Omnideck 6 pridáva k virtuálnej realite s Oculus Riftom aj voľný pohyb |
Zariadenie umožňuje chôdzu, beh, ale aj skoky či plazenie na mieste.
Spolu s rozmachom headsetov virtuálnej reality stúpol aj záujem a konkurencia na poli 360° bežeckých pásov. Malé zariadenia držiace hráča na jednom mieste a spravidla aj tak neprirodzene obmedzujú jeho pohyb a nie je vôbec isté, či sa niekedy niektorý z nich dokáže naozaj presadiť až do obývačiek. Spoločnosť Omnifinity rozmýšľa vo väčšom a pripravila veľké kruhové zariadenie, zaberajúce celú malú miestnosť. Ich motorom poháňaná sústava pásov Omnideck 6 má v priemere 6 metrov a v kombinácii s Oculus Rift DK2 poskytuje doteraz najslobodnejšiu virtuálnu realitu. Na zemi okolo hráča je rozmiestnených hneď 16 pásov, ktoré umožňujú pohyb 16 smermi. Výhodou je, že hráč nie je pripútaný k jednému miestu, môže robiť dlhé kroky alebo aj bežať a zariadenie vraj rozozná aj skok či plazenie. Notebook potrebný k hraniu s Oculus Rift si hráč proste nosí v batohu na chrbte, rovnako ako vojak svoju výstroj.
Samotné zariadenie Omnideck nie je novinkou, ale doteraz mohol virtuálny zážitok sprostredkovávať iba pomocou drahej obrej obrazovky. Kombinácia s Oculus Rift bude lacnejšia a poskytne aj realistickejší zážitok. Aj tak to však nevyzerá na vybavenie, ktoré by si hráči kupovali k sebe domov a otázny je aj pocit hráča stojaceho na vracajúcom sa páse, zatiaľ čo obraz pred jeho očami zrejme zostáva nehybný. Ako si vývojári s týmito výzvami poradia sa možno dozvieme počas I/ITSEC konferencie venovanej simulátorom a trenažérom, ktorá sa bude konať 1. až 5. decembra v Orlande na Floride.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 322
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >