Nová hra odpadlíkov z Cauldronu |
Future Factory inšpirovaná dielom Karla Čapka.
Otázka prežitia v nehostinnom svete sa stala akousi mantrou dnešných indie hier. Vývojárov predstava apokalyptickej vízie, rogue-like elementy a hrozba permanentnej smrti láka čoraz viac.
Na týchto princípoch je postavená aj Future Factory, debutová free to play hra štúdia Fun 2 Robots založeného odpadlíkmi z Cauldronu - bývalým hlavným dizajnérom Vladimírom Geršlom a bývalým hlavným skriptérom Lukášom Labajom. Chystajú ju najskôr pre Facebook a neskôr sa objaví aj na mobilných zariadeniach a Steame.
Ústrednou témou definovanou dielom Karla Čapka - RUR, v ktorom sa autori nechali inšpirovať, nie sú však zombíci, ale zásadné vynálezy histórie ako atómová bomba či tranzistor. A roboti. Tony robotov. “Nepracujeme na hre zo žánru, kde by sa dal Čapek podrobne prerozprávať. Sú to hlavne elementy v jeho dielach, ktorými sme sa nechali inšpirovať,” hovorí hlavný dizajnér Vladimír Geršl.
„Vyvíjame takú hru, ktorú by sme si radi zahrali - rýchlu, tažkú a s príbehom, ktorý zaujme, ale nevyžaduje 30 hodín pozornosti. Jadrom je pre nás opakovaná hrateľnosť, skill a zábava.”
Hrateľná verzia, ktorou sa prezentovali Fun 2 Robots na pražskej developerskej konferencii Game Developer Session minulý november, komunikuje jazykom, aký u facebookových hrách nevidno. Náhodne generované úrovne a upgradovateľný zbraňový arzenál má hĺbku a skrýva aj výzvu.
Továreň obsadená strojmi a posiata mechanizmami postavenými za jediným účelom - zabiť vás - je vždy iná. Úrovne zložené z malých arén, kde dochádza k akcii, sa generujú. Hra má veľmi blízko k systému použitom v Bastion, jednotlivé miestnosti sa ale neskladajú priamo pod vašimi krokmi, ale sa vytvárajú naraz a pri prechode do novej zóny (arény) sa generačný proces naštartuje znovu.
Hranie Future Factory pripomína akčnú RPG, ovládacia schéma z “dual stick shooter” akcií jej prepožičiava zase vysokú dynamiku. Levely sa nedajú dopredy naučiť a je v nej aj trochu tej taktiky, kedy použiť granáty a kedy vymeniť zbraň. Čo myslel Geršl tou opakovanou hrateľnosťou ukázalo časté zomieranie. Našťastie zlato a skúsenostné body sú prenositeľné a pri ďalšom pokuse ich môžete použiť.
“Naša hra je od začiatku navrhovaná tak, aby bola čo najlepšie prenositeľná medzi platformami. Používame multiplatformový engine Unity a zároveň máme všetko pomerne presne naplánované,” rozoberá úskalia malého tímu a výberu cieľových platforiem. “Máme všetko pripravené tak, že môžeme launchovať bez problémov nielen na Facebooku, iOS, Androide či Steame, ale napríklad aj na Windows 8 či Ouya.”
"Free to play model je do nej zakomponovaný veľmi opatrne, aby hráča, ktorý nechce platiť, neodradzoval a poskytoval mu možnosť plnohodnotného hrania,” približuje monetizačný model Future Factory, ktorý bude dávať platiacim hráčom výhody v podobe rýchlejšieho dosiahnutia lepších výsledkov, vylepšovania zbraní, vybavenia a zlepšenia schopností postavy. “
Zároveň mu umožní, aby nemusel štartovať vždy na začiatku a sprístupní aj rôzne špeciálne zbrane roztrúsené priamo v leveloch. So všetkými týmito výhodami potom môžu hráči súperiť vo vzájomných stávkach alebo v globálnych týždenných súťažiach.” Online challenge majú byť asynchrónne, čo znamená, že bude možné súperiť medzi dvomi platformami, pričom si ich budú môcť vytvárať aj hráči medzi sebou.
Fun 2 Robots sa snažia o úplnú transparentnosť vývoja a neboja sa o ňom hovoriť. “Hovoriť o reálnom stave vývoja a plánoch je pre nás veľmi dôležité,” hovorí Geršl o dlhodobej stratégii, do ktorej plánujú zapojiť aj samotných hráčov. Už teraz môžu posielať späťnú väzbu na facebookové stránky, kde nájdete aj prvý video teaser. Ak poviete vývojárom, že levely sú príliš modré, zapíšu si to a farebnú paletu upravia.
Future Factory v pripravovanej beta verzii naplánovanej na druhú polovicu tohto roka najskôr zahrajú slovenskí a českí hráči.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 314
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Fun 2 Robots / Fun 2 Robots Štýl: Akcia / RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|