Activision rozpúšťa rockerov |
Bublina s hudobnými hrami spľasla. Vydavateľ série Guitar Hero pristúpil k drastickým opatreniam, zatvára vývojárske štúdiá a prehodnocuje trh s rytmickými akciami.
Bublina s hudobnými hrami spľasla. Vydavateľ série Guitar Hero pristúpil k drastickým opatreniam, zatvára vývojárske štúdiá a prehodnocuje trh s rytmickými akciami, o ktoré už na saturovanom trhu nie je taký záujem.
Vydaním Guitar Hero v roku 2005 sa vytvoril priestor pre nový žáner, ktorý sa v nasledujúcich rokoch ako gorila prebíjal na vrchol predajných rebríčkov. Hudobným hrám mimoriadne prial rok 2008, ale ten minulý im už naklonený nebol. Predaje rapídne poklesli (o 35 %) a herná obec prehliadala na pultoch nové diely. Pre Activision nebol minulý rok na poli hier s dodávanými perifériami profitujúci, kritici nešetrili Tony Hawk RIDE a DJ Hero bol prehliadaný.
Zvoní hudobným hrám umieračik? Je to koniec ako u popových kapiel, pod ktorými sa po dobití hitparády s jedným singlom prepadne zem? Mnohým odľahne, mnohí si z toľkých datadiskov a nových neskladných plastových nástrojov vydýchnu. Activision pristúpil k radikálnemu smerovaniu svojich hudobných sérií. Vo finančnej správe naznačil, že Guitar Hero a DJ Hero budú rozšírené iba jediným dielom tento rok. Menej hier = menej potrebných zamestnancov.
Activision dávnejšie rozpustil štúdiá Luxoflux (Transformer: Revenge of the Fallen) a Underground Development (Guitar Hero Van Halen), prepúšťalo sa aj v Radical Entertainment (Prototype) a šušká sa, že počet zamestnancov bude skrátený aj v Neversofte tesne po dokončení ešte neohláseného Guitar Hero 6. Štafetu po bývalých skejteroch má prebrať štúdio Vicarious Visions (Marvel Ultimate Alliance 2 a Wii porty GH)
Dôvody sú jednoduché, Activision presúva ľudské zdroje a sústreďuje ju na najprofitujúcejšie značky. Zatiaľ čo v predchádzajúcom roku sa do obchodov dostalo 25 rôznych balení hier Guitar Hero (samotný softvér, s nástrojmi a pod.), tento rok bude už iba jedna hra. Activision do budúcna už nepočíta ani s PS2 verziami.
Ohrozené nie sú len satelitné štúdiá, ale dokonca aj RedOctane, vydavateľ pôvodného Guitar Hero a výrobca plastových nástrojov. Podľa GameSpotu sa Activision chce po presune kľúčových ľudí do centrály v Santa Monice kompletne zbaviť značky RedOctane. Nie je to nič neobvyklé, čo veľká firma pohltí malú a po vyžmýkaní ju zatvorí. Takúto agresívnu taktiku používa aj EA (naposledy pri zrušení štúdia Pandemic).
Na opačnej strane barikády, v konkurenčnom tábore Rock Band, je takisto horúco. Viacom, vlastník MTV, hľadá cestu ako sa dostať k bonusom vyplatených výrobcovi hry Harmonix. MTV kúpila Harmonix v roku 2006, Viacom obrovskú sumu 150 miliónov dolárov vyplatil, a teraz požaduje navrátenie časti investície. Hlavným dôvodom je opäť úpadok predaja.
Zdá sa, že dve spoločnosti, ktoré do západného sveta priniesli trend hudobných hier z Japonska, teraz čelia existenčnej kríze. Bude zaujímavé sledovať, čo sa urodí na poli rytmických akcií v nasledujúcich mesiacoch a aké opatrenia budú vlastníci značiek používať.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Novembrové hry 27
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PS3
PS2 Xbox 360 Wii Vývoj: Activision / Neversoft Štýl: Párty hra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|