Zoznam zrušených Star Wars hier sa rozširuje |
Bývalý prezident dnes už neexistujúceho štúdia Factor 5 priblížil dva zrušené Star Wars projekty.
IGN si k sebe včera pozvalo Juliana Eggebrechta, bývalého prezidenta dnes už neexitujúceho štúdia Factor 5. Pôvodne nemecké štúdio počas svojej existencie presunulo výrobu väčšiny hier do americkej pobočky, ktorá spolupracovala s video herným štúdiom Georga Lucasa, LucasArts. Štúdio sa dostalo do veľkých problémov v roku 2009, kedy zbankrotoval ich vydavateľ Brash Entertainment, nasledovalo zatvorenie americkej pobočky a začiatkom roka 2011 aj nemeckej centrály.
Eggebrecht prezradil, že vinou LucasArts i finančnej krízy prišli hráči na rôznych platformách o 2 Star Wars hry. Ako prvú však spomenul trilógiu Rogue Squadron, ktorá vyšla exkluzívne na Gamecube. V spolupráci s LucasArts mali už približne spolovice hotový aj vylepšený port pre prvú Xbox konzolu. Hry mali byť doplnené o nový obsah, malo byť opravených niekoľko chýb a pripravovala sa nová, lepšia kamera, no nestále vedenie Lucasovho štúdia proste zmenilo názor a vývoj uťalo, keď bol port na 50 percent hotový.
Presunuli sa teda k príprave hry na vtedy next-gen Xbox 360, ktorá mala vychádzať z Rogue Squadron, ale s orientáciou na on-line multiplayer. S trochu pridlhým názvom StarWars Rogue Squadron: X-Wing vs. Tie Fighter, mala hra ponúknuť masívne multiplayer zápasy rôznych frakcií. Vedenie LusacArts však nadobudlo dojem, že robiť launch titul pre Xbox 360 nie je dobrý nápad, a tak ho radšej zrušilo.
Osud však štúdiu Factor 5 pomáhať ako vládal a o novú hru prejavil záujem Shuhei Yoshida. Záujem bol o launch titul pre PS3 a Eggebrecht sa mu pokúsil ponúknuť v podstate X-wing vs. Tie Fighter, no Yoshida trval na úplne novej hre vyrobenej od základov pre PS3. Factor 5 sa teda pustil do ambiciózneho projektu Lair, neslávnej fantasy hry zameranej na motion ovládanie. Po sklamaní sa cesty Factor 5 a Sony rozišli a štúdio zameralo svoju pozornosť na Wii.
Ťažko povedať, čo za hru by Factor 5 pripravilo tentokrát. Vrátili sa k nedokončenému portu Rogue Squadron na Xbox a začali ho prerábať na Wii. Do hry chceli dostať kúsok od všetkého, takže by tam boli boje vo vesmíre ovládateľné aj pomocou Wii Wheel, ale boli by tam aj speeder bike pasáže, third-person akčné sekvencie a tiež súboje so svetelným mečom, ktoré by samozrejme využili Wii Motion Plus.
Podľa Eggebrechta by hra frčala v 60fps a bola technicky najdokonalejšou vecou, aká kedy vyšla na Wii. Po krachu spriazneného vydavateľstva, z dôvodu nedostatku financií a právnych problémov však musel Eggebrecht štúdio zatvoriť a projekt prepásol vhodnú dobu na vydanie. Namiesto neho však založil nové štúdio TouchFactor, ktoré už vydalo mobilnú hru TouchFish. Star Wars hry sa majú vďaka novým filmom od Disneyho dočkať renesancie, ale ľudia z bývalého Factor 5 asi nebudú jej súčasťou.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 351
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Filmová recenzia: Gladiátor II 46 zobraziť viac článkov >