DEATH TO THE SPIES: MOMENT OF TRUTH |
DEATH TO THE SPIES: MOMENT OF TRUTH |
Keď ste si už mysleli, že máte všetky misie za sebou, že ste splnili všetko, čo od vás vaše velenie žiada, objavila sa nová séria úloh pre vychladnuté srdcia odhodlaných agentov. Opäť druhá svetová vojna, opäť budete podrezávať hrdlá nacistickým bábkam, opäť budete kradnúť, ničiť, nastražovať pasce namysleným veliteľom. Smrť špiónom je tu znova.
Obdobie druhej svetovej vojny, obdobie plné špinavostí, obdobie, kedy fsa môžu živly ako vy naplno odviazať. Nie ste zväzovaní žiadnymi pravidlami, žiadnymi zákonmi, jedine cieľom misie. Je na vás, ako ju splníte, akú cestu si zvolíte, koľko duší si zoberiete do pekla so sebou. Práce je veľa, mäsa do mlynčeku tiež, len času je málo. V ceste vám stojí armáda, celá po zuby ozbrojená armáda a dobre vycvičená, len či jej to bude niečo platné. Hrubou silou určite nemáte veľa šancí, ale potichu, pekne zákerne si ich podať jedného po druhom, to už áno, to sa šance značne vyrovnávajú. Predtým vás ale čaká dlhý tréning, získavanie skúseností z terénu. Tichým vrahom sa nestanete cez noc. A tá bude vaším najbližším spojencom, jediným partnerom a spoločníkom v ťaživej samote. A potom sú tu tiene, tmavé kúty, kam nedosvieti žiarovka. Rovnako ukryjú vaše nekalé úmysly.
Schovať sa budete môcť aj viac nápadnejšie. Najlepšie priamo do radov nepriateľa, čím bližšie ich máte pri sebe, tým lepšie, tým vražednejší a efektívnejší môžete byť. Omámite niekoho chloroformom, udusíte strunou alebo klasicky pošlete snívať o nedosiahnuteľnom mieri úderom do hlavy. To sú možnosti ako bezolovnato niekoho zbaviť jeho vedomia, ako sa dostať k jeho veciam, oblečeniu, zbraniam. Hlavne vtedy je nutné nenásilne infiltrovanie, ak chcete využiť ich oblečenie pre svoje maskovanie, pretože krvou poškvrnená uniforma okamžite vzbudzuje pozornosť (na vyšších obtiažnostiach). Dať si pozor budete musieť aj na to, akú zbraň máte pri sebe a či ju vôbec môžete mať vytiahnutú, ak ste v ukradnutej uniforme, či sa hodí k tej momentálne oblečenej podľa hodností i určenia. Stráž nosí inú zbraň ako vojaci, aj hodnosť závisí od vybavenia, ale od toho závisí aj prístup do rôznych častí základne. Nie každý sa môže ponevierať po tajných lokalitách, nie všade majú prístup rádoví vojaci, dokonca niekde sa aj medzi sebou jednotlivé postavy poznajú a nová tvár im je hneď podozrivá, takže premyslené kroky sú vašou ochranou, neustále sledovanie svojho okolia vašou istotou.
Zvýšili ste všeobecné podozrenie? Okamžite musíte konať, buď sa stiahnuť, alebo jednou zo svojich zbraní zasiahnuť a stiahnuť práve novú mŕtvolu do bezpečia. Nikto ju nesmie nájsť, inak vyvolá poplach a ak je nahá (zobrali jej uniformu), okamžite sa dovtípia, koho majú hľadať a vaše šance sa znižujú. Ak z akéhokoľvek dôvodu rátate s tým, že ju nájdu, alebo dokonca chcete, aby ju našli, pripravíte malé prekvapenie - pascu pre príliš zvedavých nacistov. Bomba pod telom, nastražený granát, čokoľvek čo vám dá aspoň trochu náskok pred žeravým olovom.
