Vanishing of Ethan Carter dnes vyšiel, kombinuje fotorealistický vizuál a detektívnu adventúru |
Ethan Carter je síce nízkorozpočtový indie titul, ale vizuálom je o generáciu vpred pred hrami s otvoreným svetom a hernými mechanikami inovuje detektívne adventúry
Ethan Carter je síce nízkorozpočtový indie titul, ale vizuálom je o generáciu vpred pred hrami s otvoreným svetom a hernými mechanikami inovuje detektívne adventúry. Toľko prvé dojmy z prvého hrania dnes vydanej detektívnej adventúry Vanishing of Ethan Carter, prvej hry od poľského Astronauts štúdia, vytvoreného z členov People Can Fly.
Môžeme povedať, že autori na svojej štúdiovej prvotine skutočne zapracovali. Síce sme to už videli na videách, ale prechádzať sa týmto svetom je skutočne zážitok. Priam vás to láka len prechádzať sa bez otravovania sa nejakým zmiznutým chlapcom. Totiž fotorealistická grafika dodáva prostrediu zvláštny nádych a posúva grafiku prírody o krok vpred. Naskenované budovy a terén vyzerajú úplne inak ako jednoduché budovy vytvorené 3D programoch, cítiť z nich, že sú skutočné. Rovnako aj terény a prostredie vyzerajú reálnejšie ako jednoduché vysekané cestičky v iných hrách. Všetko má svoje potrebné detaily, nadväzuje na seba a vizuálne to všetko k sebe sedí. Art štýl a výhľady na prírodu sú jedinečné. No nie je to úplne fotorealistické, na samotných stromoch a tráve stále spoznáte, že sú generované počítačom a nie sú až také prirodzené ako zvyšok sveta. Ale napriek tomu celkový dojem z prostredí nekazia, skôr statiku sveta oživujú. Jediné sa totiž hýbu a vlnia. Mimo nich je svet prakticky mŕtvy a to doslova. Nakoniec práve vchádzame do mŕtveho mestečka, kde vyzerá nájdete maximálne tak mŕtvoly, opustili to tu aj všetky zvieratá.
Postavy (minimálne zo začiatku) uvidíte jedine ako duchov a to vďaka schopnosti hlavnej postavy nazrieť do minulosti a zistiť čo sa tu vlastne stalo. Napríklad, keď uvidíte cez mŕtvolu muža môžete pretočiť udalosti späť. Ale na to musí byť všetko v prostredí rovnaké ako bolo pri jeho smrti a teda začína pátranie po predmetoch a ich umiestňovanie. Prípadov je v otvorenom prostredí niekoľko a postupne vám zliepajú obraz o tom, čo sa tu vlastne stalo. Totiž pri vyriešení každej vraždy sa vám prehrá scéna zo smrti aj s rozhovormi postáv.
Prvé dojmy z hry sú naozaj dobré, veľmi dobré herné mechaniky, svet je pekný, veľký, otvorený ale možno nie až dostatočne zaplnený obsahom. Pozitívne a možno aj pre niekoho negatívne bude to, že úplne všetko treba prísť hľadaním v rozsiahlom prostredí a to bez akéhokoľvek vodítka a aj bez mapy. Nakoniec škoda, že do fotorealistického sveta autori vlepili postavy v komiksovom štýle.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- DOJMY: Doom: The Dark Ages 73
- Warner Bros. znovu zmenil plány, zrušil plánovanú expanziu pre Hogwarts Legacy 54
- Prečo sme ešte nedostali druhý GTA VI trailer? Take Two vysvetľuje marketing novéh 75
- Avengers: Doomsday už má predstavených hercov 51
- Windows 11 dostane nový dizajn BSOD, stratí možnosť inštalácie bez loginu 122
- PS Plus predstavuje tituly na apríl 22
- Na fórach sa zbierajú prípady pokazených Ryzen 7 9800X3D procesorov 108
- 58% Slovákov nespí dobre. Zotavenie po prechode na letný čas môže trvať aj tri týž 110
- Nové zľavy v Alza dňoch 9
- Aprílové hry 34 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Astronauts Štýl: Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|