AMD a Nvidia v slovnej prestrelke kvôli Watch Dogs a GameWorks |
AMD obvinilo Nvidiu z nečistých praktík a poškodzovania ich zákazníkov ako i ohrozovania otvorenosti PC trhu.
Hneď v deň vydania Watch Dogs zverejnilo aj AMD výstrahu, že sa Nvidia pustila do nečistých praktík a snaží sa ovládnuť celú PC scénu. Tŕňom v oku AMD sa stal softvérový balík Nvidie GameWorks. Ten herným vývojárom ponúka už veľmi slušnú zbierku utilít vrátane HairWorks, FaceWorks, Turbulence, ShadowWorks a CameraWorks a Nvidia svoju zbierku navyše pravidelne rozširuje a vylepšuje. Vývojári sú samozrejme z ponuky časticových efektov, svetelných modelov či textúr nadšení, háčik je samozrejme v tom, že všetko je ušité na mieru kartám Nvidie. Podľa magazínu Forbes vníma toto AMD ako poškodzovanie ich zákazníkov a snahu Nvidie zneužiť svoje postavenie na PC trhu.
"Vývojári využívajúci služby GameWorks často odmietajú akceptovať návrhy AMD, ktoré by pomohli zlepšiť výkon pomocou priamych úprav kódu hry, čo je inak najlepšou formou optimalizácie" vysvetlil magazínu zástupca AMD, Robert Hallock.
Hallock ďalej ozrejmil, že AMD vadí hlavne prechod Nvidie a ich partnerov k tajnostkárskej taktike, kvôli čomu je pre AMD ťažké vyvíjať vhodné ovládače, keďže mnoho vecí zostane skrytých za rôznymi obchádzkami, vrstvami neobvyklých programovacích postupov a v chaose, ktorý nedokážu rozlúštiť.
AMD nakoniec zlepšilo optimalizáciu Watch Dogs driverom vydaným v deň vydania. Vraj si však ale nie sú istí, nakoľko sa im bude dariť pripravovať ďalšie vylepšenia. A to sa netýka len Watch Dogs, ale aj ďalších hier, ktoré budú využívať GameWorks (Witcher 3, Project Cars, Star Citizen a mnohé ďalšie).
Rozhovor sa samozrejme ani najmenej nepáčil šéfom Nvidie, ktorí odmietli akékoľvek hádzanie polien pod nohy konkurencie a hlavne motivovanie vývojárov k odmietnutiu spolupráce s AMD. Forbes tak dala priestor aj Cem Cebenoyanovi, ktorý má u Nvidie na starosti vývoj nových technológií.
"Už som o tomto názore AMD počul dávnejšie, ale doteraz nechápem, ako k nemu prišli", čuduje sa Cebenoyan. "Nikdy sme s nikým nepodpísali dohodu, ktorej účelom by bolo obmedziť komunikáciu s AMD. A to platí rovnako pre Watch Dogs aj všetky ostatné tituly. Všetky naše dohody sa týkajú iba vylepšenia herného zážitku PC hráčov, samozrejme so zameraním na našich zákazníkov."
Cebenoyan ďalej vysvetlil, že je iba vecou vývojárov, s kým a ako budú spolupracovať a to sa týka aj poskytovania zdrojových kódov. GameWorks Nvidia licencuje ako bežný middleware a potom je už vecou konkrétneho štúdia, či si dá tú prácu a niečo v ňom upraví tak, aby hra bežala stabilne aj na grafických kartách od AMD.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 227
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 46
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 28
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 43
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 190
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >