Čo by robil Cliff Bleszinski, keby dostal padáka? |
Známa tvár hernej série Gears of War by pravdepodobne dlho bez práce nezostala.
V nedávnom rozhovore pre Gamasutra špekuloval Cliff Bleszinski o žánroch, prerábaní existujúcich sérií pre iných vydavateľov, o šialených nápadoch do hororového žánra a komentoval aj aktuálny stav hier produkovaných v Japonsku. Aktuálny problém tamojších vývojárov leží podľa dizajnéra Epic Games v chybnej integrácii online, resp. nepochopení dôležitosti multiplayerových prvkov.
Bleszinski však prilepenie multiplayeru k už existujúcej kampani odmieta, mal by byť relevantný pre hru a dopĺňať hlavný herný zážitok. Ako príklad uvádza sériu Fatal Frame (u nás známa pod názvom Project Zero), ktorá patrí medzi jeho obľúbené, a súčasne ju radí medzi najstrašidelnejšie horory. Ak by bol dizajnérom, výsledkom by bola hra na schovávačku, v ktorej by vaši priatelia zastávali role duchov a ich jedinou úlohou by bolo vystrašiť vás na smrť.
„Rád by som urobil hororovú hru a mám niekoľko nápadov, ktoré by som chcel použiť,“ priznáva. Prvý nápad pre nový horor by využíval strach z neznáma pomocou optického klamu. Periférne by ste videli objekty ostré, keď by ste sa na ne dívali priamo, boli by monštrá rozmazané.
Ďalšia mechanika by opäť využívala pohľad z vlastných očí a zašla by ešte ďalej. Boli by ste sledovaní hrôzostrašnými kreatúrami a vašou jedinou zbraňou by bola neviditeľnosť. „Jediným spôsobom, ako sa stať neviditeľným, by bolo zavrieť oči.“ Po tom sa v úplnej tme orientujete iba pomocou zvukov.
„Existuje technológia, na meno ktorej si nespomínam, ktorá umožňuje zhmotniť veci okolo vás, takže môžete mať oči zatvorené aj dlhšiu dobu a nájsť príležitosť, kedy ich znovu otvoriť.“
Podľa slov Bleszinskiho je horor rovnako náročný na tvorbu ako komédia, o čom by vedel rozprávať Tim Schafer, ktorý pre svoju novú hru hľadal a našiel porozumenie nakoniec u samotných fanúšikov cez Kickstarter.
Bleszinski okrem hororu nahlas uvažuje aj o online prepojení v hre Uncharted. „Urobil by som multiplayerovú verziu Uncharted, v ktorej je každý hráč Nathanom Drakeom a spolu by sa zúčastnili globálneho honu za pokladom.“
Celá táto idea stojí na otvorenom svete, kde by hráči, ktorí sa dostali na miesto pokladu skôr, kládli pasce pre pomalších dobrodruhov. Obsah a dobrodružstvá by tak boli poháňané v istom zmysle aj užívateľsky tvorenými obsahom. A mimochodom, hra by bola zasadená do 40-tych rokov ako odkaz na Indiana Jonesa.
Vyskúšali by ste si niektorú z týchto hier naživo, ktorá a vám páči najviac?
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 376
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 86
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 22
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Prichádza aj remaster Tomb Raider: Legend trilógie 28 zobraziť viac článkov >