STEEL DIVER |
STEEL DIVER |
Okamžite po ohlásení úvodného line-upu Nintendo 3DS a zisteniu, že MGS a Zelda pri štarte nového handheldu budú chýbať, sa spomedzi bojoviek stal čiernym petrom Steel Diver. Možno preto, že pôsobil úplne inak a keby mi vo februári niekto povedal, aby som stavil na tohto koňa, tak to spokojne spravím. Vtedy som bol ochotný biť sa do krvi, že simulátor ponorky Steel Diver máme prečo závidieť Japoncom.
Nintendo hovorí o úvodných mesiacoch 3DS ako o príležitosti predviezť line-up a je to aj Nintendo ktoré ústami Satoru Iwaty korektne, ale príliš otvorene kritizuje súčasný stav malých aplikácií a nedostatku protihodnoty za kanibalizáciu trhu. Iróniou je, že odsúhlasuje Steel Diver ako launch titul a ešte k tomu ho predáva za nekresťanských 40 EUR. Dve hodiny, toľko trvá presne, kým si uvedomíte hernú chybu vášho života. Dve hodiny bude okupovať kartridge slot, než ho s kľudným svedomím vymeníte a urobíte do radi.
Steel Diver trpí nedostatkom atraktívneho obsahu, mizernou ovládacou schémou a faktom, že 3DS nemá multitouch. Oboma rukami nemôžete ovládať všetky tie prvky určené na spätný chod, odpaľovanie torpéd z komôr a súčasne korigovať rýchlosť a uhol ponoru. Musíte vytiahnuť stylus a ťukať, ťukať a ťukať. Na tlačítka zabudnite, nedá sa s nimi ovládať ani menu. Steel Diver nemá vysoké tempo, ale samotný ovládací panel si doslova pýta, aby ste tie páčky a tlačítka ovládali súčasne a nie po jednom.
Kapitán Nemo by sa čudoval
V štýle tradičných hopsačiek prechádzate levely zľava do prava cez sériu prekážok, len namiesto toho, aby ste ponorkám skákali po hlavách, vypúšťate torpéda a manévrujete na morskom dne, pričom sa snažíte vyhnúť mínam, útesom a zradným jaskynným systémom. Postup je pomalý, pretože ponorke niečo trvá, kým dosiahne maximálnu rýchlosť, takisto niečo trvá, kým sa ponorí, kým vystrelíte torpédo a kým sa nabije opätovne komora. Levely sú navyše obmedzené časovým limitom, neskôr ste tak nútení použiť metódu pokus-omyl a skúsiť opakovane prekľučkovať cez podvodnú erupciu a na konci skosiť prerastených bossov.
Navigácia v priestore je sťažená malým výhľadom na ponorku a bezprostredné okolie, vzhľadom na reakčnú dobu sa opätovne derie na povrch nemožnosť korigovať viaceré prvky naraz a opakovanie je frustrujúce. Osem misií môžete prechádzať s tromi ponorkami, každá predstavuje inú výzvu vzhľadom na ich hmotnosť a výzbroj. Najmenšia dokáže odpáliť torpéda iba v horizontálnej polohe a pri súboji s obrnenou loďou sa musí vynoriť, najväčšia je zase extrémne pomalá, ale má nabité vždy štyri torpéda.
Autori do nosného módu integrovali aj možnosť prechádzať levely proti ghostom, môžete tak od ukážkovej jazdy odpozerať, ako sa vysporiadať s odpálením prekážok pod morským dnom alebo kedy sa vynoriť a doplniť život a kyslík, ktorý sa spotrebuje zakaždým, ak použijete maskovanie proti torpédam.
Periskop hore, periskop dole
To najzaujímavejšie na Steel Diver má paradoxne najprchavejší efekt. Periscope Mode využíva akcelerometra na otáčanie periskopu, ktorý predstavuje 3DS. V reále držíte handheld vo výške očí, točíte sa okolo svojej osy a zameriavate lode na hladine. Trojica minihier zasadená do rôznych podmienok vás núti presne a v čo najkratšom čase ponoriť lode, zničiť ponorky, vyhnúť sa strelám a to aj na rozbúrenom mori. Periscope Mode je prvou vecou, s ktorou sa pochválite, ale po zapísaní rekordov stráca absolútne na atraktivite.
Podobne je na tom aj ťahový element varírujúc klasické lodičky. Na hexagonálnej sieti sa počas sto ťahov snažíte potopiť súperovu flotilu zásobovacích lodí pomocou ponorky a Periscope Mode. Naraz však môžete hýbať iba jednou figúrkou na šachovnici.
Steel Diver grafikou ani 3D efektom neexceluje, pravdu povediac, priestorový obraz bol prvou vecou, ktorú som vypínal hneď po otravných zvukoch z mostíka. Hra na ponorku znie na papieri ako super nápad, jej realizácia je však odfláknutá a tých pár šikovných ideií je udupaných ovládacou schémou a frustrujúcou hrateľnosťou. Kto by chcel protirečiť, nech vyskúša na verejnosti alebo v autobuse strieľať pomocou periskopu. To budete valiť oči!
Na misiu pod morskú hladinu nás vyslal Conquest.
RECENZIE HRÁČOV |
3DS
Vývoj: Nintendo / Conquest / Nintendo Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|