Dojmy z Until Dawn: Keď vás Sony zavrie do tmavej drevenej búdky, viete čo vás čaká |
Until Dawn stavia na základoch prevareného hororového klišé zaujímavý koncept, ktorý nehráte vy, ale on sa hrá s vami
Kamkoľvek sa už nejaká partia tínedžerov vyberie, zdá sa, že to nikdy nemôže dopadnúť dobre. Za niekoľko desaťročí sa z toho stalo hororové klišé, ktoré skončí vyvraždením celej partie, pričom v závere prežije jediná morálne čistá mladá postava. Má to svoje pravidlá, kedy zomierajú muži, kedy ženy, poradie majú určené ešte aj farby pleti a najväčšie chúďa je dievča, ktoré ako prvé vo filme ukáže prsia.
Na klasické tínedžerské klišé, kedy sa v hrôzostrašných situáciách všetky postavy správajú zo zásady maximálne iracionálne, však teraz vsádza Sony vo svojom novom exkluzívnom titule. A chcú ukázať, že aj s takto prevareným materiálom sa ešte dá šikovne pracovať. Hlavne sa ale už z úvodných prezentácií zdá, že chcú pracovať skôr s vami.
Z partie si nevyberáte postavu a vlastne v mnohých ohľadoch nemôžete do hry príliš zasahovať. Hra sa totiž hrá s vami a brnká na citlivé struny. Pocit úzkosti tak nechýba ani v prípade, keď na obrazovke vidíte niečo, čo sa cez víkendy vysiela v TV o 3 ráno. Najskôr sa vás spýta na vaše pohlavie, potom či hráte v tme a podobne pokračuje, kým sa dostanete k samotnému hraniu.
Until Dawn nás do svojho príbehu uviedla typickým televíznym spôsobom. V minulých dieloch sme (ne)videli, že partia 8 mladých ľudí je v starej drevenici, kde sa však dejú divné veci. Prenasleduje ich vrah, postupne sa strácajú a nechýbajú ani konflikty medzi nimi. A zrazu sa ocitáme v koži krehkej dievčiny. Mikinu má celú krvavú a spolu s jedným zo svojich priateľov skúma časť domu.
Kamera je statická, nesleduje postavu, len sa za ňou mierne natočí, kým sa prepne do inej časti miestnosti. Hra tak môže jednoduchšie manipulovať s tým, čo vidíte a kedy vás vystraší. Akcie sme sa nedočkali, za to sme mohli zažiť náznaky postupného odhaľovania príbehu skúmaním rôznych predmetov v dome, či prostredníctvom rozhovorov. Hra sa snaží zapojiť celý ovládač. Šúchaním po dotykovej ploche prevraciate stránky v denníku a trasením môžete niečo odtrhnúť. Taktiež nechýbajú ani QTE a ostáva nám dúfať, že nimi autori nebudú hru presycovať.
Tie vám dokonca v niektorých momentoch dajú na výber odpovede a reakcie, ktoré sa snáď odrazia v ďalšom progrese počas hry. Atmosfére napomáha aj ambientná hudba a pri takejto hre ani tak neprekáža, že prostredie nie je spracované úplne najlepšie. A samozrejme nechýba ani nejaká tá poctivá ľakačka. A aj keď je v tomto prípade prvoplánová, v prostredí tmavej Sony búdky obitej drevom so slúchadlami na ušiach dokonale splnila svoj účel.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 358
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75 zobraziť viac článkov >
PS4
Vývoj: Sony / Supermassive Games Štýl: Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|