História SimCity série |
Nové SimCity prichádza, ale obzrime sa, ako táto legendárna séria začínala a akými fázami prechádzala.
Nové SimCity prichádza, ale obzrime sa, ako táto legendárna séria začínala a akými fázami prechádzala. Od prvého a jedinečného pokusu cez neustále sa rozrastajúcu simuláciu až sa postupne vydala na cestu k neustálemu zjednodušovaniu.
Zlomový bol pre SimCity čas okolo roku 2000, kde po tretej časti séria postupne naberala zvláštny smer, síce SimCity 4 to ešte síce s ranami ako tak to ustálo, nasledujúce "medzičasti" zmenili hru úplne. Už čoskoro uvidíme, čo vlastne ponúkne SimCity 5.
SimCity PC, Amiga, Mac -1989
Hra bola pôvodne vytvorená v roku 1985 pre C64 Willom Wrightom, ktorý sa inšpiroval mapeditorom pre jednu z hier a zistil, že je to väčšia zábava ako samotná hra. Vytvoril tak hru Micropolis, pre ktorú však nevedel nájsť vydavateľa a pod krídla si ho vtedy zobral až Jeff Braun, ktorý práve zakladal Maxis.
Spolu v roku 1989 vydávajú simuláciu mesta pod názvom SimCity, v ktorom umožnili hráčom vytvoriť mesto od základov, budovať obytné štvrte, továrne, elektrárne, cesty, jednoducho všetko, čo mesto môže potrebovať. Následne si hráči museli určovať dane a podľa počtu obyvateľov zarábali na ďalší rozvoj mesta.
Hra bola 2D, ale napriek tomu bolo pôsobivé sledovať malé autíčka pohybujúce sa mestom a rovnako aj katastrofy, ktoré simuláciu dokázali neobyčajne oživiť. Katastrofy sa postupne stali jedným z pilierov série.
SimCity 2000 - PC, PS, N64, GBA - 1994
O pár rokov neskôr sa SimCity vymanilo z jednoduchej málo farebnej grafiky a prešlo do izometrického sveta aj s možnosťou upravovania terénu pre svoje mesto. Rozmanitosti nabrali budovy, kde napríklad pribudli väzenia, školy, knižnice, múzeá, prístavy, ale aj zoo, štadióny a nemocnice a hráči už mohli stavať diaľnice, zástavky autobusov, železnicu, metro alebo letiská. Plus hra dostala 9 rôznych typov elektrární, každá so svojim špecifickým nebezpečenstvom.
Novinkou bola séria predpripravených scenárií miest po katastrofách, ktoré ste museli dať späť dokopy. Samotnú hru dopĺňali novinové články, ktoré už v ďalších SimCity hrách Maxis nepoužil.
SimCity 3000 - PC - 1999
Autori treťou časťou určili približne päťročný interval vydávania hlavných častí SimCity série, ktorého sa držia doteraz. V SimCity 3000 znovu vylepšili svoj engine, zdetailnili svet, upravili farby a pribudla aj rotácia mesta.
Z výraznejších manažmentových prvkov bol prepracovaný systém susediacich miest, s ktorými sa dali uzatvárať zmluvy a zarábať na nich. V samotnom meste pribudla problematika odpadu, ktorá sa pridala k elektrine a vode. K tomu sa realisticky začala odrážať aj cena pozemkov a mesto sa tak začalo rozdeľovať na bohatšie štvrte, strednú triedu a chudobné slumy. Komplexnejší bol aj manažment financií.
SimCity 4 - PC - 2003 (recenzia 9.2)
V štvrtej časti Maxis previedol mesto do 3D enginu, aj keď stále so statickým pohľadom. Umožnilo to však dynamické nasvietenia, rozmanitý terén, 3D katastrofy alebo pridanie zmeny dňa a noci. Mesto nabralo na živote, ale rovnako ako predchádzajúce časti znovu bolo pri vydaní náročné na hardvér.
Koncept stavby mesta sa zmenil, tentoraz sa už nestavalo len jedno mesto, ale viac poprepájaných miest na rozsiahlej ploche. Viac menej každé mesto už tvorilo štvrť jedného veľkomesta. K tomu Maxis hru spojil aj s populárnou Sims značkou, kam sa dali importovať Simsovia a zároveň sa do Sims 2 dalo exportovať mesto.
Hre neskôr pribudla Rush Hour expanzia, v ktorej autori umožnili hráčom prevziať autá, lietadlá a ďalšie vozidlá. K tomu do stavebného módu pribudli rôzne typy ciest a výrazne sa upravila verejná doprava.
SimCity Societies - PC - 2007
Prvým malým odklonom od série bol Societies a skôr ako na stavbu mesta sa v ňom hráči zameriavali na vhodné osadenie špecifických budov a sledovania sociálnych vzťahov v meste. Ako prvá SimCity dostala plne 3D grafiku, aj keď to vlastne nebola pravá SimCity hra. Will Wright v nej skúšal zjednodušenie konceptu a jeho prijatie publikom, keďže predchádzajúce hry sa mu zdali komplikované a určené pre úzku skupinu hráčov. Minimálne u recenzentov si sympatie nenašiel a hra dostávala hodnotenia 5-6/10.
SimCity Creator Wii, DS- 2008
Zaujímavý prídavok do SimCity série bol SimCity Creator, ktorý bol síce jednoduchší ako štandardné SimCity tituly, ale aspoň umožňoval plne stavať mesto a aj vyberať tému stavieb ako egyptskú, rímsku, japonskú, európsku, Las Vegas alebo futuristickú. Nebol tam veľký vývoj mesta vpred, ale napríklad pomocou Wiimote mohli hráči priamo kresliť cesty a železničné trate na mapu mesta. Rovnako bolo možné mesto zdieľať s priateľmi. Doplnkom bola možnosť preletieť sa nad mestom napríklad v lietadle.
SimCity Social - PC - 2012
Minulý rok Maxis vyskúšal priniesť stavbu mesta na Facebook, ale žiaľ spravil z toho typickú CityVille, FarmVille hru, kde ide len o zbieranie mincí, dokupovanie zdrojov za peniaze, aby mohli hráči ďalej stavať. Nebolo to nič, čo by si skutoční hráči SimCity potrebovali vyskúšať, nakoniec tak ako tri posledné SimCity hry.
SimCity - PC - 2013
Skutočná piata časť a teda nasledovník SimCity 4 vychádza až teraz a znovu sa plne zmocníme stavby mesta, aj keď tentoraz na zmenených základoch. Autori vytvorili nový engine, plne nasimulovali všetky podmienky a aj keď niektoré časti orezali, iné rozšírili. Napríklad pribudne kooperačná hra s priateľmi, kde si mestá budú môcť navzájom pomáhať a konkurovať a zároveň budú všetky mestá prepojené v jednom online svete. Pribudnú aj misie, ktoré budú vhodné pre moderných hráčov, nezvyknutých na voľný sandboxový štýl hry, oldschool hráči si budú môcť vytvoriť mesto bez otravovania misiami a úlohami.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Novembrové hry 27
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 187
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >