CREATURE CONFLICT: THE CLAN WARS |
CREATURE CONFLICT: THE CLAN WARS |
Zvieratká na farme žili spokojne, vlci žrali zajacov, bobor obhrýzal stromy, ovce bľačali a opice si pochutnávali na banánoch. Idylka ukážkového spolunažívania, dodržovania potravinového reťazca a tolerovanie zákonov prírody sa zmenila vojnou, vojnou klanov. Začala skôr, než stihol farmár skoro ráno podojiť kravu. Po voľnej prírode sa pohybovali po zuby ozbrojené zvieratá a bojovali. A kde zostali nahí, roztomilí, ružovučkí červíci?
Kopírujú ostatní, kopírujeme aj my
Vývojárske tímy prezentujú svoje herné tituly vždy originálnym spôsobom. Odmietajú pritom akékoľvek porovnávanie s už existujúcim a konceptovo rovnakým titulom aj keď je podobnosť do očí bijúca. Maďarský tím Mithis Interactive sa netají inšpiráciou v sérii Worms. Creature Conflict (ďalej už len CC) je vlastne vykradnutý Worms 3D s pridaním vlastných nápadov a vylepšení. Podľa obrázkov a videí je len veľmi ťažké určiť aká bude hrateľnosť a z nej prameniaca zábava, ktorá predstavuje základný pilier pre tento typ hier. Preview verzia, ktorá sa k nám dostala, vrhla dostatočné svetlo na aj na CC a toto preview je toho iba dôkazom.
Séria Worms ťažila predovšetkým z hry viacerých hráčov, z instantnej formy zábavy s jednoduchým ovládaním a neutíchajúcej zábavy. CC je presne na chlp rovnaký ako Worms 3D až na niekoľko detailov. Chutných červíkov (niežeby sme ich jedli) vystriedali štyri klany zvierat, každý po štyroch jednotkách, bojujúcich o nadvládu nad vesmírom a kontrolou všetkých planét. Prehľadné mapy vystriedali planéty so zakrivenou perspektívou a do hry bol zakomponovaný zjednodušený manažment tímu. V prvom rade sú to jednotky, ktoré sa medzi sebou líšia iba výzorom (ovca, vlk, bobor, opice), rýchlosťou chôdze a možnosťou plávať. CC sa nesie v humornom štýle, čo sa odrazilo na komických animáciách každej postavičky. Vidieť prerasteného škrečka ako vrtí zadkom, alebo vlka pri tancujúcich úkrokoch donúti aj toho najdrsnejšieho hráča k úsmevu. Modely postáv sú navyše cell-shadované, čo dodáva hre komixový vzhľad. Je však škoda, že cell shade je aplikovaný iba na zvieratá, hra by dostala iný rozmer, keby sa použil aj na prostredie.
|
|
|
Každá mapa predstavuje jednu planétu s vlastnou gravitáciou, klimatickými podmienkami a flórou. Hrateľnosť ovplyvňuje iba gravitácia a sila vetra (tento aspekt v preview verzii chýbal). Mapy sú obrovské a nejaký čas vám zaberie kým si dáte okružnú cestu okolo celej planéty. Nájdete tu jazerá, močiare, rôzne domčeky, opevnenia, stromy, kríky, totemy a množstvo iných objektov. Terén je plne deštrukčný a pod povrchom číha na úbohé zvieratká voda. Kontakt s vodou nie je smrteľný a napríklad bobor alebo vlk dokáže aj plávať. Ostatné objekty ako stromy alebo domy po zásahu raketou explodujú a z mapy sa vytratia. Zabudnite na vytváranie kráterov v korunách stromov alebo odstreľovanie vežičiek na hrade, ako to poznáte z Worms 3D. Autori hru spestrili mechanizmami, ktoré je nutné najprv aktivovať a potom použiť. Napríklad s katapultom prekonáte veľké vzdialenosti v krátkom čase. Takisto sa v hre objavujú totemy klanov, ktoré dokážu doplniť život vašim zvieratkám.
