Electronic Arts zatvorilo štúdio Maxis Emeryville, tvorcu The Sims a SimCity |
Distribútor rozdelí obe série medzi svoje ďalšie štúdiá a pokúsi sa s nimi preraziť na iných platformách.
Príbeh Maxisu začal v roku 1987 a a posledné stránky, či skôr slová, boli potichu dopísané v týchto dňoch. Štúdio totiž od roku 1997 patrí distribútorovi Electronic Arts, a ten ho potichu zatvoril. Teda zatvoril jeho centrálu v Emeryville, jeho pobočky ostávajú v činnosti.
Maxis sa od začiatku špecializoval na herné simulátory. Ak opomenieme menej známy SkyChase, bolo ich prvým úspešným titulom SimCity, séria živá dodnes. Boli to práve ľudia z Maxisu, ktorí si ako prví všimli, že budovanie mesta môže byť ešte zábavnejšie, než videohry odohrávajúce sa v jeho uliciach. Napriek počiatočnej nedôvere distribútorov v tento "strelený nápad" mala hra úspech a štúdio sa vrhlo na výrobu hier SimEarth, mravčí simulátor SimAnt, SimLife, SimFarm, SimGolf, SimPark... Ďalšia silná značka však vznikla až pod patronátom EA. Masívny úspech The Sims štúdio v očiach hráčov aj majiteľa zaškatuľkoval ako tvorcu SimCity a The Sims hier. Odvtedy sa už Maxis dostal iba k dvom experimentom - hrám Spore a Darkspore.
Electronic Arts zatvára Maxis v čase, keď sú pohľady priaznivcov videohier nasmerované do San Francisca, kde prebieha Game Developers Conference. Správu ako prvý pustil do sveta, už bývalý, dizajnér Maxisu Guillaume Pierre: "Bolo to 12 rokov plných zábavy, ale nadišiel čas zhasnúť svetlá a kľúč kopnúť popod dvere. RIPMaxisEmeryville."
Electronic Arts zareagovalo správou, že značky Maxisu rozdeľuje medzi štúdiá Maxis divízie v Redwood Shores, Salt Lake City, Helsinkách a Melbourne, zatvára iba pôvodné štúdio. Meno Maxis teda pravdepodobne pretrvá, rovnako ako značky The Sims a SimCity. Hneď v prvom odstavci sa však píše o expanzii týchto značiek na "nové platformy" a vývoji "nových cross-platform" IPéčiek. Zatvorenie štúdia Maxis Emeryville nijak neovplyvní podporu The Sims 4 a prvé väčšie rozšírenie sa k hráčom dostane už čoskoro. Zamestnanci vraj dostanú šancu presunúť sa do iných štúdií vrámci Maxis divízie i celej Electronic Arts.
Zatvorenie štúdia s veľkou minulosťou bohužiaľ nie je v "rodine" EA štúdií ničím novým. Hráči doteraz spomínajú na slávne časy Westwoodu či Bullfrogu. Gamezone dokonca vybralo desiatku najoplakávanejších (na poradí nezáleží):
- Bullfrog (Syndicate, Dungeon Keeper) - zatvorené v roku 2001
- Origin (Ultima, Wing Commander) - zatvorené v roku 2004
- Westwood (Command & Conquer) - zatvorené v roku 2003
- Mythic (Dark Age of Camelot) - zatvorené v roku 2014
- Danger Close (Medal of Honor) - zatvorené v roku 2013.
- Black Box Games (Need for Speed, Skate) - zatvorené v roku 2013
- Pandemic (Star Wars: Battlefront, The Saboteur) - zatvorené v roku 2009
- PlayFish (The Sims Social) - zatvorené v roku 2013
- NuFX (NBA Street) - zatvorené v roku 2007
- Maxis Emeryville (SimCity) - zatvorené v roku 2015
Spolu už EA zrušilo 25 štúdií respektíve pobočiek a momentálne má 30 štúdií s 36 pobočkami.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Novembrové hry 27
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One EA Access PS Plus Vývoj: EA / The Sims Studio/Maxis Štýl: Managementová
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|