Anglická reklama na Dungeon Keeper bola zakázaná kvôli zavádzajúcemu textu |
Ako sa ukázalo, hra nie je tak celkom zadarmo, ako o nej reklama hovorila
Electronic Arts ešte len nedávno priznalo, že s Dungeon Keeper urobilo množstvo chýb a prakticky hneď na to ich zasiahla ďalšia rana od UK Advertising Standards Authority (ASA), teda regulačného úradu reklamného priemyslu v UK.
Zakázali im totiž reklamu, ktorá opisovala hru s tým, že je zadarmo, čo nie je tak celkom pravda. Dungeon Keeper si síce každý môže zadarmo stiahnuť a aj hrať, no nachádzajú sa v nej in-app nákupy, ktoré podstatne uľahčia hranie a časom sa stávajú nevyhnutnými pre ďalší postup. Konkrétne sú v hre dostupné tri typy mien, s ktorými sa dá platiť - kamene, zlato a drahokamy. Všetky sa dajú získať hraním, čiže bez platenia, no čím ďalej sa v hre hráči dostanú, tým dlhšie im trvá dosiahnuť ďalší postup v hre. ASA si teda stojí za názorom, že je veľmi pravdepodobné, že sa hráč časom dostane do bodu, kedy bez platenia reálnymi peniazmi nebude ďalší postup v hre dávať zmysel. Informácie v reklame teda zavádzajú ľudí myslieť si, že hra ich žiadnym spôsobom nebude obmedzovať v ich schopnosti ďalej postupovať v hre a teda by nemali byť obmedzovaní zdržovaním v podobe prehnaného odpočítavania času do dokončenia jednotlivých úloh.
Svoj reklamný text bude musieť EA upraviť tak, aby spĺňal zásady ASA. Electronic Arts bolo taktiež poučené o tom, že by mali v budúcich reklamách jasne uvádzať rozdiel medzi hrami zadarmo a in-app nákupmi v spojení s urýchlením postupu v hre.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Warner Bros. znovu zmenil plány, zrušil plánovanú expanziu pre Hogwarts Legacy 54
- Prečo sme ešte nedostali druhý GTA VI trailer? Take Two vysvetľuje marketing novéh 75
- DOJMY: Doom: The Dark Ages 66
- Avengers: Doomsday už má predstavených hercov 51
- Windows 11 dostane nový dizajn BSOD, stratí možnosť inštalácie bez loginu 119
- PS Plus predstavuje tituly na apríl 22
- 58% Slovákov nespí dobre. Zotavenie po prechode na letný čas môže trvať aj tri týž 110
- Aprílové hry 34
- Assassin's Creed Shadows dostal nečakanú virálnu reklamu 31
- Na Zaklínača 4 si ešte poriadne dlho počkáme 54 zobraziť viac článkov >
![]() |
Mobil
Vývoj: EA / Mythic Studio Štýl: Stratégia
| ||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|