Dlhoročný vývoj uškodil predajnosti skvelého FEZu

Päť ročný vývoj, nejasný herný dizajn a konzola Xbox360 na konci cyklu majú na svedomí nižšiu predajnosť, hovorí tvorca Phil Fish.

pridal kordi 29.5.2012 o 13:38 pod hry
Dlhoročný vývoj uškodil predajnosti skvelého FEZu

HRY > NOVINKY >

Takmer päť rokov trvalo, než sa po ohlasení na TGISource.com dostala medzi hráčov logická plošinovka Fez. Predajnosť však podľa tvorcu Phila Fisha nebola najlepšia a dopyt na Xbox Live Arcade ovplyvnilo viacero faktorov. Rozhovoril sa o tom vo svojej prezentácii na Nordic Game Conference.

Kvalitu Fezu spochybňuje málokto, herní novinári sú nadšení a hodnotia tento projekt známkami blížiacimi sa k maximu. Lenže hra sa až tak dobre nepredáva. Jedným z dôvodov je dlhá doba vývoja. Takmer päť rokov je totiž na tvorbu nezávislého projektu – aj keď kvalitného a nesmierne zaujímavého a zábavného – príliš dlhá doba.

Tento proces zhltol zároveň okrem času aj nemalé množstvo finančných prostriedkov. Pod slabší úspech sa podpísal životný cyklus samotného Xboxu 360, ktorý sa, či sa nám to páči, alebo nie, pomaly chýli ku koncu a záujem o projekty prostredníctvom XBLA je slabší než pred rokmi. Ak by sa hra dostala na trh pred dvomi alebo tromi rokmi, zaznamenala by väčší úspech.

Fish uviedol niektoré z chýb, ktoré pretiahli celý vývoj. Tradičná nováčikovská daň sa podpísala v neucelenej myšlienke toho, čo všetko má hra obsahovať. Základný nápad bol hotový pred štyrmi rokmi, avšak jeho prevedenie do funkčného celku bolo aj vzhľadom na menej početný tím neuveriteľne náročnou prácou.

Vývoj by sa ťahal donekonečna, keby si niektorých fázach vývojári z Polytronu nepovedali, že nebudú na hru nabaľovať ďalšie nápady. Výrazne im v tom pomohla spolupráca s montrealskou spoločnosťou Trapdoor, ktorá ich podporila vo finančných a logistických záležitostiach. Aj preto sú uvedení ako spoluvydavatelia.

Pre Polytron to bola veľká pomoc. Fish zdôraznil, že ak by sa mal zaoberať obchodnými záležitosťami a bol by za ne zodpovedný, istotne by sa zbláznil, pretože by to všetko nezvládal. Fish uviedol, že Trapdoor v podstate zachránili Fez. Počas vývoja bolo totiž troj-štvormesačné obdobie, kedy si myslel, že sa to nepodarí dokončiť, tím bude rozpustený a všetci si nájdu normálnu prácu.

Nestalo sa tak a na svet sa dostala vskutku originálna plošinovka, ktorá potrápi vašu mozgovú kôru.





Páči sa mi!






Xbox 360
PC
PS3
PS4

Vývoj: Microsoft / Polytron
Štýl: Logická
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 13. apríl 2012
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29278)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk