Torment: Tides of Numenera sa bude dať prejsť aj bez boja |
Pripravované RPG bude zamerané viac na dialógy a príbeh než na bojovú zložku, ktorá sa bude dať aj úplne vynechať. Povolania aj reputáciu nahradia farby.
Torment: Tides of Numenera bude duchovným nasledovníkom kultovej RPG z roku 1999 - Planescape: Torment. Tá sa od svojej súčasnej konkurencie odlišovala zameraním na príbeh, dialógy a osobnosť hlavnej postavy a boje zatlačila do úzadia. V podobnom duchu by sa mal niesť aj pripravovaný titul štúdia inXile Entertainment, ktorému sa minulý rok podarilo prostredníctvom KickStarteru vyzbierať úctyhodných 4.2 milióna dolárov. Vývojári však potom zaliezli do svojich hi-tech jaskýň a pustili sa do vývoja. Až po ročnej odmlke sa teda o hre opäť dozvedáme čosi viac.
Najprv by mali pozornosť zbystriť všetci pacifisti a tí, ktorí sa na mierumilovných odporcov akéhokoľvek násilia radi aspoň hrajú. Najšikovnejší hráči budú môcť prežiť celý príbeh Torment: Tides of Numenera bez toho, aby niekoho zmlátili, alebo nedajbože zabili. Namiesto toho môžete rozvíjať nebojové schopnosti. Z mnohých nepríjemných situácií sa tak vykecáte, slabší nepriatelia sa nechajú zastrašiť a silní súperi sa dajú nenásilne oslabiť a až následne vystrašiť. V iných situáciách by vám mohli pomôcť prieskumnícke a stealth schopnosti. Autori však už teraz upozorňujú, že ide o veľmi nepraktický a náročný spôsob hrania, určený iba pre hardcore hráčov. Nikto vám nezaručí, že sa neopatrným postupom alebo nepremysleným dialógom nedostanete do ťažkej situácie, z ktorej sa už inak ako bojom nedostanete.
V hre nebudú žiadne povolania ani bežný systém reputácie, ktorý nahradí oveľa zložitejší systém. Príbeh sa odohráva vo svete, v ktorom existujú tajomné, neviditeľné a ťažko opísateľné sily - Tide(s). Ich existencia a prítomnosť je preukázateľná rovnako ako existencia gravitácie či magnetizmu. Ľudia každej z týchto síl priradili aj symbolickú farbu:
Farby niekedy o danej "sile" a charaktere povedia viac než slová. Tmavofialová sila napríklad reprezentuje spravodlivosť, ale aj nestrannosť a má teda sklony k uprednostňovaniu "väčšieho dobra". Väčšie dobro sa ale tiež spája s názorom, že účel svätí prostriedky... Svoju príslušnosť k niektorej zo síl si nevyberáte vopred. Počas hrania si hra bude všímať vaše slová, rozhodnutia i skutky a podľa toho sa dopracujete k niektorej z farieb. Niektoré rozhodnutia pritom môžu mať väčší význam ako ostatné a iné budú zas takmer zanedbateľné. S farbami súvisí aj váš osud a spôsob, akým o vás zmýšľajú NPC postavy. U každého charakteru by mala počas hrania prevládnuť niektorá z farieb, to ale nebude konečný a nezvratný stav. Hlavne v skorších fázach hry by nemalo byť náročné zmeniť svoje správanie a tým aj dominantnú farbu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 322
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: inXile Entertainment Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|