WOLFENSTEIN: THE NEW ORDER |
WOLFENSTEIN: THE NEW ORDER |
Bethesda začína v mediálnej prezentácií nového pokračovania Wolfenstein série s podtitulom The New Order. Pokračovanie, ktoré skutočne prekvapuje a vyzerá, že štartuje novú éru série. A to ako autormi, tak aj umiestnením. Hru totiž znovu nevyvíja Id soft, ale pod taktovku ho dostal MachineGames, štúdio vytvorené z ľudí zo Starbreeze studios, autorov Riddicka a Darkness titulov. Tí sa rozhodli nerecyklovať druhú svetovú vojnu, ale posunúť hru vpred a vytvoriť jej vlastný svet neobmedzovaný históriou druhej svetovej vojny. Presnejšie dej posunú do 60-rych rokov.
Ale nebudú to 60-te roky, ako ich poznáme, bude to alternatívny svet, ktorý ukáže situáciu v prípade víťazstva nacistov v druhej svetovej vojne. Hra nám priam dá pocítiť čo so svetom Nacisti spravili a v postave B.J. Blazkowicza, hrdinu Wolfenstein série, sa budeme snažiť situáciu zvrátiť. Ale nebude to ľahké. Odboj je rozdrvený a minimálny, Nacisti sú všade a postupne svet menia na svoj obraz. Pamiatky ako Eifellova veža a Big Ben osviežili svojimi symbolmi a historické časti miest vylepšili o svoju víziu architektúry budúcnosti.
Adolf totiž obdivoval starých Greekov a Rímanov a mal v obľube pilierovité a kaskádovité stavby čnejúce sa nad ostatnými a aj nad celými mestami. To nakoniec prostredníctvom architekta Alberta Speera ukázal už cez vojnu. Autori nám ich eventuálny ďalší postup ukážu priamo v hre a to minimálne na Európe, aj keď ako sme z traileru videli padla aj socha slobody a ameriku zrejme stihol rovnaký osud. Stavby budú ambiciózne, veľkolepé ale studené a maximálne opevnené.
Hra však nebude o úspechoch nacistov, tie len dotvárajú atmosféru skazy a naznačujú silu nepriateľa proti ktorému stojíme. Naznačujú to ako hráčom, tak aj B.J. Blazkowiczovi, ktorý je z aktuálneho sveta rovnako mimo. Posledných 10 rokov totiž žil, respektíve prežíval v sanatóriu. Po vojne ho našli polomŕtveho na pobreží Baltického mora, bez pamäti a bez nádeje. Motiváciu prebrať sa mu dá až útok nacistov na sanatórium, ktorí chcú v záujme čistoty rasy zlikvidovať všetko nedokonalé a všetko čo nezodpovedá ich štandardom. Pri útoku sa mu vrátia spomienky na časy kedy bol najobávanejším lovcom SS jednotiek a preberá sa k životu. Pomocou sestry Anye uteká pred útočníkmi a stretáva sa s Odbojom.
Odboj bude ich novým domovom. Anya a BJ sa tam oboznamujú so situáciou, a postupne sa stretávajú s členmi hnutia z rôznych krajín. Pomocou nich autori zachytávajú rôzne pohľady na uplnulé udalosti a na rôzne národy a rozpovedajú ich príbeh. Postavy budú tentoraz výraznou časťou hry, už nepôjde primárne o boj ako v predošlých tituloch, ale hra rozpovie príbeh a priam nás vtiahne do atmosféry. Rovnako samotný Blazkowitz bude mať svoju hĺbku, dostane ľudskosť, zraniteľnosť a aj city, ktoré bude prechovávať k Anyi.
Na druhej strane nebudú chýbať ani výrazní nepriatelia, z ktorých autori zatiaľ predstavili Frau Engelovú. Je to neľútostná nacistka dozerajúca tvrdou rukou na čistotu rasy, ako aj na svojich milencov. S ňou bude mať BJ blízke stretnutie nacistického druhu, keďže bude skúmať jeho árijské črty, od ktorých závysí jeho prežitie. Naštastie BJ je v tomto ponímaní priam vzorom, blond vlasy, modré oči...
Autori dostali vďaka alternatívnej historií a posunutému roku voľnú ruku a to ako vo vytváraní postáv, tak aj sveta. Mohli tak zájsť ešte ďalej ako predošlé Wolfenstein tituly a naplno ukázať industriálny autoritatívny svet, ktorý začala tretia ríša budovať počas vojny. Zároveň keďže je elektronika ešte v plienkach nezájdu až k futuristickým alebo súčasným prvkom, ale držia sa železných strojov a masívnych betónových budov.
