Microsoft si zaregistroval ďalší patent v oblasti rozširovania reality |
Ďalší krok na dlhej ceste k zlúčeniu reálnych a virtuálnych objektov?
Ako vieme, Microsoft možno vôbec nepracuje na projekte headsetu virtuálnej reality, teda niečoho ako Oculus Rift, ale namiesto toho by sa mohol stať lídrom v oblasti rozšírenej (augmented) reality. Takéto zariadenie, možno v podobe obyčajne vyzerajúcich okuliarov, užívateľovi ponechá prehľad o jeho skutočnom prostredí (ako obyčajné okuliare) ale doplní ho o informácie či virtuálne objekty. Spoločnosť sa dnes pochválila ďalším patentom, ktorý ich posunul bližšie k vyrobeniu prvých prototypov. Ide o technológiu využiteľnú pri použití "priehľadného displeja zmiešanej reality umiestnenom v blízkosti očí".
Systém umožní okuliarom zistiť vzájomnú 3D polohu každého oka a pred ním položeného displeja. Softvér môže potom vďaka sledovaniu polohy a pohybu oka presne vyhodnotiť, na ktorý reálny alebo virtuálny objekt sa užívateľ pozerá. Patentovaný systém tiež umožňuje neustálu kontrolu zmeny vzájomnej polohy oka a displeja a rýchle prekalibrovanie. V praxi to znamená, že ak sa niekomu AR okuliare posunú na nose nižšie, systém na to sám zareaguje a nebude nutné držať okuliare neustále v jednej "správnej" polohe.
Táto technológia je dôležitá napríklad pre pohyb v softvérovom menu iba pomocou pohľadu, či zobrazovanie informácií o objekte, ktorý práve zaujal užívateľovu pozornosť. Microsoft si už nechal zaregistrovať či nakúpil niekoľko patentov využiteľných v zariadeniach rozšírenej reality, ale ešte stále nepotvrdil práce na konkrétnom projekte. Ohlásenie by sme však podľa leakov mali čakať na tohtoročnej E3..
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 318
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >