GHOST RECON ONLINE |
GHOST RECON ONLINE |
Tichý a taktický postup je dnes rovnako ohrozeným druhom ako skutočný survival horor. A tak Ubisoft skúša nové veci, aby sa zapáčil čo najširšiemu publiku, čo si naposledy odniesol napríklad nemastný-neslaný Ghost Recon: Future Soldier, ktorý mal s históriou jednotky duchov spoločný snáď len názov. Aj keď kampaň hráčov nechala skôr chladnými, tak hra zaujala multiplayerom. Teraz však prichádza Ghost Recon Online a to v plnej verzii. Jednak je istým pokusom získať si nové a veľké publikum na trhu free 2 play titulov. Potom je však aj zaujímavou alternatívou pre ľudí, ktorí nechcú za taktický multiplayerový zážitok platiť plnú cenu hry.
Na trhu hier (zdanlivo) zadarmo je ťažké presadiť sa. Rýb v rybníku pláva až príliš a treba vedieť nie len zaujať, ale aj vyvážiť možnosti hry s platenými vymoženosťami. Ghost Recon Online na to zo začiatku ide dobre. Už len samotný koncept, ktorý je pre duchov typický, je dostatočným lákadlom. Niektoré hry sa snažia zaujať zasadením, čo bohužiaľ nie je prípad GRO. Hra sa vás nesnaží do seba vtiahnuť. Nenájdete tu žiadne pozadie, len prestrelky medzi dvoma tímami na mapách zasadených do Ruska.
Základ je jednoduchý, no aj tak je jej úvod priateľský aj voči úplným nováčikom. Podrobne ich zoznámi nielen s hernou náplňou a mechanizmami, ale aj s prostredím, v ktorom bude hráč pracovať. Jednoducho sa naučíte orientovať v menu, v hernom obchode a tak isto aj v nastaveniach a možnostiach samotnej hry a jej sociálnej zložky. Aj to je jeden z medových motúzov, vďaka ktorým sa vám hra chce zapáčiť.
Dôležité veci sa dajú jednoducho vyjadriť pomocou čísel a práve v nich začína GRO kvalitatívne a obsahovo kolísať. Stručne je to 16 hráčov, 4 mapy, 3 triedy, 2 režimy. Je síce pravdou, že časom sa tieto oblasti môžu meniť, narásť, no v úvode, kedy by práve hra mala zaujať, tak hrozí aj istý stereotyp. Dôvodom je málo obsahu a pre f2p hry typické pomalé expenie, ktoré by mohlo prinášať zmeny do hrateľnosti.
Šestnásť hráčov sa proti sebe postaví v dvoch tímov 8 na 8. V základe sa jedná o klasickú taktickú akciu z pohľade tretej osoby, pričom okrem klasickej výzbroje a výstroje máte k dispozícii ešte aj futuristické gadgety a iné vymoženosti, ktoré dokážu nakloniť misku váh v prospech jedného z tímov. Nechýba systém krytia, ktorý sa od bety dočkal vylepšení, čo treba len kvitovať. Už postava cez kryt neprirodzene nepretŕča a taktiež aj automatické prispôsobenie krytu funguje lepšie. Keď tak prechádzate z vyššieho do nižšieho, postava nenechá vystrčenú časť tela, čo bolo často smrteľné. Dôležitá je tímová komunikácia, nakoľko vlk samotár nikdy nezájde ďaleko.
Spomínané štyri mapy sú zasadené do industriálneho prostredia, pričom sa však nevyhýbajú ani populárnemu metru. Sú pomerne rozsiahle a členité, avšak nájdete na nich aj centrá, kde sa sústredia boje. Tri triedy postáv sú na tom už horšie. Nájdete tu klasický útočný typ - Assault, ktorý sa hodí na rýchly útok. Specialist používa skôr ťažké zbrane a jeho gadgety sú skôr podporné. Recon je asi najväčším tŕňom v päte. Sniperi sú až príliš silní a do kariet im nahráva aj nevyváženie tried, takže sa pokojne môže stať, že na inú triedu takmer ani nenarazíte. Zvlášť Specialist je takou, ktorá je zo začiatku málo využívaná. A v prospech sniperov hrá aj dizajn máp. Je bežnou praxou, že sa sniperi len ostreľujú z jednej strany mapy na druhú a útočné povolania nemajú šancu, zvlášť pri priblížení k jednotlivým základniam.
