DIABLO III |
DIABLO III |
Je to už vyše roka, čo sa rozpútalo peklo na osobných počítačoch. Blizzard nechcel, aby zostali hráči na konzolách ochudobnení ale ako dostať hru, ktorá definovala žáner hack’n‘slash primárne ovládaného myšou na systémy, kde sa takéto ovládanie nevyskytuje bez toho, aby stratila svoje čaro?
Vyrozprávať znova príbeh Diablo III by bolo pravdepodobne nosenie hriešnikov do pekla a preto sa zameriam na priame porovnanie rozdielov medzi PC a konzolovou verziou. Ak by ste sa predsa len potrebovali oboznámiť so svetom Diabla III, poslúži vám k tomu naša recenzia PC verzie, ktorá až na tu spomenuté rozdiely sa bezo zvyšku vzťahuje aj na konzolovú verziu.
Najväčšou zmenou oproti PC verzii je pri ovládanie. Simulovať myš analogom je pri takomto type hier, samozrejme, pomalé a nepraktické. Ľavou páčkou teda ovládate priamo smer postavy a pri podržaní R2 bojujete aktuálne zvoleným smerom. Platí pritom pravidlo z PC verzie, kedy sa naraz nedá utekať aj bojovať, čiže pri zatlačení R2 ovládate tou istou páčkou smer útoku. Vylepšenie však prichádza použitím pravého analogu, ktorý slúži na úhybné manévre ako kotúľ (vľavo, vpravo) alebo slide (vpred, vzad). Dá sa prirovnať napríklad k defenzívnym manévrom v God of War.
Výhodou je samozrejme zmenšenie utŕženého poškodenia, no tieto úskoky nefungujú na 100 percent. Často sa totiž stáva, že aj pri kotúle z priameho ohrozenia hra zásah mimo deteguje ako poškodenie (vidieť to hlavne, ak si zapnete číselné ukazovatele nad postavami). Musíte preto uskakovať skôr a neriadiť sa podľa animácií nepriateľov. V hrách ako Devil May Cry by podobná chyba potopila celú hru, tu mechanika pravdepodobne vyráta percentuálny podiel na zásah podľa skillu postavy a nie podľa presného časovania. Pokiaľ teda nehráte Hardcore mód, kde by vás podobná chyba stála život, ste relatívne v pohode.
Keď už príde k tomu okamžiku, že hrdinsky padnete na poli, na miesto smrti nemusíte cestovať od posledného teleportu alebo z mesta, ale sa môžete ako duch objaviť priamo pri svojej postave. Po 5 sekundovom odpočte sa môžete pokúsiť vášho vraha opäť skoliť. Postihom za smrť bude len opotrebovanie výzbroje, ako tomu bolo aj v prípade PC verzie. Ak by ste predsa len zomierali neprimerane veľa, môžete si meniť obtiažnosť od easy, cez medium na hard, ktoré nasleduje séria obtiažností Master I až Master V, ktoré nie sú nič iné len prepracované Monster Power obtiažnosti.
K lepšiemu vybalansovaniu hrateľnosti a celkovému tempu hry slúži nový loot systém. Autori sa poučili z PC verzie a vypočuli hlas ľudu. Tam totiž z príšer padal neskutočný počet odpadkov a nepoužiteľných vecí, ktoré nestáli ani za to, aby ste ich zobrali do mesta predať za pár drobných. Miesto hlúpostí tak teraz radšej vypadne zlato, a dokonca „alelúja“ padajú legendárky aj na nižších leveloch. Veci sú primárne použiteľné pre vašu postavičku a nemusíte sa teda toľko zlostiť, keď pre čarodejníčku dropne po piaty raz za sebou opasok barbara. Hra však neobsahuje na PC očakávaný Loot 2.0, ale podľa autorov len čriepky z neho, pretože drop systém sa na konzolách líši aj preto, že neobsahuje aukčný dom.
Pre niekoho dobrá správa, pre niekoho (mňa) nie až tak dobrá. Aukčný dom som bral ako spestrenie. Rád som predával nepoužiteľné veci pre moju postavu a s očakávaním striehol na zopár zarobených zlatiek, ktoré som obratom otáčal v aukciách, po ktorých bažila moja postava. Kto nechcel, nemusel do aukcií páchnuť a stále si užiť hru a iný zasa v aukciách nechal desiatky reálnych peňazí. Túto možnosť autori ubrali, no stále si predmety môžete vymieňať so spoluhráčmi.
Diablo III môžete rozohrať v štyroch hráčoch cez internet ako predtým, no najväčším ťahákom je určite lokálny multiplayer. Nie je nad to rozťať sekerou pozadie spoluhráčovi sediacom pri vás a sledovať jeho reakcie. Najlepšia je ale lokálna co-op hra štyroch hráčov naraz, kedy dokážete lepšie koordinovať útoky a obranu. Životné ukazovatele okupujú rohy obrazovky a mapa sa presunula ku spodnému kraju obrazovky. Prečo je mapa spoločná? Pretože nie je možné, aby jedna postava blúdila po inej časti kobiek ako zvyšok partie.
Všetci musia byť spolu na jednej obrazovke, ale funguje tu aj čiastočný automatický zoom a zmenšenie, aby nebol pohyb až taký obmedzujúci. Neaktívne postavy sú teleportované ku skupine a ak by ste sa chceli preťahovať o to, kam sa vydať, tak sa nikto nikam nedostane. Preťahovať sa budete akurát o spoločný loot ako v dobách druhého Diabla. Váš spoluhráč si navyše na USB môže priniesť svoju postavu a nemusí tak hrať od začiatku. Hra viacerých hráčov na jednej obrazovke ale musí mať aj nejaké kompromisy. Jedným z nich je inventár. Ak teda niekto otvorí inventár, ostatní musia čakať, kým ho opäť nezatvorí, aby mohli pokračovať.
Tomuto sa snaží čiastočne zabrániť systém rýchleho vyzbrojenia, ktorý sa aktivuje D-padom. Funguje to tak, že každý zobraný predmet vypisuje primárne atribúty poškodenia, obrany a zdravia v jednom riadku. Ak je zbraň čo i len trochu lepšia než aktuálna, označená je jednou zelenou šípkou, najviac však troma. Predmety horšie sú obdobne označené červenou šípkou smerujúcou dole. Hneď teda viete, či predmet nahodiť alebo nie bez toho, aby ste liezli do inventára. Je tu ale jedno ale. Nevidíte totiž ostatné magické atribúty ako napr. Magic Find alebo Critical Hit Chance, ktoré sú niekedy dôležitejšie ako samotné DPS (zranenie za sekundu). Tieto sú vidieť až v samotnom inventári.
Aby to nebolo až také ružové, tak s inventárom sa pracuje oveľa horšie ako v PC verzii, čo je samozrejme dané gamepadom. Jednotlivé zbrojenie prebieha cez radiálne menu, ktoré je ešte vyriešené dobre, no horšie je to už so samotným narábaním s predmetmi, ktoré musíte niekoľko krát potvrdiť, aby ste si mohli pozrieť ich vlastnosti a následne porovnať. Vnorené do záložiek a podmenu sú aj aktuálne buffy, kedy ma napríklad zaujímalo, čo je to ten Nephalem Glory.
Nephalem Glory vyzerá ako zdravie, len je zlaté a s Nephalem Valor ide v podstate o sesterské buffy. Valor ale miesto magic/gold/experience navyšuje rýchlosť, poškodenie a regeneráciu. Taktiež trvá rádovo len minútu a maximálne navýšenie je úroveň tri (Valor má na konzolách tiež len tri úrovne), kedy pridáva oblúk bleskov a blesky z neba.
Diablo III oproti PC beží na konzolách v nižšom rozlíšení (720p) a boli zjednodušené niektoré techniky ako napr. dynamické tieňovanie. Valiace sa hordy sú tiež o niečo menej početnejšie, no ťažko povedať, či kvôli zachovaniu plynulosti alebo ovládaniu. Jedným z neduhov totiž je, že zo zrejmých dôvodov nemôžete zamerať na koho chcete útočiť (ako myšou), ale pálite po prvých v rade. Nezostáva nič iné, len sa k tomu nemŕtvemu, čo neustále pľuje kostry pretlačiť, ľavým shiftom „zalockovať“ a až potom z diaľky zneškodniť.
Blizzard Diablo III výborne prispôsobil konzolovým hráčom a tak aj po druhý raz ponúka výbornú atmosféru s ohromujúcou znovuhrateľnosťou, ktorá je ešte o stupeň zvýšená pomocou lokálneho multiplayeru. Vylepšenie v podobe Lootu 2.0 uvidíte na PC asi až s príchodom datadisku, no už teraz si zlepšený drop systém môžete skúsiť na konzolách. Ak ste teda ešte nepodľahli volaniu Diabla, teraz je ten pravý čas.
RECENZIE HRÁČOV |
9.5
JONES555
29.3.2015
Do tejto hry som sa chcel pustiť už dávno. Veľmi dávno. Avšak odrádzalo ma viacero faktorov, medz...prečítať celé
|
PS3
Xbox 360 Vývoj: Activision / Kontiki / Blizzard Štýl: Akcia / RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|