Kedy sa objaví finálna verzia Oculus Rift? Aké prekážky má ešte v ceste? |
Oculus nešetrí a skupuje naväčších odborníkov. Kedy ale dá dokopy produkt pre bežného užívateľa?
Možno sa to nezdá, ale od vydania prvého "development kitu" Oculus Rift ubehli už viac než 2 roky. Odvtedy bol vydaný aj vylepšený DK2 a spoločnosť Oculus VR chodí z jedného veľtrhu na druhý a predvádza svoje pokročilé technológie a demo ukážky, ako prísľub blížiaceho sa vydania finálnej verzie určenej pre bežného zákazníka. Kedy to ale bude? Zástupcovia spoločnosti vytrvalo používajú obmeny vety, ktorá zaznela aj na prebiehajúcom CES: "Robíme veľké pokroky a naďalej na ňom pracujeme." V podobnom duchu sa nesie aj vyjadrenie vedúceho projektu:
"Sme na ceste k VR pre bežného zákazníka. Som si istý, že rok 2015 bude veľkým rokom virtuálnej reality. Môžete to vidieť aj tu na CES. Bude to úžasné a pre nás je veľmi vzrušujúce, že toho budeme súčasťou."
Čo teda už majú a na čom ešte musia pracovať? DK2 prišiel s vylepšeným headtrackingom, ktorý rozšíril možnosti zariadenia a zároveň potlačil pocit žalúdočnej nevoľnosti, ktorý nastupuje ak sa obraz premietaný pred oči nezhoduje so signálmi o zmene polohy vyslanými stredným uchom. Vďaka tomu sú pred zariadeniami ako Google Cardboard či Gear VR, ktoré však majú výhodu v cene a mobilite. Vďaka spolupráci so Samsungom už majú k dispozícii aj jeho OLED displej, ktorý vraj už poskytuje dostatočne ostrý obraz, a ten sa už teda meniť nebude. Uzavretou kapitolou by mohol byť aj "operačný systém", keďže pravdepodobne využijú chválený "Oculus Home", systém použitý v Gear VR.
Jednou z oblastí, v ktorej ešte Oculus Rift čaká dlhá cesta, sú input periférie a otázka: "Čo s rukami?" Hry, ktoré Oculus Rift podporujú už dnes, samozrejme využívajú tradičné periférie - myšku, klávesnicu a herný ovládač, ale tie zážitku z pohybu virtuálnym svetom nijak nepomáhajú. Spoločnosť Oculus VR už za účelom vyriešenia tohto nedostatku kúpila dve menšie firmy. Najprv získali Carbon Design, ktorá je zodpovedná za dizajn ovládača Xboxu 360 i prvého Kinectu a od decembra pre nich pracuje aj tím z Nimble VR, ktorému sa podarilo do virtuálnej reality preniesť aj užívateľove ruky.
Ďalšou, samostatnou akvizíciou je spoločnosť 13th Lab. Tá zaujala technológiou presnej 3D rekonštrukcie (vytvárania 3D modelov) na základe obrazových dát. Tiež vyvíja technológiu, ktorá dokáže zosnímať miestnosť a vo virtuálnej realite zobraziť jej upravenú verziu. Pomôžu ale tieto posily dostať Oculus Rift na pulty obchodov už v roku 2015? Optimisti tvrdia, že by sa to mohlo podariť.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 225
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 101
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Novembrové hry 27
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185 zobraziť viac článkov >