Stavba misií sa nesie v znamení zabi všetkých a zostaň na žive. Popri eliminácii nepriateľov, budete plniť ešte iné úlohy, ako zničiť základňu zajacov, všetkých totemov alebo hlavného bossa. Misie sú dimenzované na hru celého tímu, ale aj jednotlivca, kde čelíte veľkej presile. Začiatok misie patrí manažmentu tímu. Ten spočíva v nákupe množstva zbraní a vyzbrojovaniu jednotlivých zvierat. Peniaze sa získavajú počas misie a môžete ich investovať do širokého zbraňového arzenálu. Nechýba tradičná bazooka, brokovnica, granáty, rotačák alebo sniperka. Medzi exotickejšie zbrane možno zaradiť plameňomet, vreckovú víchricu (spoznáte podľa chladničky na pleciach jednotky), bombu v toustovači, WC bombu, kufríkovú bombu, jadrový výbuch alebo niekoľko leteckých útokov vrátane napalmového alebo biologického. Z veľkého počtu zbraní sa vám zatočí hlava a to je možno najväčší problém. Originálnych nájdete iba zopár a pravdepodobne zostanete pri tradičných. Počas hrania sa dostanete aj k špeciálnym vlastnostiam ako Jet-Pack, neviditeľnosť alebo dočasná nesmrteľnosť. Pri streľbe treba počítať so zakrivenou perspektívou a gravitáciou. Kľudne môžete vystreliť raketu a zasiahnuť nepriateľa na opačnej strane planéty. Táto možnosť skrýva nevídané taktické manévre, avšak na nastavovanie uhla a sily strely si musíte dlho zvykať. Pri projektilových zbraniach si môžete prepnúť pohľad do 1st person a ľahšie zamieriť. Zbrane dokonca majú aj spätnú väzbu a pri kanonáde z rotačáku to pociťuje aj postava a mierenie. Pre ľahšiu orientáciu v priestore a informovanosti o nepriateľských pozíciách, príde vhod pohľad na celú planétu, ktorou môžete rotovať a mapu si približovať. Pri útoku nepriateľa nemôžete hýbať mapou a ani sa prepnúť do pohľadu na celú planétu. Častokrát sa stane, že ani neviete odkiaľ prišla streľba a hra končí.
|
|
|
CC sa hrá na kolá, kde máte obyčajne 20 sekúnd na presun a použitie zbrane a ďalších pár sekúnd na zmiznutie z miesta činu. Oba časy sa dajú nastavovať, tak ako kopec iných parametrov mapy, ako gravitácia, náhodné objavovanie sa zbraní a pod. Hranie CC postráda spád a vytráca sa akčnosť. Je to dané hlavne veľkými mapami a bojom iba na zemi poprípade na plošinkách. Neexistuje tu útok zo spodu alebo zvrchu. Ak sa rozhodnete zaútočiť na najbližšieho nepriateľa, pravdepodobne vám vyprší čas a protivník zasadí prvú smrteľnú ranu. AI funguje prekvapivo dobre, robí chyby a vie byť aj presná. Obyčajne však naťahuje čas a dlho rozmýšľa. Ak máte nastavený čas na jedno kolo 30 sekúnd, kľudne si otvorte knihu alebo prečítajte časopis. AI využíva každú jednu sekundu a to aj nezmyselným spôsobom, kedy sa len presúva, aby nakoniec postavil postavičku do východiskovej pozície. Hrateľnosť preview verzie sa ani zďaleka nepribližuje zábave Worms, pri hraní CC budete pociťovať nudu, čo je pri takomto titule fatálna chyba. Ak by sa to malo zmeniť vo finálnej verzii, museli by autori kompletne prepracovať a zmenšiť mapy, čo je vzhľadom na dátum vydania (11. september) iba sladká utópia. Singleplayer kampani silne dýcha na krk multiplayer v 4 hráčoch formou hot seat, LAN alebo cez internet. Ponuka multiplayeru sa obmedzuje iba na štyri herné módy, ktoré je možné okoreniť o niekoľko nastavení. Počíta sa s Wipeout, čo je vlastne deadmatch, Capture The Totem (CTF), Pillage, tu je úlohou nazbierať čo najviac zlata a King Of The Hill. Jednotlivé módy je možné doplniť o ďalšie nastavenia ako znehybnenie jednotiek, ľubovoľné prepínanie sa medzi jednotkami alebo si zvoliť neobmedzenú muníciu a limitované zbrane a čas.
|
|
|
Technická stránka hry nikoho neurazí a poteší majiteľov slabších konfigurácii, na ktorých sa hra veľmi svižne hýbe. Na planétach natrafíte na množstvo svetelných efektov, rôznych hmlovín a predovšetkým na komicky animované postavičky. Zvuková stránka v preview verzii absentovala a bolo počuť iba vybrané zvuky (niektoré totožné, ako vo Worms 3D). Creature Conflict: Clan Wars je hra plná nápadov, ktoré nie sú dotiahnuté do konca. Na finálny verdikt je však ešte priskoro. Ak by sme mali porovnať Worms 3D a Creature Conflict, dospeli by sme k názoru, že druhý menovaný titul je iba puberťákom v tomto žánre. Predsa Team 17 má oveľa väčšie skúsenosti s tvorením akčných taktických stratégií, ako ktorýkoľvek iný tím. Na koncoročné vydanie Worms Forts Under Siege pravdepodobne nebude stačiť dych ani štyroch klanov a 16 zvierat z Creature Conflict: Clan Wars.
PC
Vývoj: Cenega / Cenega / Mithis Interactive Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|