Ak sa na vás vrhnú vojaci, veľa času zo života vám neostáva, sú rýchli, dobre organizovaní a hlavne je ich veľa. Priamemu súboju sa pokiaľ možno musíte za každých okolností vyhýbať a ak vás náhodou pristihnú pri niečom nekalom, buď tasia zbraň, alebo utekajú k najbližšiemu spúšťaču alarmu. Cítia keď sa deje niečo podozrivé, reagujú na podivnosti, idú si preveriť čudné zvuky. Jednoducho umelý výcvik vám dá neraz zabrať a zároveň nepôsobí strojovo. Bežné povinnosti, ale aj rôzne ich aktivity dodajú pocit autenticity, ale i vierohodnosti, že to nie je len počítač. Vypočujete si bezpočet rozhovorov medzi vojakmi, často krát vedúce k bonusu či inak pomôžu získať cennú informáciu. Nutným sledovaním odpozorujete ich aktivity a tým začína vaše plánovanie neodvratného.
Priamym akčným štýlom v Death to Spies: Moment of Truth nedosiahnete. Najprv si pozorne preštudovať mapu, úlohy, ciele, únikové cesty, terén. Potom nepozorovane sledovať ostatných bez zvyšovania podozrenia, kto kde stojí, čo má na starosti, hliadky stráží, intervaly kontrol, kde je alarm, všetky okná, dvere, miestnosti, všetko treba brať na zreteľ. Zo začiatku každý level pôsobí chaoticky, pomerne rozľahlo, je ťažké sa v ňom pre jeho komplexnosť orientovať. Presne ten pocit, ako keď vás niekto niekde vysadí, kde ste v živote neboli. Ono to tak vlastne aj je, ale každý level po čase spoznáte veľmi osobne. Tým, že úlohy sú pomerne nápadité, komplexné, rôznorodé, tým, že vás nútia poznať celú úroveň, spoznáte dôverne každý jeden kút, každú jednu miestnosť, budete poznať všetkých vojakov, alarmy i rôzne tajné chodby, zákutia i vetracie šachty. Prenasledovať vás nebudú len zvedavé pohľady vojakov, ale aj úzkosť, samota, hustá nálada vojakov, nepriateľskej základne kde ste sám proti všetkým.
Raz je to les, raz letecká základňa, inokedy ponorkové depo, potom zase rezidencia, alebo iné miesta, ktoré vás povedú po všetkých zákutiach Zeme. Kvalita, na akú sa budete pozerať cez zamieravač, určite zlepší atmosféru i pocit autentičnosti. Keď začnete v lese, kde sa stromy pod náporom vetra ohýbajú sem a tam, tráva jemne povieva, dážď vytvárajúci hmlu okolo, pomedzi koruny stromov vidno vychádzajúce slnko, vtedy budete chcieť nechať misiu misiou a len tak sa kochať, žiť a nechať žiť. Ale to sú len letmé okamihy mieru pred búrkou. Aj tá príde a až vám bude zima, budete sa krčiť pri monitoroch pred výbuchmi, ale i obdivovať ešte nezničené scenérie. Vyľaká vás každý jeden šuchot, dupot nôh zbystrí zmysli, kľúč vo dverách zvýši adrenalín. Rozhorčené hlasy vojakov, zvuky okolia plnia nie len kulisu pre divadlo vojny, ale aj neodmysliteľný nástroj pre orientáciu v nepriateľskom prostredí.
Toto nepriateľské prostredie vás buď pohltí, alebo zničí. Na jej pokorenie budete potrebovať nie len pevné nervy, ale aj dobrý pozorovací talent, schopnosť nachádzať súvislosti tam, kde zo začiatku žiadne nie sú, trpezlivosti kopcom a hlavne opatrnosti, ktorej v tejto brandži nikdy nie je dosť. Určite vám k tomu dopomôže slušné technické spracovanie, variabilné prostredia, misie zo všetkých kútov sveta i prepracovaná zvuková kulisa. Ak hľadáte rýchlu, zbesilú akciu plnú výbuchov a strieľania, tak nuda vás bude mať na muške skôr ako vy úspešný koniec prvej misie. Na druhú stranu, ak ste sa narodili v znamení špióna, v rodine máte tajných agentov, vo vačku nenosíte devinu, ale strunu z piána, tak potom ste ten pravý pre túto náročnú, ale nevšedne nadpriemernú úlohu.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Vývoj: 1C Company / CENEGA / Haggard Games Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|