STEEL DIVER

STEEL DIVER

3.0

Ponorková nemoc

Recenzia na 3DS verziu

Okamžite po ohlásení úvodného line-upu Nintendo 3DS a zisteniu, že MGS a Zelda pri štarte nového handheldu budú chýbať, sa spomedzi bojoviek stal čiernym petrom Steel Diver. Možno preto, že pôsobil úplne inak a keby mi vo februári niekto povedal, aby som stavil na tohto koňa, tak to spokojne spravím. Vtedy som bol ochotný biť sa do krvi, že simulátor ponorky Steel Diver máme prečo závidieť Japoncom.

Nintendo hovorí o úvodných mesiacoch 3DS ako o príležitosti predviezť line-up a je to aj Nintendo ktoré ústami Satoru Iwaty korektne, ale príliš otvorene kritizuje súčasný stav malých aplikácií a nedostatku protihodnoty za kanibalizáciu trhu. Iróniou je, že odsúhlasuje Steel Diver ako launch titul a ešte k tomu ho predáva za nekresťanských 40 EUR. Dve hodiny, toľko trvá presne, kým si uvedomíte hernú chybu vášho života. Dve hodiny bude okupovať kartridge slot, než ho s kľudným svedomím vymeníte a urobíte do radi.

Steel Diver trpí nedostatkom atraktívneho obsahu, mizernou ovládacou schémou a faktom, že 3DS nemá multitouch. Oboma rukami nemôžete ovládať všetky tie prvky určené na spätný chod, odpaľovanie torpéd z komôr a súčasne korigovať rýchlosť a uhol ponoru. Musíte vytiahnuť stylus a ťukať, ťukať a ťukať. Na tlačítka zabudnite, nedá sa s nimi ovládať ani menu. Steel Diver nemá vysoké tempo, ale samotný ovládací panel si doslova pýta, aby ste tie páčky a tlačítka ovládali súčasne a nie po jednom. 

Steel Diver
Steel Diver Strieľanie s periskopom zabaví iba krátkodobo.
Strieľanie s periskopom zabaví iba krátkodobo.


Steel Diver Pod hladinou mora hra pripomína malé akvárium.
Pod hladinou mora hra pripomína malé akvárium.


Steel Diver Ovládacia schéma je jedným z kameňov úrazu hry.
Ovládacia schéma je jedným z kameňov úrazu hry.





Kapitán Nemo by sa čudoval

V štýle tradičných hopsačiek prechádzate levely zľava do prava cez sériu prekážok, len namiesto toho, aby ste ponorkám skákali po hlavách, vypúšťate torpéda a manévrujete na morskom dne, pričom sa snažíte vyhnúť mínam, útesom a zradným jaskynným systémom. Postup je pomalý, pretože ponorke niečo trvá, kým dosiahne maximálnu rýchlosť, takisto niečo trvá, kým sa ponorí, kým vystrelíte torpédo a kým sa nabije opätovne komora. Levely sú navyše obmedzené časovým limitom, neskôr ste tak nútení použiť metódu pokus-omyl a skúsiť opakovane prekľučkovať cez podvodnú erupciu a na konci skosiť prerastených bossov.

Navigácia v priestore je sťažená malým výhľadom na ponorku a bezprostredné okolie, vzhľadom na reakčnú dobu sa opätovne derie na povrch nemožnosť korigovať viaceré prvky naraz a opakovanie je frustrujúce. Osem misií môžete prechádzať s tromi ponorkami, každá predstavuje inú výzvu vzhľadom na ich hmotnosť a výzbroj. Najmenšia dokáže odpáliť torpéda iba v horizontálnej polohe a pri súboji s obrnenou loďou sa musí vynoriť, najväčšia je zase extrémne pomalá, ale má nabité vždy štyri torpéda.

Autori do nosného módu integrovali aj možnosť prechádzať levely proti ghostom, môžete tak od ukážkovej jazdy odpozerať, ako sa vysporiadať s odpálením prekážok pod morským dnom alebo kedy sa vynoriť a doplniť život a kyslík, ktorý sa spotrebuje zakaždým, ak použijete maskovanie proti torpédam. 

Steel Diver

Periskop hore, periskop dole

To najzaujímavejšie na Steel Diver má paradoxne najprchavejší efekt. Periscope Mode využíva akcelerometra na otáčanie periskopu, ktorý predstavuje 3DS. V reále držíte handheld vo výške očí, točíte sa okolo svojej osy a zameriavate lode na hladine. Trojica minihier zasadená do rôznych podmienok vás núti presne a v čo najkratšom čase ponoriť lode, zničiť ponorky, vyhnúť sa strelám a to aj na rozbúrenom mori. Periscope Mode je prvou vecou, s ktorou sa pochválite, ale po zapísaní rekordov stráca absolútne na atraktivite.

Podobne je na tom aj ťahový element varírujúc klasické lodičky. Na hexagonálnej sieti sa počas sto ťahov snažíte potopiť súperovu flotilu zásobovacích lodí pomocou ponorky a Periscope Mode. Naraz však môžete hýbať iba jednou figúrkou na šachovnici.

Steel Diver grafikou ani 3D efektom neexceluje, pravdu povediac, priestorový obraz bol prvou vecou, ktorú som vypínal hneď po otravných zvukoch z mostíka. Hra na ponorku znie na papieri ako super nápad, jej realizácia je však odfláknutá a tých pár šikovných ideií je udupaných ovládacou schémou a frustrujúcou hrateľnosťou. Kto by chcel protirečiť, nech vyskúša na verejnosti alebo v autobuse strieľať pomocou periskopu. To budete valiť oči!

Na misiu pod morskú hladinu nás vyslal Conquest.


napísal spacejunker 1.6.2011
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
3.0
Vo svete
5.9
Ohodnotiť
STEEL DIVER
+ Periscope mode
+ náročnosť jednotlivých levelov
- nulová protihodnota
- frustrujúca hrateľnosť
- zbytočný 3D efekt
- ovládacia schéma


RECENZIE HRÁČOV
3DS

Vývoj: Nintendo / Conquest / Nintendo
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 6. máj 2011
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29304)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk