SPLINTER CELL: CONVICTION |
SPLINTER CELL: CONVICTION |
Sam Fisher sa vracia. Jeden z najlepších agentov bol už na dôchodku, ale smrť jeho dcéry mu ani po troch rokoch nedala spávať a rozhodol sa spraviť poslednú vec - vypátrať jej vraha. Nestihne ani poriadne začať a zisťuje, že situácia nie je taká jednoduchá ako by čakal. Z úlohy sa stáva jedna z najťažších skúšok jeho života.
Musíte pochopiť jedno, Sam Fisher, ako ste ho poznali, je mŕtvy...
Séria Splinter Cell po dlhé roky ponúkala fanúšikom stealth hier jedinečnú možnosť realizácie svojej tajnej túžby - plížiť sa v tieňoch a zabíjať každého potichu a odzadu. V Splinter Cell: Conviction môžeme konštatovať, že napriek takmer kompletnej zmene štýlu v tom pokračuje aj ďalej. Autori totiž otvorili hru širšiemu spektru hráčov, ale dokázali pritom zachovať základné princípy série. Keď sa však pozrieme späť na dlhú históriu vývoja, uvidíme, že sme nemuseli mať toľko šťastia. Autori totiž pôvodne plánovali hru spraviť v štýle Assassin's Creed, v ktorom by nás čakali len denné misie a jedinou stealth možnosťou by bolo strácanie sa v dave. V polovici vývoja sa uvedomili a vrátili späť do náručia tieňov.
Síce zdržanie si vyžiadalo svoje obete, ale napriek tomu Conviction ponúka nečakane kompletnú ponuku. Dokonca kompletnejšiu ako napríklad Modern Warfare 2. Singleplayer kampaň, kooperačnú kampaň, multiplayer a aj samostatné misie. Každý si tu nájde to svoje. Síce single kampaň je skôr v štandardnej dĺžke aktuálnych akčných titulov (6 - 7 hodín), ale kooperačná kampaň pridá ďalšie dve až tri hodiny a rovnako aj ostatné doplnkové misie ponúknu hodiny zábavy. K tomu si môžete zarátať vysokú znovuhrateľnosť, kde fanúšikovia stealth prístupu môžu hľadať tú najefektívnejšiu cestu levelmi, alebo si postupne zvyšovať obtiažnosti.
Amerika ho zabila, žiadala od neho, aby obetoval príliš veľa...
V single kampani znovu preberiete starnúceho Sama Fishera, ktorý už nie je pod velením agentúry, práve naopak, je zatiahnutý do boja proti nej. V príbehu sa tentoraz skĺbi politické ohrozenie samotných základov Ameriky a katastrofálne zásahy dostáva aj srdce Sama Fishera postupne odkrývajúceho pravdu za smrťou svojej dcéry. Zrady striedajú prekvapenia, sklamania a aj odhalenia, aké sme v sérii ešte nevideli. Dopĺňa to jedinečne spracované rozprávanie, ktoré autori postavili na projekciách videí na steny v leveloch a rozprávaní príbehu treťou osobou, ktorá sa na cestu Sama Fishera pozerá zo svojho uhla. Pridáva tým aj pohľady na konanie iných postáv a všetko spolu tak vytvára dokonale ucelený príbeh s priam perfektným záverom.
Celá hrateľnosť je tentoraz iná a vychádza z toho, že Sam Fisher je už mimo agentúry, bez svojich hračiek, kontaktov, zbraní. Čiže si musí poradiť s tým, čo má po ruke. Znamená to, že namiesto špiónskej minikamery bude používať odlomené zrkadielko z auta a o nočnom videní môže pri začatí svojej misie len snívať. Ako sa však dostáva hlbšie a ďalej, nachádza kvalitnejšie zbrane, dostáva kvalitnejšie vybavenie. Ku koncu už bude vybavený lepšie ako za starých čias v agentúre. Čas totiž pokročil a hračky sú ešte dokonalejšie. Napríklad nočné videnie je teraz skombinované s ultrazvukom a spojí obe predchádzajúce termal a night vision do jedného, chýbať nebudú prilepovacie a vybuchujúce minikamery, alebo EMP impulzy, ktoré odstavia elektroniku, aj svetlá. K tomu pribudne rozsiahla ponuka zbraní, ktoré si už ale Sam nevyberá pred misiou, keďže nemáte od koho, ale nájde ich v skladoch v misiách, kde si vždy môže vybrať dve z ponuky a zároveň si ich aj upgradnúť. Vylepšuje presnosť, silu nábojov, ale aj veľkosť zásobníka.
