Technická stránka inFamous: Second Son rozobraná do detailov |
Sucker Punch vypustil niekoľko ďalších informácií o samotnom engine hry, kde predstavuje technológie použité v ich najnovšej hre.
Nejaké tie informácie o technických parametroch nového inFamous sme sa dozvedeli už od Digital Foundry, no na podrobnejšie detaily o samotných technológiách a parametroch, s ktorými ich engine pracuje, sme si museli počkať až do dnešného dňa.
- Engine streamuje prostredie po blokoch, na mriežku, o veľkosti 100 metrov. Každý z blokov obsahuje fyziku, skripty, AI či časticové efekty, a zaberá 33MiB dát
- V jednom momente je zobrazených len 10 blokov, pričom ďalších 7 je vytiahnutých z pamäte, no nie sú renderované, čo vo výsledku odľahčí I/O z HDD.
- 4 bloky sú renderované s textúrami vo vysokom rozlíšení, majú veľkosť 48MiB a sú streamované zvlášť
- Každý z objektov má 1 až 3 stupne LOD
- Vzdialené objekty využívajú predrenderovaný materiál
- Engine musí vykreslovať v jednej chvíli cez 11 miliónov polygónov, toľko má približne každá jedna scéna
- Na jeden blok pripadá cez tri milióny operácií
Na fotke nižšie môžete vidieť jednotlivé bloky. Zelené sa načítajú a zrenderujú, žlté načítajú, no nie sú renderované. Na štyroch blokoch si môžete všimnúť vpravom rohu malé zelené štvorce, tie označuje bloky, pre ktoré sú použité textúry vo vysokom rozlíšení.
- Každá z postáv má od 300 do 500 „kostí“, veľké množstvo je použitých na tvári, dlaniach alebo oblečení.
- Postavy majú 120 000 polygónov, NPC však majú omnoho viac LOD. Zaberajú 28 MiB dát, väčšina z toho sú textúry
- V hre sú prítomné tisícky animovaných klipov. Animácie tváre, počas cutscén, sú vytvárané oddelene pre každý z vertexov (vertexy sú rohy polygónov)
- Animácia vertexov je vytváraná s troma bitmi pre každý z nich, zatiaľčo vrásky sú tvorené procedurálne.
Schopnosť vývojárov prispôsobiť sa dostupnému hardvéru sa čím ďalej tým viac zvyšuje. Bude naozaj zaujímavé sledovať, kam to posunú o niekoľko rokov.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové zľavy v Alza dňoch 44
- Vivat Slovakia práve vyšla v plnej verzii 87
- Grafických kariet je na skladoch stále viac, ceny sa zlepšujú 117
- Aký výkon v testoch ukázala RTX 5060 Ti karta? 93
- Zabudnite na štvorkolky, Kawasaki posúva offroad mobilitu vpred 43
- RECENZIA: Chains of Freedom 0
- PS6 portable vraj nebude taký výkonný ako PS5 65
- Článok: Samsung Galaxy A56 5G 15
- Dolár padá, zlepšia sa nám ceny hardvéru? 42
- GeForce RTX 50: Technológie novej generácie predstavené na Half-Life 2 RTX Remix 28 zobraziť viac článkov >
PS4
Vývoj: SCEE / Sucker Punch Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|