Bývalý šéf Square Enix hovorí o budúcnosti cloudového hrania |
V rozhovore s Famitsu sa Yoichi Wada rozpovedal o ich nedávno oznámenej cloudovej firme Shinra Technologies a čo s ňou plánujú dosiahnuť
Približne dva mesiace dozadu, v septembri, japonské štúdio Square Enix prišlo s oznámením ich vlastnej cloudovej firmy Shinra Technologies. O tom, aké sú ich ciele a kde vidia cloudové hranie o pár rokov povedal pár slov bývalý šéf Square Enix, Yoichi Wada, v rozhovore pre týždenník Famitsu.
Yoichi Wada už pred pár rokmi zastával názor, že herné konzoly tu ešte toto desaťročie nebudú v takom formáte, ako ich poznáme dnes: "Pred 4 alebo 5 rokmi sme si boli istí, že nový technologický zlom príde s cloudovým hraním. Takže v tej dobe sme začali skúmať druh obsahu, ktorý by mohol byť zrealizovaný a druh hier, ktoré by boli vhodné pre cloudovú technológiu". Na druhú stranu, nemyslí si, že za tých päť rokov nastalo niečo, čo by sa dalo v rámci cloudovej technológie nazvať "prelomom". Samozrejme je tu nejaký pokrok, no nejde o niečo, čo by sa dalo označiť ako revolučné.: "Biznis s hrami sa zlepšil a vyvinul v troch veciach: technológia, biznis model a dizajn obsahu. Nenastal však žiadny prelom na strane technológie".
Síce cloud pomôže hráčom zahrať si tituly aj na zariadeniach, ktoré nemajú dostatočný výkon, Yoichi Wada verí, že má táto technológia aj skrytý potenciál. Istý si je však tým, že cloud bude v hernom priemysle revolúciou: "Žijeme v dobe, kedy je možné vytvoriť veľmi úspešné hry. Myšlienka vydávať rovnaké produkty bez rizika je koncept z 20. storočia". Pre príklad uviedol hry ako Angry Birds či League of Legends. Verí, že toto je šanca vytvoriť nie len revolučné hry, ale aj nové žánre.
Na záver sa vyjadril k názvu ich cloudovej firmy: "So všetkou vážnosťou, pre firmu sme chceli "herné" meno. Spájali sme si to s pojmom "cloud", kedže postava vo Final Fantasy VII sa volá Cloud. No samozrejme nemáme nič spoločné so Shinra Company z hry - napokon, sú to záporáci".
Prvé spustenie Shinra Company je naplánované na rok 2015 so zameraním zatiaľ iba na PC.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 315
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >