Dlhoročný vývoj uškodil predajnosti skvelého FEZu |
Päť ročný vývoj, nejasný herný dizajn a konzola Xbox360 na konci cyklu majú na svedomí nižšiu predajnosť, hovorí tvorca Phil Fish.
Takmer päť rokov trvalo, než sa po ohlasení na TGISource.com dostala medzi hráčov logická plošinovka Fez. Predajnosť však podľa tvorcu Phila Fisha nebola najlepšia a dopyt na Xbox Live Arcade ovplyvnilo viacero faktorov. Rozhovoril sa o tom vo svojej prezentácii na Nordic Game Conference.
Kvalitu Fezu spochybňuje málokto, herní novinári sú nadšení a hodnotia tento projekt známkami blížiacimi sa k maximu. Lenže hra sa až tak dobre nepredáva. Jedným z dôvodov je dlhá doba vývoja. Takmer päť rokov je totiž na tvorbu nezávislého projektu – aj keď kvalitného a nesmierne zaujímavého a zábavného – príliš dlhá doba.
Tento proces zhltol zároveň okrem času aj nemalé množstvo finančných prostriedkov. Pod slabší úspech sa podpísal životný cyklus samotného Xboxu 360, ktorý sa, či sa nám to páči, alebo nie, pomaly chýli ku koncu a záujem o projekty prostredníctvom XBLA je slabší než pred rokmi. Ak by sa hra dostala na trh pred dvomi alebo tromi rokmi, zaznamenala by väčší úspech.
Fish uviedol niektoré z chýb, ktoré pretiahli celý vývoj. Tradičná nováčikovská daň sa podpísala v neucelenej myšlienke toho, čo všetko má hra obsahovať. Základný nápad bol hotový pred štyrmi rokmi, avšak jeho prevedenie do funkčného celku bolo aj vzhľadom na menej početný tím neuveriteľne náročnou prácou.
Vývoj by sa ťahal donekonečna, keby si niektorých fázach vývojári z Polytronu nepovedali, že nebudú na hru nabaľovať ďalšie nápady. Výrazne im v tom pomohla spolupráca s montrealskou spoločnosťou Trapdoor, ktorá ich podporila vo finančných a logistických záležitostiach. Aj preto sú uvedení ako spoluvydavatelia.
Pre Polytron to bola veľká pomoc. Fish zdôraznil, že ak by sa mal zaoberať obchodnými záležitosťami a bol by za ne zodpovedný, istotne by sa zbláznil, pretože by to všetko nezvládal. Fish uviedol, že Trapdoor v podstate zachránili Fez. Počas vývoja bolo totiž troj-štvormesačné obdobie, kedy si myslel, že sa to nepodarí dokončiť, tím bude rozpustený a všetci si nájdu normálnu prácu.
Nestalo sa tak a na svet sa dostala vskutku originálna plošinovka, ktorá potrápi vašu mozgovú kôru.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Atomfall 39
- Warner Bros. znovu zmenil plány, zrušil plánovanú expanziu pre Hogwarts Legacy 52
- Avengers: Doomsday už má predstavených hercov 51
- Európska komisia vydala usmernenia pre herné virtuálne meny 122
- PS Plus predstavuje tituly na apríl 22
- Príde tento rok nová God of War hra zasadená do Grécka? 41
- Požiadavky na The Last of Us Part II Remastered 67
- Assassin's Creed Shadows dostal nečakanú virálnu reklamu 31
- Na Zaklínača 4 si ešte poriadne dlho počkáme 54
- Nová Half-Life hra môže byť blízko vydania 60 zobraziť viac článkov >
Xbox 360
PC PS3 PS4 Vývoj: Microsoft / Polytron Štýl: Logická Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|