Project Titan a vyhodených 50 miliónov |
Blizzard pripravil nové sci-fi univerzum, vymyslel zápletku, frakcie i lokality, dal si prácu s prestrihovými scénami a projekt spláchol do záchodu.
Prvé odhady finančných analytikov odhadujú, že Blizzard utopil v projekte Titan okolo 50 miliónov amerických dolárov. Taký rozpočet by väčšine štúdií stačil na vydanie celého AAA titulu (bez peňazí na marketing), no Blizzard sa s Titanom nikdy nedostal do pokročilej fázy vývoja. Hra nikdy nedostala pevnú formu a príbeh a dokonca nikdy nebola ani ohlásená a teda ani oficiálne zrušená. Kam tie peniaze odtiekli a ako približne mala hra vyzerať?
Titan mal byť MMO titul a nasledovník, či skôr náhradník MMORPG World of Warcraft. Na hre sa začalo pracovať v roku 2007, do roku 2012 bol však titul niekoľkokrát upravovaný a v roku 2013 malo dôjsť k veľkému reštartu. Čo sa nikdy nemenilo, bolo zasadenie titulu do nie až tak vzdialenej budúcnosti. Do nového univerza sme mali naskočiť v čase, keď sa ľudstvu už podarilo odraziť nájazd mimozemšťanov. Staré režimy však padli a o vládu nad celou planétou sa mali uchádzať rovno 3 frakcie. Základnou mapou by bola mapa USA a v datadiskoch by sa herný svet postupne rozširoval o Austráliu, Európu či Južnú Ameriku.
Cez deň sa mali hrdinovia venovať svojim bežným nebojovým povolaniam ako napríklad technik, mäsiar, mechanik či majiteľ podniku. Hráči by však mohli prechádzať medzi reálnym svetom a "svetom tieňov". V normálnom svete by sa hráči venovali každodenným činnostiam, zarábaniu peňazí, craftingu, socializácii a vo svete tieňov by čakalo smrteľné nebezpečenstvo, misie, boje a scenáre typu "Získaj vlajku". Dokonca sme sa už dozvedeli aj o základných pripravovaných povolaniach - juggernaut, jumper, ranger, reaper a titan, pričom každá by samozrejme mala vlastný set schopností a špecializácií. Pohľad kamery mal byť po vzore TES voliteľný a rýchlo prepínateľný medzi pohľadom prvej a druhej osoby.
Vzhľadom na silnú nebojovú zložku bolo veľa energie venovanej vytvoreniu "živého sveta" s množstvom podnikov, obchodov a NPC. Namiesto NPC - robotických opakovačov tých istých hlášok, bol pripravovaný systém NPC s pamäťou, ktoré by si zapamätali stálych zákazníkov. Podľa zdrojov Kotaku mali byť do hry implementované mechaniky z Team Fortress a Team Fortress 2 a prestrihové scény by sa vraj dali opísať ako kombinácia StarCraftu 2 a Rodinky úžasných od Pixaru.
Projekt bol zrušený po 7 rokoch a spláchnutie približne $50 miliónov dolárov odhadol nezávislý analytik Billy Pidgeon.
"Náklady na 7 rokov vývoja takéhoto titulu sa počítajú v desiatkach miliónov dolárov. Mohlo to byť 50 ale aj viac. Takéto veci sa stávajú iba veľmi výnimočne, hoci Blizzard už v rôznych fázach vývoja zrušil niekoľko hier. Straty súvisiace so zrušením niekoľko rokov vyvíjaných hier sú obrovské, ale vydaním podpriemerného titulu by renomovaná spoločnosť ako Blizzard stratila ešte viac."
50 miliónov môže byť ešte opatrný odhad. Známy analytik Michael Pachter sa domnieva, že do projektu mohlo byť investovaných aj 140 miliónov dolárov.
"Môj odhad je, že na projekte pracovalo tak 100-200 ľudí. Pri priemernom ročnom plate 100 tisíc dolárov to znamená, že za 7 rokov sa iba fixné náklady vyšplhali na 70-140 miliónov. Smutné je, že potrebovali toľko času, len aby zistili, že robia na nezaujímavej hre," povedal známy odborník.
Zrušenie projektu Titan ale nemuselo nutne vyplynúť z toho, že by šlo o nepodarok. Od roku 2007 vzniklo množstvo MMO titulov. Veľa z nich je malých, ale zaujali nejaké to percento hráčov a ďalším faktorom je vzrast popularity free to play modelu. Konkurenti Blizzardu sa snažili na tomto preplnenom trhu preraziť s hrami ako Lord of the Rings Online, Star Wars: The Old Republic či Elder Scrolls Online, ale ani jednej sa nepodarilo priblížiť úspešnosti World of Warcraftu a prispeli k ešte väčšiemu preplnenosti žánra. Neinvestovať ďalších sto miliónov do ďalšieho MMO bolo možno rozumné rozhodnutie. Otázka znie, či sa Blizzard po zatrhnutí ďalšieho MMO pokúsi o spopularizovanie nejakého iného typu hry. Mimo univerzá Warcraft, Starcraft a Diablo sa Blizzard Entertainment odvážil naposledy v roku 1997, keď vydal The Lost Vikings 2.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 27
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 187
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >