Revolučný Vanishing of Ethan Carter odhaľuje svoje tajomstvá |
Astronauts nahradili tradičnú tvorbu modelov a textúr fotogrametriou. Vďaka tomu hráčom namiesto obrázkov radšej predvádzajú manipulovateľné 3D modely.
Ak si myslíte, že nasledujúci obrázok je obyčajná fotografia, alebo 2D výsledok desiatok hodín v Photoshope, tak sa mýlite. Je to ukážka skutočného 3D modelu kostola, ktorý nájdete v titule Vanishing of Ethan Carter.
Za tvorbou hry nestojí armáda grafikov, ktorá by vytvorila model a pekne po starom ho "otapetovala" stovkami rôznych textúr, ale nový prístup k vytváraniu herných objektov, zvaný fotogrametria. Metódy fotogrametrie sa síce už mnoho rokov využívajú napríklad v kartografií, ale v hrách sa zatiaľ ešte nepresadili.
Znamená to, že Astronauts netvoria hru iba u seba v štúdiu, ale vyrážajú do terénu. Tam musia nájsť objekt, ktorý vyhovuje ich predstavám a nafotiť ho zo všetkých možných uhlov. Špecializovaný program potom dokáže z chaosu množstva fotiek poskladať 3D model, ktorý zachová každý detail odfoteného povrchu. Postup Astronauts tvorcovia zhrnuli do dvanástich krokov:
Vďaka použitej technológií nám teraz autori môžu ponúknuť oveľa viac, než tradičnú sadu realisticky vyzerajúcich in-game záberov. Namiesto toho si môžete prezrieť celé 3D objekty, ku ktorým sa behom pár sekúnd načítajú aj príslušné textúry:
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Novembrové hry 27
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Astronauts Štýl: Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|