Ako sa editujú testovacie miestnosti v Portal 2? |
Portal 2 po roku dostal level editor a autori z Valve sa skutočne pohrali.
Portal 2 po roku od vydania dostal level editor a autori z Valve sa skutočne pohrali. Vytvorili jednoduchý a intuitívny level editor, ktorý vám umožní editovať 3D miestnosti bez používania komplikovaného 3D editora. Stačí len schématická kocka, do ktorej si pridávate elementy. V tomto ohľade dotiahlo Valve dizajn do dokonalosti a vlastnú testovaciu miestnosť už dokáže spraviť každý.
Samotné vytváranie máp má ale háčik, skutočne vytvoríte len samostatné mapy bez možnosti prepojenia do kampane a rovnako vždy len so základným motívom testovacej miestnosti. Teda po nejakej desiatke rovnakých miestností to už môže začať nudiť.
Ale level editor sám o sebe nestačí. Dôležité je aj sharovanie a sťahovanie levelov, ktoré Valve vyriešilo cez svoj Steam Workshop. Celkom solídne aj keď nie dokonale. Levely sa zobrazia v Steam okne a prefiltrujú podľa obľúbenosti a počtu stiahnutí za určité obdobie. Ale celkovo to pôsobí dosť neprehľadne a skutočne zaujímavé levely sa hľadajú veľmi ťažko. Nájdete tie, čo užívatelia ohodnotili najlepšie, ale keďže hodnotiť môžu užívatelia len +1 alebo -1, väčšina dá plusko a potom má veľa levelov plné počty, čo nájdeniu zaujímavých kreácií nepomáha. K tomu pri detaile levelu nevidíte presne, aký level to je, malé ikonky alebo žiadny obrázok levelu tomu nepomáhajú. Podobne sú tu pridané aj kolekcie, ale tie si rovnako vytvára kto chce, aké chce a chýba tam štruktúra.
Možno sa v tejto oblasti mali autori inšpirovať aktuálnym Trials Evolution, kde je výber spracovaný skutočne kvalitne. Podobne by ešte mohli zapracovať na zobrazení samotných levelov priamo v hre, kde sú len vylistované podľa názvov.
Na prvý pokus to síce nie je zlá práca, ale od Valve by sme rôzne detaily čakali odladené už pri vydaní.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 30
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: EA / Valve Štýl: Logická Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|