Oxfordské štúdie zistili, že nie násilný obsah, ale frustrujúca hrateľnosť spôsobuje agresivitu hráčov

Jedna z nich nechala hráčov hrať upravený, nenásilný Half-Life 2. Výsledky sa ale nedostavili.

pridal roberto 8.4.2014 o 20:54 pod hry
Oxfordské štúdie zistili, že nie násilný obsah, ale frustrujúca hrateľnosť spôsobuje agresivitu hráčov

HRY > NOVINKY >

Nový výskum pripravili a zrealizovali Oxford Internet Institute a Univerzia v Rochestry. Síce netvrdia, že násilný obsah hier nemá žiadny vplyv na hráčovu agresivitu, ale oveľa podstatnejšou sa ukázala byť frustrácia z vlastnej neschopnosti alebo zo stroskotaní na chybách samotnej hry.

Súčasťou výskumu bolo šesť samostatných štúdií. Najzaujímavejšou z nich bola asi štúdia, ktorá použila originálnu aj upravenú verziu FPS Half-Life 2. Jedna skupina testovaných ľudí teda dostala za úlohu hrať Half-Life 2, v ktorom nepriateľov nezabíjali, iba ich označili a oni nenásilne zmizli. Agresivita tejto skupiny hráčov sa však nijako významne nelíšila od agresivity tých, ktorým bola predložená originálna hra. Výskumníci teda konštatovali, že odstránenie násilného obsahu z hier by neprinieslo taký efekt, v aký mnohí odporci násilia vo videohrách dúfajú.

Oxfordské štúdie zistili, že nie násilný obsah, ale frustrujúca hrateľnosť spôsobuje agresivitu hráčov

Avšak výskumný tím si zároveň všimol výrazne menšiu mieru agresivity u hráčov, ktorí absolvovali herný tutorial. Tí mali potom neboli zmätení z ovládacích prvkov a priebeh hry mali celkovo viac pod kontrolou.

"Hráči majú psychologickú potrebu byť v hre ktorú hrajú naozaj dobrí", konštatoval dr. Andrew Przybylski z Oxford Internet Institute pre BBC News. "A ak sa hráč cíti byť poškodený ovládaním hry alebo herným dizajnom, dostavujú sa u neho známky agresivity naozaj rýchlo. Neuspokojená potreba zvíťaziť sa tak ukázala byť oveľa dôležitejším faktorom než prítomnosť násilného obsahu."

Richarda Wilsona, výkonného riaditeľa britskej siete obchodov s videohrami TIGA, táto správa ani najmenej neprekvapila: "Ak vývojári pripravia pre hráčov efektívny gameplay, znížia tým u nich pocit podráždenosti a iritácie. A o to sa dobrí vývojári pokúšajú tak či tak. Väčšina videohier aj tak nie je primárne o násilí."

Pre hráčov samotných asi tiež nebude žiadnym prekvapením, že bugy a kolísajúca náročnosť sa na ich hardvéri podpisujú výraznejšie, než hocako dobre animovaná krv striekajúca z tepien protihráčov. Koľkí z vás už potrestali neschopný gamepad, joystick či myšku?

Oxfordské štúdie zistili, že nie násilný obsah, ale frustrujúca hrateľnosť spôsobuje agresivitu hráčov





Páči sa mi!

Zaradené pod: výskum, Half Life 2






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Forza horizon 5 (8)
Dobrý den,chtěla bych se zeptat,jestli tato hra bu...
|Predam zaklad pc (cpu, mb, ram... (0)
po upgrade ponukam na predaj zaklad pc: intel i5 ...
|Black ops 6 (2)
Ako sa zbavím farebného rozlíšenia postáv v kampan...
|Nový pc - intel ultra 7 (29)
Dobry den, cely život som na počitačoch s Intel. V...
|Účet na steam (4)
Potrebujem poradiť, súrne! Predala som hru, ktorú...
|Svet, ukrajina, vojny ... (28282)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk