Revolučný Vanishing of Ethan Carter odhaľuje svoje tajomstvá |
Astronauts nahradili tradičnú tvorbu modelov a textúr fotogrametriou. Vďaka tomu hráčom namiesto obrázkov radšej predvádzajú manipulovateľné 3D modely.
Ak si myslíte, že nasledujúci obrázok je obyčajná fotografia, alebo 2D výsledok desiatok hodín v Photoshope, tak sa mýlite. Je to ukážka skutočného 3D modelu kostola, ktorý nájdete v titule Vanishing of Ethan Carter.
Za tvorbou hry nestojí armáda grafikov, ktorá by vytvorila model a pekne po starom ho "otapetovala" stovkami rôznych textúr, ale nový prístup k vytváraniu herných objektov, zvaný fotogrametria. Metódy fotogrametrie sa síce už mnoho rokov využívajú napríklad v kartografií, ale v hrách sa zatiaľ ešte nepresadili.
Znamená to, že Astronauts netvoria hru iba u seba v štúdiu, ale vyrážajú do terénu. Tam musia nájsť objekt, ktorý vyhovuje ich predstavám a nafotiť ho zo všetkých možných uhlov. Špecializovaný program potom dokáže z chaosu množstva fotiek poskladať 3D model, ktorý zachová každý detail odfoteného povrchu. Postup Astronauts tvorcovia zhrnuli do dvanástich krokov:
Vďaka použitej technológií nám teraz autori môžu ponúknuť oveľa viac, než tradičnú sadu realisticky vyzerajúcich in-game záberov. Namiesto toho si môžete prezrieť celé 3D objekty, ku ktorým sa behom pár sekúnd načítajú aj príslušné textúry:
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 325
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Astronauts Štýl: Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|