Malý krok pre hry, veľký pre Zaklínača 3

Vykonávali ste ho miliónkrát, ale Geralta naučili skákať iba teraz.

pridal spacejunker 18.9.2013 o 17:34 pod hry
Malý krok pre hry, veľký pre Zaklínača 3

HRY > NOVINKY >

Je schopný sa priotráviť, aby videl v tme, zvláda vysokú diplomaciu tak ako hašterenie v krčme a keď treba, skolí draka. Nikto o schopnostiach Geralta z RPG série Zaklínač nepochybuje, ale skákať sa naučí až v Zaklínač 3.

“Iba málokto si uvedomuje, že skákanie je obrovská zmena,” povedal mi Jakub Szamalek, jedna pätina tímu zodpovedná za scenár hry. “Nejde o nič zásadné, ale mení sa tým prakticky všetko.”

Skok je považovaný za samozrejmosť, nikto si pod stlačením A alebo X nepredstaví nič iba obyčajný úkon na preskočenie nízkeho plotu. V otvorenom svete je to však odistená zbraň a keď ju dáte do rúk hráčom, čo urobia ako prvé? Preskáču na vrch hory, ktorú vidieť na horizonte. “So skokom môžu robiť veľmi strelené veci.”

Pre CD Projekt RED to neznamená iba vyššie nároky na testovanie, aby sa niekde postava nezasekla, ale aj spôsob, ako sa vôbec navrhuje herný svet. “Mení pohľad na to, ako navrhujeme určité lokality a ako pripravujeme objekty,” vysvetľuje. Ak vyskočíte na strechu budovy, niekto musí vymodelovať aj komíny a ak sa do nich rozhodnete pozrieť, či tam niečo nie je, musí byť pokrytý aj textúrou zvnútra. Množstvo problémov si v CD Projekt RED vedomujú. “Myslíme si však, že to za to stojí, pretože skákanie umožňuje objavovať svet iným spôsobom.” 

Malý krok pre hry, veľký pre Zaklínača 3

“Nehovoril by som priamo o skákacích pasážach,” odmieta Szamalek prijať ideu, že by sa Zaklínač 3 menil v dungeonoch na plošinovku. “Nie je to niečo, čo hráči od hry očakávajú.” So skákaním však bude spojený element objavovania. A pri obrovskej rozlohe otvoreného sveta Zaklínač 3 bude rozhodne čo objavovať. O pozornosť sa budú biť objekty, lokality, udalosti aj ruiny. 

Počas rýchleho presunu medzi už navštívenými lokalitami sa v prezentácii hry objavila na krátky okamih mapa so siedmimi ostrovmi. “Ostrovy počas prezentácie, ktoré ste videli, nie sú celou mapou Zaklínača 3. Ide iba o jeho časť, skutočný svet je oveľa väčší. Samozrejme, budú tam malé skalnaté ostrovy obývané pár ľudmi alebo úplne opustené. Majú svoje vlastné tajomstvá aj jaskyne.”

CD Projekt RED od začiatku odhalenia hry hovorí o otvorenom svete, ako veľmi bude otvorený po prvom spustení? “Na začiatku sa zoznámite s príbehom a po tom môžete ísť kamkoľvek. My vám ukážeme cestu, ale nemusíte ísť po nej. Od tohto momentu je svet kompletne otvorený.” 

“V Zaklínač 3 máte plnú kontrolu nad tým, čo sa deje,” rozoberá väčšiu voľnosť, ktorá presiakla aj do súbojového systému. “Keď ste pred tým stlačili tlačidlo útoku, Geralt urobil zopár sekov, čo vyzeralo efektne, no nikdy ste nevedeli, kedy kombinácia skončí a bolo na ňu ťažké nadviazať ďalšou akciou.” 

Autori vzali úvahu hlas ľudu a tých, ktorým sa súbojový systém nepozdával. “Keď stlačíte tlačidlo útoku teraz, Geralt urobí presne jeden výpad. Môžete ho stlačiť opäť a pokračovať v boji mečom alebo do toho zamiešať znamenie, počkať kým otrasený nepriateľ zloží štít a potom okamžite zaútočiť silným výpadom.”

“Pracujeme na tom, aby si mohli hráči vytvoriť vlastný štýl boja proti nepriateľom,” dodáva Szamalek. 

Zaklínač 3 uzatvára trilógiu s Geraltom v hlavnej úlohe, pre ktorého je to v sérii konečná. “Máme ho radi ako postavu, bolo nám cťou písať preňho príbehy, ale každý príbeh musí raz skončiť.” Szamalak vraví, že radšej budú počúvať fanúšikov, ako sa dožadujú ďalšieho dobrodružstva s Geraltom, ako by sa mali dožiť dňa, kedy by boli touto postavou znudení. “Sme presvedčení, že Zaklínač 3 bude poriadnym pozdravom na rozlúčku a ukončí jeho príbeh s poriadnou salvou.” 

O príbeh Zaklínača 3 sa stará päťčlenný tím úzko spolupracujúci s ďalšími členmi CD Projekt RED. Na začiatku bola iba kostra nosnej dejovej línie, ktorá sa ďalej rozširovala a nabaľovali sa na ňu vedľajšie úlohy. “Aktuálne ju dokončujeme a začíname písať dialógy,” hovorí Szalamak za všetkých scenáristov, ktorých čakajú krušné chvíle. 

“Až do konca produkcie budeme mať prácu, po dialógoch budeme písať dokumenty k hre, denníky a pomáhať s kamerou, aby správne zaberala scénu, postavy a vyjadrovala presne to, čo chceme povedať.”





Páči sa mi!






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Red dead online error (2)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či nemáte niekt...
|Skladací alebo pevný herný sto... (4)
Ahojte, vedeli by ste mi poradiť nejaký ak možno s...
|Steam deck - nonsteam games se... (5)
čus,ako inštalujete non steam hry na Steam deck? n...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29404)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk