GET EVEN |
GET EVEN |
Už ste možno počuli, že realita je nudná. Rutinné aktivity vykonávane dennodenne v prostredí hry zabíjajú gameplay. Krajší vizuál a honba za realizmom s príchodom nového hardvéru bude čoraz častejšie narážať na rozpor konania postáv v hre s tým, čo vykonávajú pod kontrolou hráča. Ludonarratívna disonancia sa už prepierala pri Uncharted aj Tomb Raider, stojí v ceste absolútneho ponorenia sa do hry a obyčajne rozbíja imerziu.
Get Even od poľského štúdia The Farm 51 sa realizmom nezaoberá, hra si realitu oblieka. Svet tvorený z polygónov je potiahnutý textúrami z unikátnej skenovacej technológie, ktorú tvorcovia vyvíjajú súčasne s produkciu akčnej adventúry videnej z vlastného pohľadu. “Nie je iba o snímaní postáv a malých objektov, čo je v hernom priemysle úplne bežná metóda, naša unikátna technológia umožňuje skenovať celé prostredia,” vysvetľuje hlavný dizajnér Kamil Bilczynski.
“Našim cieľom je, aby ste nevedeli rozoznať rozdiel medzi hrou a realitou,” dodáva, zatiaľ čo sa snaží na notebooku spustiť krátky video teaser. A potom zabliká obrazovka. “To, na čo sa dívate, je real time grafika s textúrami zo skutočnej lokality."
Už v alfa verzii sú autori nebezpečne blízko svojho cieľa. Úvodná scéna vyráža dych a Bilczynski sa v nej pohodlne prechádza pomocou gamepadu. Po vydaní Get Even (niekedy v roku 2015) sa budú hry posudzovať nie podľa kvality grafiky, ale podľa kvality skenovania. Ak si stále nedokáže predstaviť, akú “grafiku” bude mať hra, vezmite kameru, prejdite sa po miestnosti a potom si video prehrajte - tak vyzerá Get Even.
Technológia má svoje limity, predvedené prostredia nie sú interaktívne, počas prestreliek neopadávajú kusy omietok. Priestory sú však dostatočne členité, aby nešlo iba o štyri nosné múry, zopár dier v nich a jeden-dva stĺpy. V továrni sú vo výške zavesené chodníky, z výrobnej haly vedú dvere do menších miestností a vnútro je posiate nízkymi múrikmi. Materiály nemá zmysel popisovať, betón je skutočný betón, veľké plochy majú defekty, praskliny, opadáva z nich omietka.
Get Even majú tvoriť dve kampane, jedna pre offline režim a druhá má byť nonstop pripojená online. Do hry tak môžu naskákať živí hráči bez toho, aby ste vedeli, ktorého nepriateľa preberú. To, že do hry vstúpia, dá najavo vlna, ktorá deformuje vizuál. Časť Get Even tvorí klasická FPS a pravdu povediac, ide o tú najmenej zaujímavú časť.
Bilczynski hovorí, že zatiaľ ako jediní používajú v hre zbraň, ktorá dokáže strieľať za roh. Nahrádza tradičné schovávanie sa a nazeranie spoza prekážok, pretože aktivovaním streľby sa dívate za roh cez displej mobilu - kľúčového prvku Get Even.
Adventúrna časť hry necháva vyniknúť nielen samotnej grafike, ktorú si môžete v pokoji popozerať, ale vnímate aj odlišný prístup Farm 51 k tvorbe prestrihových scén. Hrdina Get Even je uväznený vo vlastnej mysli a podobne ako v Inception má niekoľko vrstiev, medzi ktorými môže voľne prechádzať, respektíve sa vracať do východiskového bodu, kde sa na nástenke objavujú a neskôr aj miznú dôkazy otvoreného prípadu. Každá fotografia, správa a stopa predstavuje fragment inej spomienky.
Rozpletanie príbehu je založené na zbieraní dôkazov a sledovaní stôp. Hrdina si však nepamätá všetky súvislosti, vie napríklad to, že sa nachádza na mieste činu, ale nevie, čo sa tam stalo, ani to kto je obeť. A v jednej takej scéne bola predvedená identifikácia obete so znetvorenou tvárou po výstrele. Miestnosť, ktorú ste už isto videli v debutovom teaseri, je posiata zakrvavenými telami vojakov v uniformách. Neviete prečo, ani kto ich zabil. Bilczynski vyťahuje mobil a začína skenovať prostredie. Okrem fotografovania môže používať aj filtre, zbierať dôkazy aj prijímať rozhovory. Obeť je v zadnej časti, leží opretá o stĺp, ale bez jej identifikácie sa nepohne prípad ďalej.
V deme Bilczynski vystúpil zo scény von a potom vošiel do druhej, ktorá by mohla byť obyčajnou prestrihovou scénou s quick time eventmi. Vo Farm 51 majú na cutscény vlastný názor. “Chceme, aby boli plne interaktívne,” začne sa obzerať Bilczynski a potom sa v scéne aj prechádza a kľučkuje medzi vystrelenými projektilmi. Scéna sa pritom stále v spomalenom zábere prehráva. Vojaci sú popravení neznámymi útočníkmi, ale naše kroky smerujú dozadu k postave otočenej chrbtom, ktorá bude o malú chvíľu mŕtva.
Kamera sa otáča a než stihne útočník v kapucni potiahnuť kohútik, Bilczynski stláča spúšť fotoaparátu. Obeť je identifikovaná. Demo Get Even na konci. "Môžete ju aj zachrániť a neskôr vám v hre táto postava pomôže alebo sa na ňu vykašlete a idete po svojom," hovorí o rozhodnutiach, ktorú budú takisto zohrávať rolu pri vyšetrovaní veľkého prípadu zloženého z malých častí mozaiky.
Farm 51 na E3 priniesli iba krátke tech demo a ukážku 12-mesačnej práce. Viac o Get Even budú hovoriť na GamesCome. Čaká ich ešte dlhá cesta, ale Get Even nielenže prekonáva graficky všetky ostatné oznámené a už vydané hry, ale je aj prísľubom unikátnych prvkov. A ešte jedna drobnosť, podpora Oculus Rift a Morpheus je samozrejmosťou.
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Bandai Namco / The Farm 51 Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|