PS Vita pôvodne celokovová s väčším displejom |
Tenší, bez joystickov, s väčším displejom, aj taký bol prototyp nového handheldu.
Viete, kedy sa začne predávať PlayStation Vita, viete, aké bude k nej príslušenstvo a nedávno ste sa dozvedeli aj to, koľko stoja súčiastky a aká je hodnota vnútorností. Viete, ale o tom, že handheld mal byť pôvodne väčší, mal mať celokovové telo bez analogov a že sa uvažovalo aj nad zaklápacím dizajnom?
Za to, ako vyzerá Vita, môžeme ďakovať dizajnérovi menom Tokashi Sogabe, ale aj kompromisom, ktoré musel akceptovať. Sogabe v rozhovore pre PS Blog hovorí mimo iného aj o konštantnom boji medzi oddeleniami inžinierov a dizajnérov.
„Pamätám si, keď sme pracovali na Walkmane, ako som vošiel do kancelárie s malým dreveným kvádrom v ruke a povedal, že musí byť takejto veľkosti a tvaru.“ spomína si na časy, keď dizajn vyhrával na plnej čiare. Dnes to tak nie je, no nie vždy všetko podlieha účelovosti. Nie sú to iba vývojári pracujúci na prototype, ale aj samotní tvorcovia hier majú čo povedať.
„Výsledný tvar, s ktorým sme prišli hneď na začiatku, je veľmi podobný finálnemu produktu, ale počas testovacej fázy sme experimentovali s viacerými návrhmi, vrátane slajderu (podobný PSP Go) aj zaklápaciemu dizajnu.“ hovorí 27-ročný dizajnér, ktorý má na svedomí návrhy Walkmanov, notebookov Vaio aj slim verzie PS3.
Po diskusii s vývojármi z Worldwide Studios bolo rozhodnuté nielen o výslednom tvare, ale aj o tom, že Vita bude mať analógové páčky. Medzi prvými postavenými prototypmi bol aj model, ktorý mal len dotykové plochy ako telefón Xperia Play. Neponúkali však dostatočnú odozvu ani precíznosť a boli nahradené.
Vita nemala byť len plochšia, ale aj tenšia a dokonca aj celokovová. „Pôvodne som chcel, aby Vita bola celá z kovu, ale vtedy mi bolo povedané, že to nie je možné z hľadiska Wi-Fi, 3G a GPRS konektivity,“ dodáva.
Platí to u telefónov, platí to aj pri handheldoch, väčší neznamená automaticky lepší displej. „Raz sme uvažovali o použití 5,5 palcového displeja, ale to by malo negatívny vplyv na celkovú manipuláciu so zariadením a tak bol nápad zamietnutý.“ spomína Sogabe na horlivú diskusiu o uhlopriečke displeja.
Vita má nakoniec 5“ displej, je z plastu, má vynikajúcu ergonómiu a dva presné analogy. Menili by ste na nej niečo podľa pôvodných návrhov?
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 33
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- Diablo 4 je zadarmo na zahranie až do nového roka 63
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16 zobraziť viac článkov >