Včera sa na PAX East preberali svetlé zajtrajšky PC hrania |
Do zaujímavej diskusie sa zapojili Palmer Luckey (Oculus), Matt Higby (Planetside 2), Chris Roberts (to vie predsa každý) a Tom Petersen (Nvidia).
Včera sa na výstave PAX East stretla veľmi zaujímavá spoločnosť, aby sa v panelovej diskusií porozprávala o žiarivej budúcnosti PC gamingu. Pozvanie do diskusie prijal zakladateľ Oculus VR Palmer Luckey, kreatívny riaditeľ Planetside 2 Matt Higby, tvorca Star Citizen Chris Roberts, riaditeľ Nvidie pre špeciálny marketing Tom Petersen. Role moderátora sa ujal šéfredaktor PC Gameru Evan Lahti.
Prvé vážnejšie slová predniesol zástupca Nvidie, ktorý vidí veľkú časť budúcnosti PC hrania v možnosti streamovania hier. Nvidia sa bude snažiť vytvoriť ekosystém, ktorého srdcom bude výkonné PC a samozrejme sa nezaobíde bez rýchleho internetu. PC by malo byť schopné streamovať hry na akékoľvek zariadenie a samozrejmosťou by sa mala stať aj možnosť pokračovať v hraní na inej platforme. Síce už teraz podporujú mobilné hranie, ale keď na smartfóny a tablety dorazí streamované hranie, bude to pre tieto platformy znamenať niekoľko krokov vpred.
Chris Roberts na PC hraní najviac miluje to, ako sa neustále vyvíja. Vždy chce ponúknuť hráčom najlepší možný zážitok a kontinuálne sa zlepšujúci hardvér mu pomáha jeho hry neustále posúvať vpred. Nevydržal by čakať, kým sa skončí 6 až 7 ročný (konzolový) cyklus. Petersona Roberts asi nepotešil, keď povedal, že on príliš streamingu neverí. Latencia je a ešte dlho bude veľkým problémom. Pochybnosti nad streamingovou budúcnosťou PC vyjadril aj Luckey.
Po tom čo si Roberts aj Petersen prihriali vlastnú polievočku (Star Citizen vyzerá v 4K famózne a G-sync dokáže synchronizovať viac HD monitorov aby dosiahlo podobne kvalitný zážitok) sa diskusia stočila k výkonu a hardvéru.
Higby podotkol, že rôznorodosť hardvéru je naďalej jednou z najväčších výziev tvorby pre PC. Vývojárov to núti do titulu vkladať šialené množstvo možností nastavovania grafiky, aby si každý hráč mohol hru prispôsobiť svojmu HW. Je to ale súčasť PC mentality. Zástupca Nvidie neskôr pripomenul funkciu GeForce Experience, ktorá dokáže hry nastaviť na optimum a ušetriť tak hráčovi množstvo času.
Roberts pripomenul, že nie je všetko iba o parametroch hardvéru, ale dopredu musí ísť aj softvér. Je frustrujúce vyvíjať hru na výkonný hardvér, keď viete, že ho softvér nedokáže poriadne využiť. Preto je rád za projekty ako Mantle a DirectX 12.
Roberts ešte podotkol, že podľa neho bola PC platforma vždy najväčšia, len sa jej úspechom nevenuje toľko pozornosti ako úspechom ostatných platforiem. Ako príklad Roberts uviedol titul World of Warcraft, ktorý pravdepodobne zarobil oveľa viac peňazí, než ktorákoľvek iná hra. Petersen neskôr doplnil, že ročné príjmy Nvidie z PC oblasti dosahujú až 24 miliárd dolárov, takže nemôže ísť o malú platformu.
Roberts a Higby sa zhodli v názore, že pirátstvo na PC prudko pokleslo. Môže za to rozšírenie on-line hrania. Digitálna distribúcia tiež pomohla znížiť mieru pirátenia hier a navyše vyradila z reťazca jeden nadbytočný článok.
Ďalšou témou bola vysoká latencia hier. Podľa Luckeyho sa herný vývojári v poslednom čase sústredili na realistický vizuál a dosiahnutie 60 FPS, znižovanie latencie je ale rovnako dôležité a v mnohých ohľadoch náročnejšie.
Späť k HW sa vrátil Roberts, ktorý vysvetlil, že ho neznepokojujú čísla a štatistiky od firiem ako Dell, pretože tie predávajú zväčša počítače, o ktoré hráči nemajú záujem. Tí si skladajú alebo nechávajú skladať vlastné PC, čo sa odráža na skvelých výsledkoch predajcov grafických kariet či matičných dosiek. Petersen mohol opäť s Robertsom jedine súhlasiť. Pokým celkové predaje PC klesajú, segment hráčskych strojov rastie a segment GTX nebol nikdy silnejší než dnes.
Na záver sa diskusia stočila k Steam OS. Všetci zúčastnení sa naň pozerajú kladne. Dominuje síce Windows, ale pre všetkých by bolo príjemné pracovať primárne s platformou, ktorá by bola očistená od mnohých zbytočností a osekaná len pre potreby hrania hier.
Potom prišli na rad otázky z publika:
- Chris Roberts cíti, že budúcnosť PC hrania je v 64-bitovej technológií (nie každý deň sa dá objaviť Amerika :)
- všetci sa zhodujú na tom, že jednou z najlacnejších možností ako vylepšiť herné zostavy je vymeniť klasické pevné disky za SSD
- Petersen potvrdil reálnosť AI, ktorá sa dokáže sama vylepšovať. Za pár rokov sa môžeme dočkať aj hier, kde si budeme svojich AI parťákov sami trénovať
- vývoju a portovaniu hier na Linux bránia hlavne súčasné enginy
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 338
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 83
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >