Od zrušeného Warfare k úspešnému Gears of War |
Ako sa po chrbte zrušeného projektu vyšplhala na vrchol jedna z prominentných značiek.
Akčná séria Gears of War má zaujímavú a pestrú minulosť. Nie všetci fanúšikovia napríklad vedia, že základom pre Gears of War bola zrušená akčná strieľačka Unreal Warfare. Na tento projekt si spomenie už málokto, no Jim Brown, ktorý sa do vývojárskeho tímu Epicu dostal v roku 2002 ako známy tvorca módov pre pôvodný Unreal Tournament, vie svoje. V tom období totiž finišovali práce na dvoch Unreal projektoch (multiplayerový Tournament 2003 a Unreal Championship pre Xbox), informuje Penny Arcade.
Práce bolo vyše hlavy, k tomu si ešte pridajte druhý Unreal, ktorý vyšiel začiatkom roku 2003, no ten vznikal v kanceláriách Legend Entertainment. Po vydaní Unreal Tournamentu 2003 chceli v Epicu vytvoriť úplne nové IP. Prvé práce boli zamerané na vytvorenie celkového pozadia projektu, a ten dostal pracovný názov Unreal Warfare. Po zavŕšení prác na predošlých Unreal projektoch bola väčšina tímu na pokraji vysilenia, avšak Epic napriek tomu ukázal na výstave GDC 2002 prvú verziu hry.
Vytvorený engine hry zatiaľ prezentoval len technickú stránku projektu Warfare, ktorý mal kombinovať klasický boj vojakov s jazdením na vozidlách – a to všetko zaliate jednoduchým akčným žánrom so zameraním na multiplayer. Pôvodne prezentované demo neobsahovalo žiadnych vymodelovaných nepriateľov, no interne už bolo známe, že podivná rasa bude pomenovaná Geist a jej výzor je totožný s nepriateľskou enklávou Locustov z Gears of War.
Práve v tejto ukážke sa objavili aj prvé významné odkazy na Gears of War. Od loga hry, cez vraky automobilov či podzemné lokality podobné tým z druhého dielu. Je to len zlomok inšpirácií, ktoré poslúžili Gears of War. Prvými krokmi bolo prerobenie Warfare z Unreal Enginu 2 na tretiu generáciu, ktorú poznáme dodnes. Mnoho dizajnérskych nápadov zostalo zachovaných: niektoré lokality a prostredie, atmosféra hry. A keby aj nie, mnohé pôvodné prvky boli neskôr použité v iných projektoch od Epicu.
Zo zrušeného Warfare sa tak stala zásobáreň nápadov pre iné hry. Takmer všetky grafické podklady prostredia boli neskôr použité v Unreal Tournament 2004, niektoré nápady hrateľnosti sa použili v Onslaught móde pre Unreal Tournament 3. Dá sa teda poznamenať, že nápady pre singleplayerovú kampaň pre seba uchmatlo Gears of War a multiplayer zas séria UT.
Zaujímavých prepojení by sme našli viacero. Napríklad PC verzia Gears of War obsahovala exkluzívnu úroveň Timgad, ktorej koncept bol pôvodne vystrihnutý z konzolového Gears of War a stala sa predlohou pre mapu Downtown v Unreal Tournament 3.
Podobne by sme mohli postupovať pri návrhu modelov nepriateľov, avšak sami dobre vidíte, že nie každá zrušená hra je definitívne odpísaným projektom, ktorý je kompletne hodený do koša.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 27
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 187
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
Xbox 360
PC Vývoj: Microsoft / Epic Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|