Anglická reklama na Dungeon Keeper bola zakázaná kvôli zavádzajúcemu textu |
Ako sa ukázalo, hra nie je tak celkom zadarmo, ako o nej reklama hovorila
Electronic Arts ešte len nedávno priznalo, že s Dungeon Keeper urobilo množstvo chýb a prakticky hneď na to ich zasiahla ďalšia rana od UK Advertising Standards Authority (ASA), teda regulačného úradu reklamného priemyslu v UK.
Zakázali im totiž reklamu, ktorá opisovala hru s tým, že je zadarmo, čo nie je tak celkom pravda. Dungeon Keeper si síce každý môže zadarmo stiahnuť a aj hrať, no nachádzajú sa v nej in-app nákupy, ktoré podstatne uľahčia hranie a časom sa stávajú nevyhnutnými pre ďalší postup. Konkrétne sú v hre dostupné tri typy mien, s ktorými sa dá platiť - kamene, zlato a drahokamy. Všetky sa dajú získať hraním, čiže bez platenia, no čím ďalej sa v hre hráči dostanú, tým dlhšie im trvá dosiahnuť ďalší postup v hre. ASA si teda stojí za názorom, že je veľmi pravdepodobné, že sa hráč časom dostane do bodu, kedy bez platenia reálnymi peniazmi nebude ďalší postup v hre dávať zmysel. Informácie v reklame teda zavádzajú ľudí myslieť si, že hra ich žiadnym spôsobom nebude obmedzovať v ich schopnosti ďalej postupovať v hre a teda by nemali byť obmedzovaní zdržovaním v podobe prehnaného odpočítavania času do dokončenia jednotlivých úloh.
Svoj reklamný text bude musieť EA upraviť tak, aby spĺňal zásady ASA. Electronic Arts bolo taktiež poučené o tom, že by mali v budúcich reklamách jasne uvádzať rozdiel medzi hrami zadarmo a in-app nákupmi v spojení s urýchlením postupu v hre.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- História Call of Duty série 416
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 59
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 107
- Novembrové hry 30
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 47
- Stalker 2 už má PC požiadavky, sú však podozrivo nízke 86
- Red Dead Redemption má niektoré veci lepšie ako dvojka 33
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 192
- PS5 Pro už bola rozobraná 215 zobraziť viac článkov >
Mobil
Vývoj: EA / Mythic Studio Štýl: Stratégia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|