Analýza Crysis 2 dema |
Digital Foundry rozpitvalo Crysis 2 demo na Xboxe.
Digital Foundry rozpitvali Crysis 2 demo na Xboxe a potvrdili viac menej tvrdenia Cryteku o takmer čistom 30 fps framerate a vyskúšali aj 3D, ktoré rovnako výkonom v ničom nezaostáva.
Klasický 2D mód je však v zníženom rozlíšení 1152x720, ktorý je nastavený na vnútornú eDRAM, rovnako ako sme to videli v Halo Reach, kedy sa dá z xboxovej grafiky vyžmýkať najviac. Výrazne je zapracované HDR, rovnako ako v Raech ani tu nie je štandardný antialiasing, ten Crytek spravil kombináciu temporal AA na vzdialenejšie objekty a blurovaním okrajov edge detekciou na bližšie objekty. Nechýba motion blur pri pohybe ani rýchle reakcie ovládania z gamepadu, ktoré spolu dodávajú dojem vyššieho frameratu. Samotný framerate funguje bez trhania s vsyncom a len málokedy klesne pod 30 fps. Z malých grafických nepríjemností v deme ešte nebolo doriešené plynulé streamovanie textúr, nahadzovanie kaskádových tieňov alebo geometrie. Stále je to beta a uvidíme, ako to bude fungovať vo finálnej verzii hry.
3D mód je prekvapivý, nefunguje tak ako v Nvidia alebo Sony hrách, ale pravdepodobne funguje na systéme hĺbkovej mapy podobne ako TriOviz, teda nepotrebuje žiadne znižovanie detailov a dopad na framerate je len minimálny. Hra si pri jednom renderingu vypočíta hĺbku a následne prepočíta jeden obraz na dva a upscaluje na 1080p rozlíšenie, v ktorom 3D funguje. Crytek hovorí, že na tretí rozmer znží framerate len o 0,4 fps, demo to viac menej potvrdilo, ale aj to, že 3D mód má vypnutý v-sync, teda obraz má tearing. 3D však ponúka zaujímavý prídavok a to nastavenie intenzity 3D efektu podobne ako to má Nvidia. Ak by sa vám väčšia hĺbka nepáčila, môžete ju znížiť. Hra však funguje na vnútornom 3D, teda žiadne veci vám nebudú vyskakovať z obrazovky. Je to voľba Cryteku, ktorý chcel príjemné a pohodlné 3D, pri ktorom vás nezačne bolieť hlava a ktorý nebude náročný na vnímanie.
Podľa záverov Digital Foundry je jasný príklad technického úspechu CryEnginu 3, plne realtimová globálna iluminácia ponúkajúca jedinečné nasvietenie hry, rovnako aj nádych plynulosti pohybu skombinovaný s veľmi čistým frameratom ponúkajú FPS, z ktorej cítiť plynulosť.
Ostáva sa nám teraz len tešiť na PC verziu beta multiplayeru a jej nastavenia. Čo sa týka nastavení Xboxovej verzie, podľa analýz súborov dema užívateľmi incrysis fóra sú nastavenia náročné na pamäť nastavené na extrémne nízko, ale efektové ako nasvietenie a geometria sú na vysokých nastaveniach. Súbory v deme majú aj nastavenia multicore podpory a tam Crytek využíva všetkých šesť na Xboxe, takže aj na PC sa môžeme tešiť na podporu multithreadových quadcore alebo hexacore procesorov. V Xboxom deme je aj súbor s PS3 konfigom, ktorý je podobný ako xboxový ale ukazuje napríklad horizontálne rozlíšenie 704 pixelov, ale samozrejme nemusí byť finálny.
Pridajme si aj obrázky, ako by vyzeral prvý Crysis v nastaveniach na konzole z dvojky. Je to mierne pod medium nastaveniami so špeciálnym nastavením farebného HDR. Konzolové nastavenie je približne o 10 % rýchlejšie ako medium a o 100 % farebnejšie. Obrázky nám to priblížia:
Ukážka nastavení s konzolovým HDR a bez neho:
Ukážka konzolových nastavení, konzola bez HDR, štandardné medium nastavenia z PC:
Samozrejme ťažko povedať, ako by džungľa šlapala na konzolách, ale možno nám to Crytek v niektorom z levelov v Crysis 2 ukáže.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 320
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: EA / Crytek Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|