Life is Feudal: MMO pozve hráčov do stredovekého sveta bez mágie |
Krajina bude patriť hráčom a rádom schopným zaberať pôdu, zakladať kráľovstvá a dobývať sídla svojich susedov.
Life is Feudal dokáže ľahko zaujať hráčov tou istou myšlienkou ako Kingdom Come od českého štúdia Warhorse. Veľké RPG nemusí byť zasadené do sci-fi ani fantasy sveta, výborne si vystačí aj s históriou a európskym stredovekom. Tu sa však podobnosti končia. Pokým Warhorse ide cestou zasadenia do konkrétneho času a miesta, Life is Feudal si ide vlastnou cestou, vynecháva elfov, drakov aj vlkolakov, ale ponecháva si aspoň alchímiu.
Zakladateľ ruského štúdia Bitbox, Vladimir "Bobik" Piskunov, sa objavil aj na PAX East, kde podrobnejšie predstavil svoj projekt Life is Feudal: MMO, priamo nadväzujúci na Life is Feudal: Your Own, ktoré je už od minulého roka prístupné v rámci Steam Early Access. Hráči dostanú na každom serveri k dispozícii 21x21 kilometrov, ktoré budú osídľovať, zveľaďovať a opevňovať.
Prispôsobiteľnosť krajiny bude jednou z najdôležitejších súčastí hry a hráčovi napríklad namiesto nudnej povrchovej ťažby ponúkne výzvu v podobe postupného vybudovania bane ako bohatého zdroja rúd potrebných pre crafting. Ten bude dôležitým pilierom hry s vlastnými schopnosťami a postupne odomkýnanými receptami. Do získania receptov bude musieť každý investovať vlastný čas a snahu, keďže zloženie receptov bude pre každú postavu generované. Hráč teda musí zabudnúť na nákup receptov od iných hráčov či opisovanie z internetu. Pokým jednému hráčovi z dvojice surovín vznikne elixír s výsledkom A, druhý hráč zmiešaním tých istých surovín dostane výsledok B a tretí C. Niektoré schopnosti sa však budú dať naučiť od iných hráčov, pričom systém bude povedomý hráčom Ultimy Online.
Craftovacích schopností bude až 25 s ďalšími 5 sekundárnymi a bojových schopností bude tiež 25. Hráč bude remeselné aj bojové zručnosti rozvíjať nezávisle, hra ho nebude obmedzovať nutnosťou postúpiť na určitý level, keďže levely v hre nebudú, rovnako ako grindovanie. V hre nemajú byť NPC postavy ani nepriatelia, iba zvieratá, ktoré sa dajú uloviť a rozobrať na využiteľné suroviny. Farmári ich však môžu radšej skrotiť a ich trus využívať na hnojenie svojich políčok. Nebude chýbať ani denný/nočný cyklus a zmeny počasia ovplyvňujúce úrodu.
Boj má byť založený na fyzike a priamom ovládaní zbrane a pri väčších bojoch sa hráči zoskupia do formácií. Jeden z hráčov na každej strane preberie úlohu vodcu a zvolí formáciu (falanga, klin) a každý kto sa jej bude držať obdrží bojové bonusy.
Bok po boku budú asi bojovať predovšetkým členovia rádov (gíld), ktoré budú ďalšou dôležitou súčasťou hry. Rád totiž môže postaviť "monument", ktorým si privlastní pôdu v jeho okolí. Ďalšie vylepšenia monumentu územie rozšíria a kraj získa status kráľovstva. Ak budú dva monumenty tak blízko, aby sa ich zóny prekrývali, príde čas na diplomatické rozhovory alebo rinčanie zbraní. Ak dôjde na zbrane, bude to riešené formou "výzvy" zaslanej jedným rádom druhému, pričom bitka začne o 24 hodín. Vyzývatelia a vyzvaní sa stretnú na bojovom poli bez budov (iba lúky a lesy) a víťazi znížia level nepriateľovho monumentu o 1. Ak sa spor nevyrieši skôr, než monument jedného z rádov klesne na základnú úroveň, dôjde rad na obliehanie aj s využitím obliehacích strojov.
Väčšina z vyššie spomenutých vecí má byť aj súčasťou Life is Feudal: Your Own. V nej si však každý z hráčov môže vytvoriť vlastný server a tým pádom sa stať administrátorom s možnosťou upraviť pravidlá svojho sveta. Všetko však bude menšie, svet bude mať iba 3x3 kilometre a obmedzenie na 64 hráčov. Your Own verzia využíva buy-to-play model, pokým MMO verzia skombinuje buy-to-play a free-to-play. Klient sa bude dať stiahnuť zadarmo, ale bez zaplatenia sa hráč nedostane zo štartovacieho ostrova. Okrem cestovného lístka mimo ostrov sa budú dať za reálne peniaze nakúpiť už iba "čačky".
A aby sa nehovorilo iba o pozitívach, FAQ prezrádza, že v hre sa nebudú dať urobiť 3 veci - získať level 80 (keďže v hre nebudú levely), obliecť si opancierované bikiny a zostať chránený (kvôli fyzikálnemu modelu bojov) a grindovať plnením nudných denných questov (keďže questy v hre slúžia iba ako tutorial).
Life is Feudal: Your Own by malo byť dostupné vo finálnej verzii už tento rok a MMO verzia má byť naštartovaná v lete 2016.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 227
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 45
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 28
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 187
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Bitbox Štýl: Managementová Web: domovská stránka hry | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|