Napríklad nám vykreslia nacistami ovládaní Londýn, kde je historické centrum zničené a pri BigBene si nacisti vytvorili masívnu pyramídovú budovu slúžiacu ako múzeum, výskumné centrum a aj strategická pevnosť. A nebol by to BJ, keby sa do nej neinfiltroval, aj keď až potom ako jeden zo zúfalých londýnčanov do neho nabúra autom plným výbušnín. Autori týmto a aj podobnými činmi dejúcimi sa okolo vás ukážu zúfalosť obyvateľov, ktorí sa obetujú, aby aspoň trochu pomohli zbaviť svet nadvlády.
Pri útoku BJ získava od mŕtveho strážcu svoju prvú zbraň . Je to laserová pištoľ kombinovaná s laserovou rezačkou, ktorou ľahko prekoná ploty, zničí zámky, otvorí prístupové panely. Zbraň bude mať svoju energiu dobíjateľnú na nabíjacích staniciach na stenách, ktoré budú pomáhať aj ďalšie časti jeho energetického arzenálu. Chýbať však nebudú ani projektilové zbrane, často ešte z druhej svetovej vojny, ale náležite Ríšou vylepšené. Sú hlasné a silné a efekty budeme vidieť na ničení prostredí a lietaní úlomkov z nich všade naokolo. Hlavne to bude cítiť, ak sa proti nám pustí po zuby ozbrojený exoskeleton, doprevádzaní robotickými psami, lietajúcimi dronami a rozpútajú svoju paľbu.
Pri akcii tak bude potrebné taktizovať, hľadať si úkryt a sledovať aj zdravie, ktoré je v štýle Riddicka a teda rozdelené na 5 štvorčekov, kde sa doplní vždy len posledný, ešte nevyčerpaný. Doplniť ich budeme môcť dopĺňať rôznymi zásobami nájdenými po prehľadaní mŕtvych nepriateľov alebo medkitmi nájdenými v leveloch. Autori sa tu snažia vrátiť zraniteľnosť postavy a aj nutnosť stále väčšieho taktizovania pri ďalších zranenia a zníženej energii. Teda, tak ako to poznáme zo starých časov. Už sa nebude stačiť na chvíľu skryť čakať na doplnenie energie.
Autori v hre použijú id Tech 5 engine, ktorý sa po rokoch od svojho uvedenia v Rage dostáva do reálneho využívania, kde už bol ohlásený pre krvavý a temný Evil Within. Wolfenstein bude znovu diametrálne odlišné využitie a bude zaujímavé sledovať, kam to autori dotiahnu. Zatiaľ podľa obrázkov kombinácia pochmúrnosti, temnoty, kovových odleskov a silných zbraní vyzerá atmosfericky a nezvyčajná architektúra alternatívnej minulosti tomu dodáva špecifický ráz.
V prvých misiách titulu autori popri predstavovaní sveta začnú rozvíjať aj hlavný príbeh hry, ktorého prvé náznaky sú ukryté hlboko v laboratóriách Nacistov. Konkrétne to bude artefakt s hebrejským písmom, ktorý naznačí ďalšie smerovanie a aj ďalšie ohrozenie ľudstva. Okultné archeologické pátranie Nacistov neustalo ani po vojne a zjavne prináša svoje ovocie. Ale to, ako hlboko je previazané s aktuálnym svetom a treťou ríšou sa dozvieme až priamo v hre, rovnako aj to, či dokážeme s postavou Blazkowitza niečo zmeniť. Jeden muž je na celú planétu málo a možno nie len na planétu.
Totiž Nacisti v alternatívnej minulosti už ovládli aj Mesiac, pýšia sa pristátím na ňom a podľa ukážky vyzerá, že mesačná základňa je už v prevádzke. Celá jedna časť Mesiaca je osvetlená a nie je to malá časť. Bude zaujímavé sledovať, či nás tam autori v hre zavedú.
Dozvieme sa to už na jeseň na všetkých platformách od PC, cez Xbox360 a PS3 až po Xbox720 a PS4, kde nám autori predvedú možnosti svojho enginu ako aj rozsiahly príbeh titulu, ktorý bude jedinou zložkou hry. Autori totiž úplne vynechajú multiplayer, vďaka čomu sa môžu plne sústrediť na príbeh.
PC
PS3 PS4 Xbox 360 Xbox One Vývoj: Bethesda / MachineGames Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|