa správne postavíte ku kontroverzným témam, môžete ich do interaktívneho média vložiť a hovoriť napríklad o znásilnení a pedofílii. „Viete o tom, že ak sa dvaja dospelí do seba zamilujú, že si to nakoniec rozdajú? To je niečo, čo sa jednoducho stane. Tak prečo nie v hre? Prečo by malo byť s nimi zachádzané inak. Pracujem na hre, ktorá dostane rating 18+. Čo by som mal schovávať pri takomto ratingu?“ pýta sa sám seba.
S citlivými témami narába v rukavičkách a nie prvoplánovo. Ak v Heavy Rain narazíme na odhalené bradavky, určite nie z toho dôvodu, aby sme na ne ukazovali a ako pobláznení tínedžeri sa na tom smiali. Ak sa tam objavia, bude to mať svoj dôvod.
Dospelé témy pre dospelých sú základom Heavy Rain, ale hra samotná sa vymyká akémukoľvek zaradeniu, hovorí sa o nej ako o interaktívnom filme, adventúre alebo príbehu. „Rozprávať príbehy cez interaktivitu môže byť niekedy až tak obtiažne, že mnohí, ktorí to skúsili, neuspeli, a o to je menej dobrovoľníkov, aby to skúsili znovu.“ Cage je momentálne na to sám.
„Chcem byť priekopníkom, ale nechcem zomrieť na púšti,“ odpovedá na otázku, či sa cíti byť mučeníkom, ktorý sa pre ostatných obetoval a tí potom z jeho úspechu ťažili. Heavy Rain je ťažkým orieškom. „Nie je jednoduché pracovať na takejto hre. Existuje veľa, veľmi veľa rôznych prekážok a jednou z nich je, že momentálne neexistujú pravidlá pre interaktívnu naráciu. Musia byť vymyslené. Nie je to ako keď vyrábate strieľačku. Tých existuje tak veľa.“
Možno aj to je problémom, ktorému čelí Quantic Dream pri výbere vhodnej scény pre hrateľnú ukážku. Objaví sa ešte pred samotnou premiérou hru začiatkom budúceho roka. Heavy Rain bude obsahovať celkovo 70 rôznych scén.
A čo bude po vydaní Heavy Rain? Ako hovorí 40-ročný Cage diskutuje sa o sťahovateľnom obsahu, zatiaľ nie je nič definitívne, ale malo by ísť o prequel ku každej z postáv.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 33
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- Diablo 4 je zadarmo na zahranie až do nového roka 78
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 83
- Desktopy od Aceru s RTX 5080 a RTX 5090 grafikami ukázali aj ceny 136
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61 zobraziť viac článkov >
PS3
PC PS4 Vývoj: SCEE / Quantic Dream Štýl: Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|