AMD a Nvidia v slovnej prestrelke kvôli Watch Dogs a GameWorks |
AMD obvinilo Nvidiu z nečistých praktík a poškodzovania ich zákazníkov ako i ohrozovania otvorenosti PC trhu.
Hneď v deň vydania Watch Dogs zverejnilo aj AMD výstrahu, že sa Nvidia pustila do nečistých praktík a snaží sa ovládnuť celú PC scénu. Tŕňom v oku AMD sa stal softvérový balík Nvidie GameWorks. Ten herným vývojárom ponúka už veľmi slušnú zbierku utilít vrátane HairWorks, FaceWorks, Turbulence, ShadowWorks a CameraWorks a Nvidia svoju zbierku navyše pravidelne rozširuje a vylepšuje. Vývojári sú samozrejme z ponuky časticových efektov, svetelných modelov či textúr nadšení, háčik je samozrejme v tom, že všetko je ušité na mieru kartám Nvidie. Podľa magazínu Forbes vníma toto AMD ako poškodzovanie ich zákazníkov a snahu Nvidie zneužiť svoje postavenie na PC trhu.
"Vývojári využívajúci služby GameWorks často odmietajú akceptovať návrhy AMD, ktoré by pomohli zlepšiť výkon pomocou priamych úprav kódu hry, čo je inak najlepšou formou optimalizácie" vysvetlil magazínu zástupca AMD, Robert Hallock.
Hallock ďalej ozrejmil, že AMD vadí hlavne prechod Nvidie a ich partnerov k tajnostkárskej taktike, kvôli čomu je pre AMD ťažké vyvíjať vhodné ovládače, keďže mnoho vecí zostane skrytých za rôznymi obchádzkami, vrstvami neobvyklých programovacích postupov a v chaose, ktorý nedokážu rozlúštiť.
AMD nakoniec zlepšilo optimalizáciu Watch Dogs driverom vydaným v deň vydania. Vraj si však ale nie sú istí, nakoľko sa im bude dariť pripravovať ďalšie vylepšenia. A to sa netýka len Watch Dogs, ale aj ďalších hier, ktoré budú využívať GameWorks (Witcher 3, Project Cars, Star Citizen a mnohé ďalšie).
Rozhovor sa samozrejme ani najmenej nepáčil šéfom Nvidie, ktorí odmietli akékoľvek hádzanie polien pod nohy konkurencie a hlavne motivovanie vývojárov k odmietnutiu spolupráce s AMD. Forbes tak dala priestor aj Cem Cebenoyanovi, ktorý má u Nvidie na starosti vývoj nových technológií.
"Už som o tomto názore AMD počul dávnejšie, ale doteraz nechápem, ako k nemu prišli", čuduje sa Cebenoyan. "Nikdy sme s nikým nepodpísali dohodu, ktorej účelom by bolo obmedziť komunikáciu s AMD. A to platí rovnako pre Watch Dogs aj všetky ostatné tituly. Všetky naše dohody sa týkajú iba vylepšenia herného zážitku PC hráčov, samozrejme so zameraním na našich zákazníkov."
Cebenoyan ďalej vysvetlil, že je iba vecou vývojárov, s kým a ako budú spolupracovať a to sa týka aj poskytovania zdrojových kódov. GameWorks Nvidia licencuje ako bežný middleware a potom je už vecou konkrétneho štúdia, či si dá tú prácu a niečo v ňom upraví tak, aby hra bežala stabilne aj na grafických kartách od AMD.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 32
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- Diablo 4 je zadarmo na zahranie až do nového roka 62
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16 zobraziť viac článkov >