Nevyváženosť nie je jediným problémom. Ten nastáva aj pri balansovaní jednotlivých tímov a to aj čo sa týka počtu hráčov a ich ranku. Netreba si nad tým dlho lámať hlavu a je vám jasné, že toto je veľmi rýchla cesta k frustrácii. Na týchto veciach sa síce stále pracuje, no už v betaverzii bol matchmaking problémom a zlepšení sa dočkal len v minimálnej miere. Práve toto je najväčšou chybou hry, cez ktorú sa len ťažko budete vedieť preniesť.
Oba herné režimy sú založené na dobýjaní častí mapy a sú multiplayerovými klasikami. V Onslaught sú tímy rozdelené na útočníkov a obrancov. Útočiaci tím má za úlohu obsadiť body na mape tým, že ho podrží počas určitého limitu. Naopak brániaci tím to nesmie dovoliť. Ak sa to obrancom nepodarí, kontrolný bod nedokážu získať späť. Druhým režimom je Conquest, v ktorom sa oba tímy naraz naťahujú o 5 bodov na mape, pričom zvíťazí tím s vyšším počtom obsadených bodov a bojuje sa až do konca. Onslaught ponúka aj istú mieru taktizovania, čo sa týka prepustenia bodu súperom pre zachovanie dobrého skóre hráčov.
Herný obchod je bohatý na zbrane, ich vylepšenia, gadgety a ďalšie prvky výstroje. Problém však nastáva, keď zistíte, že hra od vás pýta kredity za všetko. Dokonca ani obyčajný granát nie je základom výbavy a to dokáže narobiť poriadnu paseku hlavne v tuneloch metra. Kredity sami o sebe nie sú problém, zarobíte ich dostatok aj priemerným hraním, no pri nutnosti kupovať každú drobnosť, musíte neskôr šetriť napríklad na boostre pre svoj tím, ktoré sa sprístupnia až pri získaní vyššieho ranku. Platiaci hráči (naproti tomu) majú rýchly prístup ku všetkému. K výhre teda nevedie cesta len cez reálne peniaze, ale táto je schodnejšia; ponúka viac možností.
Za grafickou stránkou hry stojí známy engine YETI, ktorý poznáme už od prvej časti Advanced Warfighter a aj keď ho môžete nájsť aj v už spomínanom Future Soldier, tak GRO sa s ním rovnať nemôže. Prvoradá je optimalizácia pre čo najširšiu základňu strojov, čo sa autorom čiastočne podarilo. Najvyššie nastavenia si žiadajú neadekvátne veľa výkonu vzhľadom na svoje kvality, no nižšie je to už omnoho lepšie škálovateľné. Zvuková stránka je obstojná, dobre rozoznáte odkiaľ priletel zásah (ak vôbec budete mať tú šancu), ale o nejakej zvukovej bohatosti tu nemôže byť reč.
Ghost Recon Online má v zásade len jeden veľký problém. Hra vás chytí, bavíte sa, chcete ju hrať ďalej a možno by ste aj radi zaplatili, ale čím dlhšie sa jej venujete, tým viac chýb sa vám odkrýva a tým viac „ale“ nachádzate. Nechýbajú ani bugy. Občas vás môžu súperi trafiť cez stenu, niekedy skutočne podivne zapracujú zásahové zóny a zomriete po jednom zásahu do ruky. Kolízie objektov sú ojedinelé, no aj tak sa občas vyskytnú. No a nakoniec je tu tá nadvláda sniperov. Za skúšku nič nedáte a snáď sa Ghost Recon Online bude po všetkých stránkach už len zlepšovať. Takto je len ľahko nadpriemernou akciou s dobrým pocitom z taktiky.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Vývoj: Ubisoft / Ubisoft Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|