DARKSIDERS |
DARKSIDERS |
Jeho meno je Vojna a mnohí hráči sa s ním už zoznámili, keď vyvolal na konzolách apokalypsu, ktorá tentoraz neminula ani PC. V tomto prípade však môžeme byť len vďační, pretože to naozaj stojí za to.
„ A keď otvoril šiestu pečať, videl som, že nastalo veľké zemetrasenie; slnko sčernelo ako srstené vrece a mesiac bol celý ako krv ...". (Apokalypsa podľa Jána ,6:12-9:2)
Je mnoho vízií a predpovedí o konci sveta a jedna z nich hovorí o otvorení siedmych pečatí a príchode štyroch jazdcov apokalypsy. Sú to Mor, Hlad, Vojna a Smrť. A to je aj ústredný motív akčnej hry Darksiders. Lenže hoci nám tento titul predvádza svet ľudí v ruinách, nehovorí o honosnom príchode obávanej štvorice. Čosi sa totiž pokazilo, koniec sveta prišiel akosi predčasne a niečo nie je s kostolným poriadkom. A kto za to môže? Údajne jeden z jazdcov, ktorý sa ukázal predčasne a spôsobil tak chaos a katastrofu s nedozernými následkami.
„...potom vyšiel ďalší kôň, ohnivočervený a jeho jazdec mal moc vypudiť mier a spôsobiť, aby sa ľudia obrátili proti sebe. V ruke držal meč..."
No nie celkom takto pompézne sa objavil „Vojna" v úvode Darksiders. Precitol sám, bez tátoša s svojich spolubojovníkov a pred jeho očami sa strhla bitka anjelov a démonov. A s jedným z nich si War čoskoro zmeral sily, aby nakoniec skončil porazený a zahanbený. Takto to predsa nemalo byť a navyše ani nenastal vhodný čas. Ale jazdec apokalypsy sa nevzdáva a chopí sa príležitosti vrátiť rovnováhu a možnosť pomstiť sa tomu, kto ho zneužil, aby uvrhol svet do chaosu. Tušíte dobre, vy absolvujete strastiplnú púť spolu s ním. A nebude to prechádza ružovou (rajskou) záhradou, pretože aj keď War nie je obyčajný smrteľník, jeho sily sú oslabené a kým sa dostane do svojej pôvodnej formy, zažije veľa horúcich chvíľ pri konfliktoch s démonmi aj anjelmi. Postupne však mocnie a získava nové schopnosti aj prostriedky.
Najskôr sa War môže spoliehať len na svoj meč, čoskoro už dokáže plachtiť na démonických krídlach, vrhať smrtiace čepele, získa koňa, bez ktorého by ani nebol jazdcom a dokáže sa meniť na neohrozeného bojovníka chaosu. Okrem nových prostriedkov, ktoré získa (ne)prirodzeným spôsobom pri (lineárnom) postupe, môžete jeho schopnosti a sortiment predmetov rozšíriť nákupom u rohatého obchodníka. Platidlom sú duše s modrým zafarbením, okrem ktorých ešte z porazených nepriateľov vyletujú zelené, doplňujúce Warovi život a žlté, zvyšujúce jeho hnev. Tie zas slúžia na aplikovanie špeciálnych útokov. Viac duší sa dá vytrieskať zo silnejších oponentov a menších bossov, čo dosť často lezú do cesty a ktorí dajú slušne zabrať. Kolekcie duší sa dajú nájsť aj v truhliciach, do ktorých War strčí svoju pekne drsnú „pacičku" Nakupovať sa dajú kombá, jednorazové zásobníky duší, rôzne vylepšenia a úlomky, ktoré po poskladaní pridajú postave užitočný bonus. Určite si kúpte kosu, ktorá je výbornou sekundárnou zbraňou a hodí sa hlavne pri boji s viacerými protivníkmi.
Boj je hlavnou esenciou hry a skutočne si ho vychutnáte, hlavne keď pribudnú rozšírené možnosti. Veľmi efektné a aj na pohľad pôsobivé štandardné útoky dopĺňajú úhybné manévre, skoky a zakončovacie údery s drsným finále. Popri tom môžete zodvihnúť auto, alebo iný objekt v dosahu a hodiť ho súperovi priamo do tváre. Sú aj spomínané špeciálne útoky vyžadujúce náplň z duší hnevu a neskôr aj vrhacie zbrane. No nie všetko sa točí len okolo boja. War musí neraz šplhať po stenách, lanách, tyčiach alebo strope a preskakovať plošiny. Chvíľami rieši menej náročné rébusy, často založené na posúvaní kamenných monumentov a aktivovaní spínačov. Monotonnosť nehrozí a pritom vás hra zabaví dosť dlho aj napriek absencii multiplayeru.
Boj v smrtonosnej aréne a nebezpečný let.
Hoci samotné aktivity a možnosti postavy sú pestré a zaujímavé, ovládanie je navrhnuté veľmi nešikovne. Prekážalo už pri konzolovej verzii a na PC je ešte o niečo horšie. Tvorcovia našťastie nezabudli naplno využiť myš, ale súboj s klávesnicou aj tak prehrali na plnej čiare. Základné boje sú v poriadku, svižné a dynamické, okorenené smrtiacim prebodávaním "lietavcov" pomocou jedinej klávesy. Používanie doplnkových schopností, vrhanie predmetov a hrabanie sa v inventári je ale chvíľami pohroma. Pri krkolomných kombináciách kláves sa ľahko zahrčkajú prsty a to aj vtedy, keď si upravíte ovládanie. Takmer na každú činnosť potrebujete iné klávesy, hoci niektoré pokojne mohli byť univerzálne. Napríklad trojkombinácia pri dvíhaní a vrhaní predmetov s mierením sa dala zredukovať na dve, možno dokonca na jedinú klávesu. Keďže manipulovateľný predmet sa vždy dá buď len posunúť, alebo len zodvihnúť a použiť ako nástroj v boji, bolo nezmyselné dať každej z týchto činností iné tlačidlo. Priradené časti výbavy mohli byť spolu so schopnosťami rýchlo voliteľné klávesami 1 - 8, načo bolo dobré pchať tam kombinácie s Caps Lockom, čo je v zápale boja pekelne nepraktické? A čo tak nechať na ploche ikony na rýchlu aktiváciu myšou?
Okrem ovládania je na tom slabšie aj samotný inventár. Je jasne definovaný pre možnosti konzol, ale aj tak sa (určite aspoň na PC ) dal vyriešiť oveľa prehľadnejšie. A manipulácia mohla byť úplne jednoduchá vďaka dynamike všestrannej myšky, ktorá je tu využitá len čiastočne.
Inteligencia nepriateľov nie je najhoršia, aj keď pár krát som našiel nejakého zaseknutého v múre, reagujú vcelku pohotovo a adekvátne situácii. Graficky je hra zvládnutá slušne, hlavne na vysokom rozlíšení vyzerá pekne, niektoré úseky a prvky by sa ale dali spracovať lepšie. Dizajn lokalít je však výborný a boje vyzerajú efektne. Samotný War vyzerá trochu gýčovo, ako postavička z Warcraftu. Vzhľadovo aj schopnosťami mi pripomínal hrdinu z hry Heroes of Newerth, čo ale nie je vyslovene negatívne. S grafikou sa určite dalo urobiť ešte trochu viac, ale pod vplyvom atraktívneho obsahu toto tvorcom asi každý odpustí. Iná vec je, že hra vyšla na PC neskôr , ako na konzolách a tvorcovia preto mohli pridať nejaký bonusový obsah, čo neurobili.
Podrobnosti o komplexnom obsahu hry sme rozviedli už pri titule pre Xbox 360 a PS3, takže ak bažíte po detailoch, prečítajte si recenziu konzolovej verzie. Na tomto mieste už stačí len vysloviť finálny verdikt konverzie pre PC a keďže hodnotiaca známka vám už aj tak dávno udrela do očí, budem stručný. Darksiders je výborná akcia a hoci na konzolách nájdete pár podobne štrukturovaných titulov, na PC je to rarita. ( Mne osobne čiastočne pripomína PC tituly Legacy of Kain: Soul Reaver ) Pre priaznivcov akčných hier jasná voľba.
RECENZIE HRÁČOV |
8.5
|
Xbox 360
PC PS3 Vývoj: THQ / Vigil games Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|