Civilization Online nebude tradičnou civilizáciou |
Online podoba populárnej série síce vychádza zo stratégií, ale ponúkne formu MMORPG, kde sa hráč stane len jedným článkom rozsiahlej komunity.
Jake Song z XL Games v interview na Massively predstavil Civilization Online. Aj keď produkt vychádza zo série stratégií, nebude to prostá online verzia ťahovej hry ani pokračovanie zrušeného titulu na Facebooku.
Civilization Online bude MMORPG, kde sa hráč objaví ako samostatná postava a ovplyvní dynamický perzistentný svet, keď napomôže svojej civilizácii pokročiť vo vývojových etapách. Na začiatku budú na výber štyri civilizácie, neskôr možno pribudnú ďalšie a hráči si vytvoria avatara s ktorým prispejú k postupu svojej frakcie v šiestich obdobiach, staroveku, klasickej ére, stredoveku, renesancii, priemyslovom a modernom veku. Každý svet bude samostatnou permanentnou hrou s obmedzeným trvaním a pokračuje, kým nebudú splnené podmienky víťazstva a jedna z civilizácií nezvíťazí. Podmienkou výhry môže byť okupovanie najväčšej časti sveta alebo dosiahnutie vrcholu v modernom období a naplánovanie cesty do vesmíru.
Hráči sa môžu rozhodnúť pre kariéru vo vybranom odvetví, zaradia sa do oblasti výskumu, kde vynaliezajú technológie, stavajú budovy a divy sveta, stanú sa špiónmi alebo zapoja do armády. Bude možné aj meniť vybrané zameranie. Všetko sa odohrá v sandboxovom režime, kde účastníci môžu postaviť celé mestá a hoci sa obydlia nedekorujú zvnútra, hráči ovplyvnia umiestnenie externých dekorácií a objektov. Zbrane, oblečenie a ďalšie predmety budú tiež pochádzať od komunity. Každý môže vyrobiť hocičo, ale bude optimálne, keď napríklad remeselníci využijú svoje skúsenostné body vo svojom odvetví. Prakticky všetko bude vytvorené hráčmi alebo získané od obchodníkov vo svete. Dielne budú umiestnené v blízkosti mestskej haly, kde hráči môžu spoločne komunikovať a obchodovať a budú aj aukčné domy. Vzhľadom na rôzny vývoj ekonomiky a náhodnú distribúciu surovín vo svete sa očakáva, že civilizácie budú uzatvárať spojenectvá, vzájomne obchodovať alebo lúpiť.
Lídri civilizácie určia pozície vodcovských osobností, vrátane vojenských veliteľov, aby sa udržoval poriadok a dosiahli výsledky. Budú aj mechanizmy, ktoré umožnia zvrhnúť zlých a neefektívnych vodcov. Civilizácia môže fungovať aj tak, že si každý bude samostatne vykonávať svoju prácu, ale pravdepodobne ju ľahko prekoná iná civilizácia, kde sa zjednotení hráči snažia spoločne dosiahnuť cieľ. Song to označuje ako veľký sociálny experiment.
Civilizácie môžu byť porazené technológiami, ale aj vojenskou silou. Preto sa plánujú rôzne druhy boja, od malých PvP bitiek jeden na jedného až po rozsiahle potýčky a inváziu do Washingtonu alebo iného mesta. Počiatočné mestá zo štartu hry však nebudú ohrozené. Všetky civilizácie začnú ako neutrálne a postoj sa zmení na základe vzájomnej interakcie. Rozhovory medzi znepriatelenými stranami budú zrejme obmedzené, ale neutrálne a priateľské môžu pokojne medzi sebou komunikovať. Každá civilizácia začína vo vlastnej oblasti, ktorú hráči musia rozširovať a pritom netušia, aký pokrok dosiahli konkurenčné krajiny, kým na ne nenarazia. Nové mapy majú pribúdať každý týždeň.
V prípade úmrtia sa hráč oživí v blízkosti mestskej haly svojho mesta. Nemusí hľadať svoje telo a nestratí predmety, ale bude mať určité postihy, napríklad ho čaká zdĺhavá cesta, ak zahynul niekde na vzdialenom mieste, kam sa chce vrátiť. Po dosiahnutí víťazstva niektorej civilizácie sa skončí aktuálna hra a zresetujú niektoré aspekty vrátane peňazí, predmetov a oblečenia. Nebude to však znamenať zánik hráčovej postavy, niektoré prvky sa zachovajú a postava s nimi začne v ďalšej hre. Ktoré elementy to budú, zatiaľ nie je celkom ujasnené.
Civilization Online pobeží na CryEngine 3 a má namierené na PC, kde tvorcovia zvažujú free-to-play model. A ak vás zaujíma, do akej miery je do hry zaangažovaný Sid Meier, Song hovorí, že sa spolu stretli, Meier schválil koncept hry, ale odvtedy do hry nebol zainteresovaný.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 293
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >