Ako to vlastne teraz vyzerá s Oculus Rift? |
Ako už určite viete včera sa stala nečaká vec a to, že Facebook kúpil Oculus VR, výrobcu virtuálnych okuliarov Oculus Rift. Ale čo to vlastne znamená?
Ako už určite viete, včera sa stala nečaká vec a to, že Facebook kúpil Oculus VR, výrobcu virtuálnych okuliarov Oculus Rift. Ale čo to vlastne znamená?
Podľa autorov je to pozitívne a to pre množstvo vecí, z ktorých veľa ešte nie je verejných. Dôležite je to, že ostávajú na PC ako otvorenej platforme, ktorá im necháva voľnosť. Dodávajú, že pre nich sa nič nemení, ostávajú pracovať nezávisle a rovnako ostanú k indie, vývojárom a fanúšikom priateľskí, tak ako doteraz. Dodávajú, že nikto vás nebude sledovať, ukazovať reklamy ani ponúkať iné invazívne prvky. K tomu:
- Na používanie Oculus Rift nebude potrebné Facebook konto
- Reklamy nebudú zabudované do hardvéru ani softvéru, bude záležať len na vývojároch čo vám zobrazia
- Nebudú žiadne špecifické prepojenia s Facebookom
- Peniaze použijú na vylepšenie hardvéru, najatie nových ľudí a veľké investície do obsahu (oculus plánuje vyvíjať vlastné hry)
A prečo firmu nepredali Microsoft alebo Apple? Nechceli, aby niekto roztrhol ich spoločnosť na časti a tie časti následne použil na zlepenie svojej vízie virtuálnej reality. Facebook im dal pravý opak, dal im voľnosť rozhodovať o svojej budúcnosti. Nemusia teraz robiť žiadne kompromisy. Doteraz mali veľa malých investorov, ktorí ich v tomto obmedzovali.
Partnerstvom s Facebookom získali masívnu užívateľskú základňu ľudí, ktorá pomôže dostať Oculus a teda aj Virtuálnu realitu medzi masy. Každý v Oculuse je hráč a vedia, že práve oni a herný biznis dokáže vytvoriť jedinečné 3D prostredia aj pre nehráčov. Táto technológia totiž nie je exkluzívna pre hráčov, a jej zameranie na hry je len odraz aktuálneho stavu VR, nie však dlhodobého potenciálu. Budúcnosť má v učení, komunikácii, trénovaní, rehabilitácii a aj vo filme. Všetko to budú veľké ťaháky pre virtuálnu realitu, ktorou si získa publikum. Oculus nemieri na sociálne médiá a ich užívateľov, ale mieria na každého, kto má dôvod používať Virtuálnu realitu.
Facebook ich v ďalších plánoch podporuje a má v tomto aj skúsenosti, kde rovnako nechali v pôvodnej forme aj odkúpený Whatsapp, alebo Instagram. Ide im totiž o rozširovanie svojich aktivít, nie globálne prepojenie s Facebook.com. Sú veľká firma na to, aby sa spoliehali na jednu stránku, z ktorej im uniká stále viac mladých ľudí. Preto ak aj niečo Facebook spraví, je veľmi nepravdepodobné, že to bude spojené priamo so sociálnym Facebookom, skôr to bude samostatné.
Samotní vývojári sa po odkúpení rozdelili na dve časti, Notch to celé z princípu celé odmieta a plne zrušil plány s prevedením Minecraftu na Oculus Rift, iní tvorcovia pristupujú opatrne a niektorí už zistili, že sa pre nich nič nemení a pracujú na svojich veciach normálne ďalej. John Carmack rovnako dodal, že pre neho sa nič nezmenilo, stále programuje, tak ako včera.
Zaujímavosť ale priniesol New York Times, podľa ktorého nepotvrdených informácií sa Oculus premenuje a dostane niečo, čo nazvali Facebook interface (Facebook toto už zamietol, premenovávať sa nebude). Uvidíme ako sa to nakoniec vyvinie a či to celé pomôže Oculusu vytvoriť finálnu verziu ešte tento rok.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové zľavy v Alza dňoch 36
- RECENZIA: The Last of Us Part II Remastered (PC verzia) 110
- Aký mobil kúpiť na jar 2025 za 200, 300, 400, 500 alebo 1000 eur? 57
- Windows 11 už má novú možnosť obídenia prihlásenia pri inštalácii 38
- Článok: Prvý kontakt s Nintendo Switch 2 86
- RECENZIA: Commandos: Origins 49
- Úspešná drogová hra Schedule 1 je v prešetrovaní pre možné kopírovanie Drug Dealer 18
- RECENZIA: South of Midnight 12
- Minecraft Movie valcuje kiná 38
- RTX 5060 Ti bude vraj stáť rovnako ako 4060 Ti, 8 GB bude za 399 dolárov, 16GB za 95 zobraziť viac článkov >