HEROES OF RUIN |
HEROES OF RUIN |
Blizzard je jednou z tých spoločností, ktoré udávajú trendy a toto výnimočné postavenie aj náležite využíva. Nedávne vydanie Diablo 3 bolo udalosťou, na ktorú nemalá časť hernej obce čakala pomerne dlho. A niet sa čomu čudovať (koniec koncov stalo sa to aj pri predchádzajúcich častiach), že na takomto obrovskom znovuzrodení subžánru týchto „klikačiek“ si nejedna firma snaží prihriať svoju polievočku. Square Enix však na to ide po svojom a chce ukázať, že takéto hry nie sú len doménou PC. A ked budete na cestách, ďaleko od svojho Diabla, tak si môžete do kapsy prihodiť Heroes of Ruin na 3DS.
Nintendo sa síce o svoje 3DS začína poctivo starať, čo sa týka množstva aj kvality vydávaných hier, no takýto typ RPG v line-upe ešte chýba. Heroes of Ruin teda môžeme označiť aj za priekopníka žánru na tejto platforme a zároveň hru, ktorá nám snaží ukázať, ako si handheld s takýmto typom dokáže poradiť. A snáď sa na mňa nenahneváte, keď vám hneď v úvode prezradím, že na to ide dobre a vývojárom zo štúdia n-Space sa konečne podarilo nájsť si vlastnú tvár.
Heroes of Ruin je možno až príliš klasickým predstaviteľom žánru akčných RPG a inak tomu nie je ani v oblasti herného príbehu. Možno práve už spomínané Diablo tu ide zlým príkladom, no na druhú stranu ukazuje, že prepracované hrdinské drámy občas ani netreba. Príbeh sa tu síce vyskytuje, no je len drobnou zámienkou na sekanie všetkých tých monštier po stovkách. Aj napriek tomu je fantasy svet spracovaný príjemne aj vcelku originálne.
Vy sa v ňom ocitáte ako jeden zo štvorice hrdinov, ktorí sa vydávajú do mesta Nexus, aby zachránili kráľa Ataraxa. On je jedným z pôvodných ruinlordov, ktorí objavili silu pradávnych kryštálov, vďaka ktorým získavajú neobmedzenú moc a formu mocných stvorení. Teraz však trpí kliatbou, ktorá ničí nielen jeho, ale aj celé kráľovstvo. A vy sa musíte presekať nekonečným zástupom nepriateľov, aby ste zachránili osud sveta. Nechýbajú vedľajšie postavy, trochu klišovité mocenské boje aj predvídateľné dejové zvraty. Dokonca dva. Skutočne to nie je žiaden veľký zázrak, no ako pozadie na vašej krvavej ceste slúži dobre. Navyše vás aj príjemne motivuje postupovať vpred a ako som už spomínal, vykresľuje sa tým sympatický fantasy svet, ktorý pôsobí neopozerane.
Heroes of Ruin vsádza na istotu a možno práve preto chýba výraznejšia dávka kreativity, ktorá by mu vdýchla vlastnú identitu. Od začiatku až do konca je len súhrnom žánrových štandardov, len aby autori náhodou nespravili krok vedľa. Treba uznať, že im to pomerne vychádza. Platí to, samozrejme, aj pre hrdinov. Okrem podivného zvieracieho výzoru sú to úplne bežné 4 classy: Vindicator má najsilnejšie útoky nablízko; Savage je taktiež vhodný na útoky nablízko, no pomáha mu vyššia rýchlosť; Gunslinger a Alchitect sú postavy presne opačné, nebezpečné hlavne na diaľku, no aj medzi nimi sú rozdiely vo využívaní zbraní a skillov. Celkovo sú postavy veľmi dobre vybalansované a každý si nájde tú svoju. Tomu sú prispôsobené aj sady skillov a samozrejme vybavenie. Možnosti vizuálnej customizácie postavy sú bohužiaľ veľmi obmedzené.
Svet v Heroes of Ruin je tvorený hlavným mestom Nexus a niekoľkými ďalšími typologicky odlišnými prostrediami. Nexus je akýmsi hubom, kde vám zadávajú hlavné aj vedľajšie questy, nájdete tu postavy na rozhovor a obchodníkov všetkého druhu, špecifickým pre postavy, špeciálnych na silné vybavenie aj na rôzne doplnky a elixíry. Z neho vyrážate do sveta, kde najskôr máte otvorené jedno prostredie a postupne si odomykáte ďalšie: jaskyne, bažiny, ľadové hory a istú špeciálnu lokalitu s pokriveným časom a priestorom, ktorá sa vznáša kdesi vo vesmíre. Odlišné sú nie len vizuálne, ale aj svojimi nepriateľmi, obyvateľmi a bossmi. Je tu však pár problémov. Postup medzi nimi je po väčšinu času až príliš nalinajkovaný, takže prostredia nestriedate, ale v jednom ste až dovtedy, kým ho nevyčistíte a neotvorí sa vám ďalšie. To je samozrejme obmedzené len na hlavné questy, vedľajšie môžete plniť ľubovoľne.
Veľkou variabilitou neoplývajú ani samotné questy, no záhadne vám táto generickosť až tak vadiť nebude, keďže sekanie, strieľanie, rúbanie a všetko ostatne náramne baví. Za každú postavu, v každej úrovni, v každej úlohe. Aj keď je to len nosenie vecí. Geniálnym spestrením sú denne updatované výzvy, tiež vo forme questov. A tiež za ne dostávate odmeny. Okolo nich je dokonca vystavaná celá komunita, ktorá umožňuje prehľadné spravovanie výziev. Navyše v nich môžete súťažiť proti ostatným hráčom. Až na ne je bohužiaľ Heroes of Ruin na prvé hranie až príliš jednoduchá a až do konca nebudete mať s ničím problém. Elixírov budete mať veľa, peňazí ešte viac a bossovia sú len otázkou pár dobre vedených úderov. Obrovský skok je pri záverečnom, ktorý vám dá skutočne zabrať. Síce doňho stačí len rúbať, no aj tak bude po prvýrkát tvrdým orieškom. Ďalším problémom je, že hru na 100% dorazíte do 10 hodín. O to viac narastie význam denných výziev a potešia aj veľmi dobre spracované puzzly.
Ovládanie slušne využíva aj možnosti handheldu, pritom však zostáva zlatým štandardom, aký všetci dobre poznáme. Len namiesto myšky využívate Circle Pad. Hra nevyžaduje žiadne ďalšie rozšírenie. Schopnosti sú síce obmedzené len na hlavný útok a 3 ďalšie, no strom skillov poskytuje slušnú variabilitu. Intuitívne je aj používanie elixírov na manu a život, únik a interakcia s prostredím. Autori sa s ovládaním perfektne vyhrali, aby dokonale sedelo zariadeniu.
Heroes of Ruin je zábavná aj v hre jedného hráča, no to pravé jej sila je až v kooperatívnej hre a je jedno, či idete lokálne, alebo online (aj tu máte možnosti nastavenia a vždy pri zapnutí hry). Spolu sa do hry môžete pustiť až štyria a to otvára nové možnosti, kedy môžete vďaka rozdielnosti tried aj celkom slušne taktizovať. S ostatnými hráčmi môžete obchodovať, vďaka čomu sa môžete dopracovať k unikátnym predmetom. Zaujímavé sú aj možnosti StreetPass a SpotPass, ktoré rozširujú funkcionalitu obchodovania a výziev. Bohužiaľ ešte treba vyladiť problémy pri online hraní. Lagy sú len ojedinelé.
Graficky nie je čo vytknúť. Vyzerá veľmi dobre, aj keď nie úplne najlepšie. Zaujímavé však je, že hra vaše 3DSko rozpáli ako pec. Asi si predsa len vykreslenie pomerne rozsiahlych dungeonov pýta všetok výkon. Kvalitne je spracované aj 3D, aj keď väčší význam nemá. Zvuk je bohužiaľ nevýrazný. Nadabované sú len niektoré prestrihové scény a minimum dialógov. Ostatok si musí vystačiť s titulkami. Rovnako nevýrazná je hudba, ktorú budete mať takmer problém postrehnúť. A nepotešia vás ani nekonečné loadingy. No aj napriek tomu je Heroes of Ruin krásnou ukážkou jednoduchej akčnej RPG, ktorá na 3DS vôbec nemusí ťažiť len z toho, že nemá konkurenciu, ale zaujme aj už skúsenejších hráčov chytľavou hrateľnosťou.
RECENZIE HRÁČOV |
3DS
Vývoj: Square Enix / CENEGA / n-Space Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|