Autori gameplay rozšírili širšiemu spektru hráčov, ktorý umožňuje napríklad niektoré levely prechádzať akčne, čo je niekedy rýchlejšie ako stealth, ale zároveň nebezpečnejšie, pretože na vašu smrť stačí pár zásahov. Nepriateľov nie je síce v leveloch veľa, ale o to viac sú nebezpečnejší. Totiž nie je to žiadna vojnová strieľačka, kde sa hráč prechádza vychádzkovým krokom a vystrieľa stovky nepriateľov, ktorí sa priam vrhajú do rany. V Conviction ak sa proti vám postavia dvaja a ste nekrytí, už je vaša smrť takmer istá a tu navyše neplatí, že nepriateľov zlikvidujete jedným výstrelom. Pištoľ s tlmičom je síce smrtiaca, ale len ak trafíte presne do hlavy, zameranie chvíľu trvá a často dostanete len jednu šancu. Preto postupovať v tieňoch, strieľať spoza prekážok, skrývať sa a hľadať najtemnejšie pasáže je cestou k prežitiu. Inteligencia protivníkov síce neoslňuje, ale má svoje vzorce správania a reagovania, ktoré rýchlo zistíte a budete podľa toho postupovať.
Typy levelov budú ponúkať rozmanitosť od voľného pohybu, cez prenasledovanie nepriateľa, zakrádanie sa medzi kamerami, až po vyslobodzovanie, eliminovanie, explodovanie. Všetko je v kampani namiešané v akurátnom pomere a to v rozmanitých vonkajších a vnútorných lokáciách, či už za dňa alebo v noci.
Príbeh autori dotiahli do dokonalosti.
Opitý vodič ho zabil, v momente keď zrazil jeho dcéru. Bola tým jediným, čo ho robilo človekom...
Zbrane sú vaša istota, ale cestou skutočnou k prežitiu budú boje na telo, kde nepriateľov zlikvidujete zblízka rýchlo a potichu. Tieto likvidácie aktivujú novinku v Splinter Cell sérii a to funkciu Mark and Execute, kde za adrenalínovú likvidáciu nepriateľa získate možnosť označenia protivníkov a ich automatického zlikvidovania kliknutím jedného tlačidla. Je to pekná funkcia, vďaka ktorej presne a rýchlo zlikvidujete protivníkov, aby stihli vyvolať poplach. Na druhej strane, ak nechcete, nemusíte ju vôbec používať, môžete postupovať klasickým štýlom likvidovania protivníkov jeden po druhom.
Je len na hráčovi, akú z ciest hrou a levelmi si vyberie. Pomalú bezpečnú taktickú, rýchlu akčnú, alebo niečo medzi tým. V tomto hra skutočne dáva na výber. Vzhľadom na to, že je Sam Fisher naštvaný, niektoré jeho cesty za zistením vraha svojej dcéry nedokážete ovplyvniť. Budú to hlavne brutálne prostriedky, ktoré Sam využíva pri vypočúvaní dôležitých postáv. Postupuje heslom - ak niekto nepovedal to, čo chceš, rozbíjaj s ním všetko okolo, až kým nezistí, že tade cesta nevedie. Vypočúvania sú síce jednoduché a ide skôr o interaktívne dialógy ako o minihry, ale sú príjemným oddychom medzi misiami a sú aj ďalším prostriedkom k vyrozprávaniu príbehu.
Ukončením single kampane sa ponuka Conviction nekončí, pre mnohých sa bude titul len rozbiehať. Kooperačná kampaň s príbehom umožní dvom agentom z konkurenčných agentúr odhaliť obchodníkov so zbraňami a priblížia tak príbeh pred samotnou kampaňou. Táto kampaň vďaka oblekom a vybavením pripomína klasický Splinter Cell, no doplnený o nutnú spoluprácu, ako v plnení úloh, tak aj vo vzájomnom sa oživovaní, ak jeden z dvojice padne. Hrať sa dá v splitscreene aj online.
Ak by vám to nestačilo, hra ponúka aj sériu samostatných misií v móde Deniable ops si môžete prejsť sami, alebo s priateľmi v Hunter a Last Stand režimoch. V Hunter budete tichým lovcom, v Last Stand čelíte vlnám protivníkov. Nakoniec vo Face Off móde si zahráte proti priateľovi. Hráte dvaja s tým, že vašou úlohou je nielen zlikvidovať sa navzájom, ale eliminovať aj čo najviac AI ozbrojecov.
Agentúra ho zabila, keď mu rozkázala zabiť svojho priateľa...
Graficky má Splinter Cell svoj štýl, ale má ďaleko od top kvality. Vidieť v ňom starý Unreal 2 engine, ktorý je síce dlhé roky vylepšovaný a zmenený na prakticky úplne iný, ale samotná architektúra enginu je už zastaralá a na niektorých elementoch to aj vidieť. Napríklad vegetácia v afgánskej misii priam ničí celý dizajn mapy. Oproti tomu zvyšné levely, ktoré buď kombinujú svetlo a tmu, alebo ponúkajú rozsiahle územia na pohyb, sú často oku lahodiace. Jedinečnosť im dodávajú aj nápisy a projekcie na stenách, ktoré ako dotvárajú atmosféru, tak vás navigujú smerom vpred a niekedy premietajú aj myšlienky hlavnej postavy. Žiadne brífingy ani približovania situácie, všetko nájdete na stenách. Zaujímavosťou je pridanie čiernobieleho efektu znázornenia, keď ste skrytí pred nepriateľmi. Je to pekný efekt, ale žiaľ to znamená aj to, že ak idete prísne stealth cestou, takmer polovicu hry budete hrať čiernobiely titul. Nie je to vyslovene mínus, ale nie každému to musí sadnúť.
Grafika je len jednou z vecí, ktorá neustálym odsunom a prerábaním titulu utrpela. Autori sa otvorene priznali, že napríklad prenášanie tiel jednoducho nestihli zapracovať, teda telá musia ostať tam, kde ste ich zlikvidovali. To s obmedzenými možnosťami odlákavania protivníkov vytvára nové problémy, ako dostať nepriateľov tam, kam potrebujete. Dajú sa na to nájsť rôzne spôsoby, ale žiaľ žiadne hodenie fľaše už titul neponúka.
Keď si to celé zhrnieme, nový Splinter Cell: Conviction je viac ako dôstojným štartom novej éry série, je iný, kvalitný a stále stealth. Nie je dokonalý, ale je to začiatok niečoho nového. Do série prináša jedinečné rozprávanie, pohráva sa s časom, kombinuje prestrihové scény v gameplay móde a veľa ďalšieho tak potrebného pre modernú hru. Fanúšikov pôvodnej série možno zo začiatku sklame niekoľko nezapracovaných vecí, ale potom ako okúsia samotný gameplay, určite ich vysoká náročnosť titulu uspokojí.
15. mája o 15:00 budeme rozdávať exkluzívnu mapu 3rd Echelon pre PC aj Xbox360 verzie.
RECENZIE HRÁČOV |
6.5
MATTHEW00
17.7.2012
Táto hra sa tvári veľmi kvalitne ale nenechajte sa oklamať , hra stratila veľa so s...prečítať celé
|
9.0
KONEV
29.1.2011
Splinter Cell medzi hrami je už klasika, jedna z najväčších legiend hern&eacut...prečítať celé
|
8.5
|
Xbox 360
PC Vývoj: Ubisoft / Ubisoft Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|