Sú hry iba pre deti? |
David Cage, šéf Quantic Dreams a tvár interaktívneho trileru Heavy Rain, by najradšej videl, keby herný priemysel dospel a trochu vyrástol.
David Cage, šéf Quantic Dreams a tvár interaktívneho trileru Heavy Rain, by najradšej videl, keby herný priemysel dospel a trochu vyrástol.
„Ako celok vytvárame hry pre tínedžerov a deti, preto sa snažíme, aby veci boli jasné na prvý pohľad. Zlí chlapci musia byť veľmi zlí, hrdina musí mať veľké svaly a vyzerať úplne fantasticky. Ženy musia byť veľmi sexi s veľkým poprsím, pretože tínedžer si myslí, že takto ženy vyzerajú.“ povedal v rozhovore pre Nowgamer.
„Hry sú považované za médium pre deti, pre tínedžerov,“ hovorí v ďalšom rozhovore pre Eurogamer. „Musíme tvrdo pracovať, aby sme vysvetlili spoločnosti a presvedčili ľudí a hráčov v prvom rade, že interaktivita je len ďalším médiom. Samozrejme, sú tu hry pre deti a pre tínedžerov, ale mali by tu byť aj hry pre dospelých.“
A jednou z nich bude aj Heavy Rain, nebude dospelou preto, že sa v nej objaví sex alebo násilie. „Ak sa násilie alebo sex stane prvoplánovým, absolútne nič vám nepovie, stratíte záujem.“ hovorí na oplátku toho, že niektorí vývojári sa vydávajú cestou násilia alebo sexu len za jedným účelom, aby v hrách bolo násilie a sex.
Cage si myslí, že ak sa správne postavíte ku kontroverzným témam, môžete ich do interaktívneho média vložiť a hovoriť napríklad o znásilnení a pedofílii. „Viete o tom, že ak sa dvaja dospelí do seba zamilujú, že si to nakoniec rozdajú? To je niečo, čo sa jednoducho stane. Tak prečo nie v hre? Prečo by malo byť s nimi zachádzané inak. Pracujem na hre, ktorá dostane rating 18+. Čo by som mal schovávať pri takomto ratingu?“ pýta sa sám seba.
S citlivými témami narába v rukavičkách a nie prvoplánovo. Ak v Heavy Rain narazíme na odhalené bradavky, určite nie z toho dôvodu, aby sme na ne ukazovali a ako pobláznení tínedžeri sa na tom smiali. Ak sa tam objavia, bude to mať svoj dôvod.
Dospelé témy pre dospelých sú základom Heavy Rain, ale hra samotná sa vymyká akémukoľvek zaradeniu, hovorí sa o nej ako o interaktívnom filme, adventúre alebo príbehu. „Rozprávať príbehy cez interaktivitu môže byť niekedy až tak obtiažne, že mnohí, ktorí to skúsili, neuspeli, a o to je menej dobrovoľníkov, aby to skúsili znovu.“ Cage je momentálne na to sám.
„Chcem byť priekopníkom, ale nechcem zomrieť na púšti,“ odpovedá na otázku, či sa cíti byť mučeníkom, ktorý sa pre ostatných obetoval a tí potom z jeho úspechu ťažili. Heavy Rain je ťažkým orieškom. „Nie je jednoduché pracovať na takejto hre. Existuje veľa, veľmi veľa rôznych prekážok a jednou z nich je, že momentálne neexistujú pravidlá pre interaktívnu naráciu. Musia byť vymyslené. Nie je to ako keď vyrábate strieľačku. Tých existuje tak veľa.“
Možno aj to je problémom, ktorému čelí Quantic Dream pri výbere vhodnej scény pre hrateľnú ukážku. Objaví sa ešte pred samotnou premiérou hru začiatkom budúceho roka. Heavy Rain bude obsahovať celkovo 70 rôznych scén.
A čo bude po vydaní Heavy Rain? Ako hovorí 40-ročný Cage diskutuje sa o sťahovateľnom obsahu, zatiaľ nie je nič definitívne, ale malo by ísť o prequel ku každej z postáv.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 344
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PS3
PC PS4 Vývoj: SCEE / Quantic Dream Štýl: Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|