DIRT 3 |
DIRT 3 |
Je ťažké nevšimnúť si snahu Codemasters vyhovieť nárekom hráčov vo veciach vrtochov počasia, silnej amerikanizácii off road športu, ktorá je vhodná skôr mladým punkerom ako odchovancom WRC. DiRT 3 však nie je MotorStorm a chvalabohu ani WRC. Srdce bije za tradičnosť, ale zovňajšok, aj keď zbavený festivalového ducha, dbá viac na uspokojovanie sponzorov ako vŕtanie sa pod kapotou po každej etape. Je ťažké vyhovieť každému.
Rýchla jazda s preview verziou odhalila, že amerikanizácia si vyžiadala svoju daň a vôbec by sme sa nečudovali, keby ďalší diel niesol podtitul Ken Block's DiRT. Jednu osobnosť motošportu strieda druhá, mladšia verzia, ktorá limity tlačí do extrémov a ak by ste vo vozovom parku narazili na Subaru obuté do trojuholníkových pásov, nerozmýšľali by ste, ale túto beštiu zobrali prevetrať na sneh. DiRT 3 už nie je festival, ale nič nezostáva dlžný šialeným lokalitám, aj preto budete jazdiť vo vnútri u-rampy na kopci alebo presvištíte budovami. To však nie je to najpodstatnejšie.
Preview verzia obsahovala prvý pretekársky rok zložený zo série pretekov v kampani, ktorá je zakončená autoškolou Gymkhana. Ak neviete, čo tento termín znamená, otvorte si YouTube a hneď vám bude jasné, že sa dá so 650-koňovou Fiestou zodrať gumy aj kreatívnejším spôsobom ako obyčajným driftovaním. Gymkhana je tvorená nielen tutorialom, ale po jej absolvovaní vás vpustí na ihrisko, kde na vás čaká rovná 80-ka misií prepojená na skoky, odstavené návesy, báger, rampy, stĺpy, betónové bloky. To najlepšie na exhibícii je, že sa nemusíte starať o pneumatiky a svoju jazdu môžete rovno publikovať na YouTube.
Ken Block odporúča
To, že DiRT 3 sa zameriava na mladšiu generáciu, musíte jednoducho prehrýzť. Cieľovú skupinu nebude trápiť jemné upravovanie telemetrie pred štartom ani škrtenie financií, aby ste vôbec dojazdili etapu v Keni. Oproti dvojke však pocítite zmenu jazdného modelu, do ktorého sa premieta oveľa citelnejšie výkon jednotlivých vozov. Pôsobia živšie, neskrotnejšie, ale stále ich môžete kontrolovať aj vo vysokých rýchlostiach, aj vyrovnávať šmyky pomocou gamepadu.
Vozový park DiRT 3 sa na prvý pohľad výrazne nezmenil, v garáži však nájdete aj autá zo 70, 80, 90-tych rokov a je prisľúbená aj obávaná B-skupina. Autá si nekupujete ani ich nezískavate, ale vyberáte podľa sponzorov. So zvyšujúcim sa levelom je ich na výber hneď niekoľko a s nimi aj bonusové úlohy v jednotlivých pretekoch a etapách. Niekde stačí vyhrať so sekundovým náskokom, inde musíte finišovať predpísanou rýchlosťou. K rally cross jazdám, tradičným etapám a štadiónovým okruhom za volantom veľkých truckov a bugín pribudli head to head závody a súťaž v drifte.
Prvá menovaná disciplína vás postaví na trať so súperom, ktorý začína v jej polovici. Cieľom je úsek prejsť s najlepším časom, čo vzhľadom na podmienky môže byť ťažšie ako sa zdá. Jazdí sa totiž na snehu, dolu kopcom, v hmle, trate sa kľukatia a vedú cez tunely, mosty aj budovy. Drift je na tom veľmi podobne, počas časového limitu máte zdolať krátky úsek s niekoľkými zákrutami, na jeho konci sa otočiť a vrátiť naspäť. Koľko bodov nahrabete, taká bude výsledná medaila.
Na suchu, v bahne, na snehu
Časté striedanie herným módov aj disciplín robí kampaň veľmi dynamickou a na obrovskú variabilitu nemôžeme povedať zatiaľ ani krivého slova. Pomáha tomu aj zmena dennej doby, ako aj poveternostné podmienky. Na rozmočenej trati sú šmyky dlhšie, na suchej majú pneumatiky inú prilnavosť, v noci sa riadite podľa kuželov reflektorov a v takom Nórsku v závese nevidíte kvôli rozvírenému snehu takmer nič, iba koncové svetlá súperov. DiRT 3 nestratil nič z charakteristickej sugestívnej atmosféry, ktorá vás nechá občas žasnúť, keď zletíte z útesu počas driftu v obracačke v Keni, pretože zákruty tu jednoducho nemajú zvodidlá. Dokonca pocítite aj výmoly na ceste!
DiRT 3 od svojho predchodcu vyzerá krajšie, prostredie sú živšie, detailnejšie, čo sa odzrkadľuje na odfláknutých postávajúcich postavách pri trati alebo nižšej kvalite modelov áut. Je však ešte priskoro hodnotiť grafiku, keď nemáme v rukách plnú verziu. Zaujímavým prídavkom na tratiach je ideálna čiara, ktorá padne vhod na uzatvorených okruhoch, a mimoriadne frajersky pôsobia všetky menu a loadingy.
DiRT 2 bol americký, čo môžete očakávať od trojky? Zmenu poveternostných podmienok na exotickejších lokalitách bez festivalovej atmosféry s rozšíreným vozovým parkom, s vylepšeným jazdným modelom, s dôrazom na extrémne off-road jazdy a Gymkhanu, to všetko obalené vo výbornom technickom spracovaní. Otázkou je, aká bude výdrž a čo skrýva multiplayer. To sa dozvieme, 23. mája, kedy sa DiRT 3 dostane do predaja.
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Codemasters / Conquest / Codemasters Štýl: Racing Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|